Зразок роботи
1.1. Стан ринку керамічної фасадної плитки в Україні
В Україні за останні декілька років спостерігається значне зростання будівництва нових споруд і реконструкції старих, відповідно з’являється потреба у будівельних матеріалах. А керамічна облицювальна плитка має дуже добрі функціональні, ергономічні, гігієнічні та естетичні властивості, тому саме вона користується великою популярністю серед інших будівельних матеріалів [36].
Споживач в свою чергу має бажання бачити широкий асортимент, купувати якісну продукцію, а найголовніше, купувати її за доступною ціною.
На сьогоднішній день, основні світові виробники бачать в Україні, по-перше, постачальника сировини для виробництва керамічної матеріалів, по-друге, перспективний ринок збуту готової продукції.
Згідно даних Державного комітету статистики, виробництво більшості видів будівельної продукції знизилось в 1,5-2 рази, в той час як виробництво керамічної плитки показало зростання на 7,3%. Остання тенденція зумовлена тим, що раніше з України експортували глину в Італію, Іспанію, а звідти завозили керамічну плитку високої якості і за високими цінами. Фінансова ж криза та зростання курсу долара, що вплинули на обсяги імпорту, призвели до збільшення саме вітчизняного виробництва керамічної плитки й змінення торговельного сальдо країни. Таким чином для українського ринку керамічної плитки для внутрішнього та зовнішнього облицювання основним результатом 2014 року стало перевищення об’ємів експорту товару над об’ємами імпорту [10].
На рис.1.1 відображено виробництво керамічних плит і плиток в Україні.
Рис.1.1. Виробництво керамічних плит і плиток в Україні в 2014-2016 рр., млн. кв. м
Згідно рис. 1.1 виробництво керамічних плит мало тенденцію зростання у 2014 році й набрало максимальних обертів у листопаді 2014 року, що становило 5,09 млн. кв.м [10, 36].
Станом на січень та лютий 2015 року виробництво керамічних плит та плиток в Україні становило 4,95 та 4,47 млн. кв. м. Порівнюючи показники лютого 2015 року з аналогічним періодом 2014 року, то темп росту виробництва склав 53,2%, тобто є помітними тенденції збільшення випуску керамічної плитки українськими підприємствами [41].
Що стосується споживання, простежується поступове зменшення, якщо в 2007-2014 роках, показник варіювався в межах 60,3-66,4 млн. кв. метрів, то споживання в 2015-січень-листопад 2014 року становило не більше 45 млн. кв. метрів.