Зразок роботи
1.5. Забезпеченість ринку України галантерейними виробами
Галантерейнi товари складають широку групу непродовольчих товарів, якi здебiльшого мають невеликi розмiри, але якi постійно необхідні людині вдома та офісі. До цiєї групи товарів належать вироби рiзної складності - від простого гребiнця до електробритв, фенiв та машинки для стрижки волосся. З кожним роком в Українi збiльшується виробництво цих товарiв, розширю¬ється асортимент, з’являються новi товари з полiпшеними споживчими властивостями.
Для визначення тенденцій i способів вирiшення проблеми забезпечення ринку України галантерейними виробами, необхiдно піддати її структуризацiї, що полягає у формуванні комплексу взаємопов'язаних пiдпроблем. Кожна пiдпроблема вирiшується за допомогою приватних завдань в умовах вiдносної самостійності. В якостi методу структуризацiї проблем з великим числом або складним характером взаємозв'язків доцiльно використовувати побудова дерева проблем. Воно являє собою систематизовану iєрархію всiх складових рiшення комплексної проблеми.
У процесi побудови дерева i в міру переходу на нижнi рiвні, сформульована на верхньому рівнi проблема деталізується на конкретні (приватні) завдання. Схематично дерево вирiшення проблем розвитку легкої промисловостi.
Вiдповідно до загальних правил системного аналiзу проблеми забезпечення ринку України галантерейними виробами дерево вирішення проблем складається з чотирьох рівнів. На схемi показанi тільки два рівні. Змiст гілок дерева представлено в таблицi 1.1.
Таблиця 1.1
Гілки дерева вирішення проблеми забезпечення ринку
України галантерейними виробами
1. Що необхідно
знати для вдосконалення системи? 2. Що необхідно розробити для вдосконалення системи? 3. Що необхідно організувати для вдосконалення системи?
1.1. Показники ефективного функціонування системи
1.2. Суспільна потреба в конкретних виробах
1.3. Умови і фактори функціонування системи
1.4. Можливості управління системою (проблемою) 2.1.Функціональне утримання системи
2.2. Програмно-методичне забезпечення системи
2.3. Режими функціонування системи 3.1.Комплексні програми розвитку системи
3.2. Взаємодія з іншими системами
3.3. Зв'язки системи
Структура дерева проблем забезпечення ринку України галантерейними виробами дозволяє зв'язати проблему вищого рiвня з конкретними засобами її вирiшення через ряд промiжних подпроблем. У процесi руху по гiлках дерева забезпечуються взаємозв'язок i досягнення пiдцілі попереднього рiвня проблем i генеральної мети розвитку.
За прогнозами експертiв, до 2018 року китайська продукцiя займе 75% свiтового ринку продукцiї легкої промисловостi, що може призвести до остаточної ліквідації багатьох підприємств промисловостi України. У сформованій ситуації білоруськi та російські промисловці вважають за необхідне розглянути радою мініністрiв Союзної держави питання про прийняття на рівнi органiв державного управлiння двох країн спільних захисних заходів.
Зокрема, пропонується посилити контроль за ввезенням та оборотом iмпортних товарів з Китаю, Туреччини і країн Південно-Східної Азії з метою запобiгання контрабандi i нелегального виробництва. Крiм того, необхiдно забезпечити вiтчизняним товаровиробникам рiвноцінні конкурентні умови з iноземними виробниками на внутрiшньому ринку, для чого реалiзувати додатковi заходи в галузi податкової i митно-тарифної політики
Легку промисловість Ірану представляють промислово-виробнича компанiя "Пейман Мокет", що виробляє текстильнi вироби для домашнього вжитку, гiгієнічну продукцію, геотекстильні волокно, і промислова група "Гольбафт" - провідний виробник високоякісних ковдр.
Мета – розвиток взаємовигiдного спiвробітництва зі стимулювання та підтримки підприємницької діяльності, розвитку виробничих, комерційних i наукових зв'язкiв у галузi легкої промисловості.
Загалом же рентабельнiсть бiзнесу з реалізації галантерейних товарів поступово падає, i на це є декілька причин:
1. Через зростання євро вiдносно долара цiна європейських товарiв пiдвищилась у середньому на 15–30 вiдсотків, що дало серйозну цінову перевагу товарам азiатських виробникiв.
2. Якщо ранiше оператори на ринку галантерейних товарiв намагалися не знижувати рентабельнiсть бiзнесу, а змагатися на рiвнi сервiсу, то протягом останнього року конкуренцiя перейшла в iншу площину - цiнову. Однi компанії докоряють за це «дрiбноті», що згодна працювати за 10–20-вiдсотковими нацiнками, iнші звинувачують оптовикiв, якi вiдкривають власнi сервісні служби з невеликими, як для галантерейного бiзнесу, вiдсотками (30–40 при загальноприйнятих 50–70). Перiодично суб’єкти ринку, якi займаються галантерейними товарамим вилучають окремi позиції зi списку «рентабельних», а на таких товарах, як заколки, гудзики, шпильки, стрiчки та iншій типовій продукції, взагалi дуже важко щось заробити.
3. Незважаючи на те, що фiрми намагаються утримувати приблизно однакові ціни на товари, коли йдеться про великі замовлення, на значні знижки погоджується більшість як великих, так i дрібних компаній. Втрачати свою частку прибутку через «зайву порядність» не хочеться нiкому.