Синестезії в поезії Е.Дікінсон (ID:1135087)
Зміст
ВСТУП………………………………………………………………………………3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИВЧЕННЯ СИНЕСТЕЗІЇ В ЛІТЕРАТУРІ………………………………………………………………………..5
1.1 Термін «синестезія» в літературознавстві…………………………………….5
1.2 Синестезія як метафоричне чи метонімічне перенесення…………………….8
Висновки до Розділу 1……………………………………………………………..12
РОЗДІЛ 2 СИНЕСТЕЗІЯ В ПОЕЗІЇ ЕМІЛІ ДІКІНСОН…………………….13
2.1 Метафоричні синестезії в поезії Емілі Дікінсон………………………………13
2.2 Словесно-поетична синестезія в поезії Емілі Дікінсон………………………..16
2.3 Різниця синестезії у творах Емілі Дікінсон та інших письменників………….20
Висновки до Розділу 2………………………………………………………………..23
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………….24
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………26
Зразок роботи
Наприкінці ХХ століття інтерес лінгвістів до явища синестезії помітно зріс. Подібний сплеск синестезійних проявів у літературі та мові стався наприкінці ХІХ століття в Європі.
Етимологічне значення слова «синестезія», що в перекладі з грецької означає «одночасність відчуттів» (пор. грец. synaesthesis), походить від природної, біологічної властивості людини одночасно переживати враження, отримані більш ніж одним органом чуття, наприклад,через звук людина сприймає колір чи світло, і навпаки [6].
Дослідники мови стверджують, що усім видам мистецтва властива синестезія, зокрема музиці (твори К.Дебюссі, М.Римського-Корсакова, О.Мессіана, О.Скрябіна), живопису (картини М.Чюрльоніса, В Кандинського, А.Валенсі, Дж.Бельмонта), літературі (вірші П.Тичини та Ф.Гарсіа Лорки). Проте функціонування синестезії у творчості Емілі Дікінсон наразі не є повністю дослідженою.
Актуальність дослідження полягає в необхідності детального аналізу синестезії як літературного прийому, що залучає декілька сенсорних сфер читача. На сучасному етапі літературознавчих досліджень механізми відтворення синестезії є недостатньо вивченими, що призводить до втрати цілісності образу автора при перекладі цільовою мовою і, як наслідок, до спотворення початкового смислу. Тому встановлення загальних закономірностей літературної синестезії дозволить правильну інтерпретацію авторських задумів.
Об’єкт дослідження – поезія Емілі Дікінсон.
Предметом дослідження є особливості функціонування синестезії в поезії Емілі Дікінсон.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати явище синестезії в літературознавстві, вивчити особливості функціонування синестезії в поезії Емілі Дікінсон.
Поставлена мета реалізується за допомогою таких завдань:
• сформулювати визначення терміну «синестезія» в літературознавстві;
• проаналізувати явище синестезії як метафоричне та метонімічне перенесення;
• визначити метафоричні синестезії в поезії Емілі Дікінсон;
• розглянути словесно-поетичну синестезію в поезіях Емілі Дікінсон;
• встановити відмінності між синестезією у поезії Емілі Дікінсон та інших письменників.
Мета і завдання дослідження зумовили вибір методів дослідження, серед яких: метод дефініцій, який допоміг трактувати основні поняття дослідження; описовий метод для пояснення основних рис синестезії, втілених у поезії Емілі Дікінсон; метод порівняння для встановлення відмінностей синестезії в поезіях Емілі Дікінсон та інших письменників.
Практичне значення роботи полягає в можливості використання матеріалів дослідження в процесі вивчення зарубіжної літератури в школі, при написанні рефератів, курсових та бакалаврських робіт.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів із висновками до кожного з них, загальних висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи становить 27 сторінок, з них – 20 сторінок основного тексту. Список використаних джерел налічує 15 позицій.
Інші роботи з даної категорії: