Зразок роботи
Науково-технічна революція, що сталася у ХХ столітті, помітно змінила умови та характер економічного розвитку. Швидке розповсюдження в усьому світі наукових відкриттів, технічних винаходів, інформаційних технологій, нових засобів комунікацій та інших інновацій справляє вагомий вплив на економіку, політику, культуру, соціальну сферу практично усіх країн.
Сьогодні людство вступило до нової фази свого розвитку – інформаційного суспільства. Серед основних пріоритетів, напрямків та шляхів розвитку інформаційного суспільства є такі, що безпосередньо стосуються телекомунікаційних мереж та послуг зв'язку. Можна відзначити, що “телекомунікації, транспорт та пошта, є виключно важливими для економіки інформаційного суспільства”. Досвід розвитку та використання сучасних засобів зв'язку свідчить про те, що вони торкаються практично усіх сторін діяльності людини й функціонування суспільства та оказують вагомий вплив на його технологічні, економічні, соціальні та культурні параметри.
Тому, в сучасних умовах суттєво підвищуються вимоги до кількості та якості послуг зв'язку. Це, поряд із важливістю цієї сфери діяльності, визначається також тим, що характерною особливістю сучасного етапу розвитку суспільного виробництва є стрімке зростання споживання послуг, а економіку розвинених країн, сьогодні характеризують як економіку послуг. В цих умовах розвиток мережі та послуг зв'язку України, повинні здійснюватись у відповідності до зростаючих потреб інформаційного суспільства, з урахуванням існуючого економічного та соціального стану України, а також стану її сфери зв'язку. Досягненню цієї мети сприяють лібералізація і дерегулювання в галузі зв'язку України, які сталися у кінці XX сторіччя, та визначили перехід від монопольної структури ринку до появи конкурентного середовища, призвели до появи нових операторів, збільшення обсягів надання послуг зв'язку, розробки та впровадження нових послуг зв'язку. Зміна соціально-економічних орієнтирів розвитку галузі, побудова ринкових умов господарювання в галузі потребують відповідного зростання обсягів та рівня знань з питань розробки, виробництва та надання послуг зв'язку, підвищують вимоги до рівня кваліфікації фахівців, які повинні володіти методологією і сучасним інструментарієм дослідження в сфері управління послугами зв’язку.
Формування політики у області якості є початковим етапом в забезпеченні якості. При цьому відповідальність за визначення даної політики, а також за рішення, що стосуються розроблення, впровадження і функціювання системи якості, покладається на вище керівництво підприємства.
Менеджмент будь-якої системи якості має задовольняти таким вимогам:
1. повинні враховуватись вимоги споживача, користувача, що пред'являються до продукції або послуги;
2. проблеми (дефекти) мають попереджатися, а не тільки усуватися вже після виникнення їх;
3. якщо дефект або невідповідність вимогам допущені, система має забезпечити їх невиявлення;
4. система має гарантувати недопущення надходження в подальше виробництво або споживачу і користувачу, виявленої дефектної або невідповідної продукції;
5. система має забезпечувати постійне і повсюдне вдосконалення продукції, елементів її виробництва і менеджменту системи якості.
Актуальність вибраної теми дослідження полягає в зміні пріоритетів менеджменту систем якості розвитку інформаційних технологій та переходу до інформаційно-культурового суспільства.
Мета дослідження проаналізувати стан та можливості розвитку інформаційних технологій в Україні та виявити майбутні пріоритети в управлінні їх якістю.
Предмет дослідження – інформаційні технології, як одна із найважливіших і стрімко розвиваючихся галузей сьогодення.
Об'єкт дослідження – управління якістю послуг та засобів інформаційних технологій та визначення основних пріоритетів під час цього процесу.
Задачі для поставленої мети:
1. Визначити важливість розвитку інформаційних технологій у сучасному суспільстві та їх невід’ємність від більшості задач сьогодення.
2. Дати оцінку сучасному стану інформаційного суспільства та можливим напрямкам його подальшому розвитку.
3. Здійснити аналіз методів управління якістю
Методологія дослідження - порівняльний, послідовний, системний та функційний аналіз виникнення та розвитку теорії, методології і практики управління якістю та основ сучасних підходів в цій сфері діяльності.
При розв’язанні поставлених задач використовувалися такі інформаційні джерела: законодавчі акти України, підручники, навчальні посібники, стандарти різних рівнів, наукові дослідження, тези наукових доповідей.