Зразок роботи
1.1. Сутність і значення мотивації в туризмі
Туризм давно став нагальною потребою і невід'ємною частиною життя людини. Прагнення людини до різноманітності вражень набуває чітких обрисів, коли людина приходить до рішення провести вільний час поза домом, розраховуючи із зміною місць зняти нервову напругу і втому, що породжуються роботою. Чим людина керується при виборі поїздки, місця туристичного призначення, характеру діяльності під час подорожі? Що змушує її зробити так, а не інакше? Одним з ключових моментів, що дозволяють відповісти на ці питання, є мотивація подорожі і вибору туристичного продукту [28, с. 79]. Довгостроковий успіх підприємства значною мірою залежить від його вміння впливати на поведінку споживачів. Із цим пов’язана необхідність управління поведінкою споживачів, так як «здатність компанії породжувати в людині бажані враження визначатиме її успіх на глобальному ринку» [47].
У 1943 р. психолог Абрагам Маслоу виокремив п’ять категорій людських потреб, що визначають людську поведінку та розташував їх у певній ієрархії. В основі цієї ієрархії, що має форму піраміди, лежать первинні потреби (їжа, вода, житло), а на вершині – більш високі індивідуальні запити (визнання, самовираження). Потреба – це нестаток суб’єкта у чомусь, без чого його життєдіяльність є або видається неповноцінною, мотивація – динамічний процес внутрішнього, психологічного та фізіологічного управління поведінкою, який включає його ініціацію, спрямування, організацію та підтримку, а мотив – внутрішня стійка психологічна причина поведінки чи вчинку людини [23, с. 16], обґрунтоване рішення задовольнити або не задовольнити зазначену потребу за наявних обставин.
2.3. Оцінка мотивації вибору туристичного продукту санаторію «Сонячне Закарпаття»
В умовах ринкових відносин в системі обслуговування населення країни все більшого значення набуває цілеспрямована боротьба за покупців (клієнтів). У повсякденній практиці довірчі відносини з клієнтом грають настільки серйозну роль, що від якості цих відносин залежить успішність діяльності санаторіїв, тривалість співпраці з клієнтами, стан здоров'я відпочиваючих, ймовірність повторного звернення і залучення нових клієнтів за рекомендаціями вдячних і задоволених медичними послугами споживачів. Результатом всього цього є підвищення фінансового благополуччя санаторіїв.
Завоювання довіри клієнтів вимагає постійної, чітко визначеної та спланованої стратегії санаторію. З цією метою можуть використовуватися більш досконалі механізми стимулювання продажу, додаткової мотивації, іміджева складова. Основна маса людей за своєю природою консервативна. Люди більш схильні купувати путівки в один і той же санаторій, який виправдав його довіру і не бачать необхідності змінювати місце відпочинку в подальшому. Тому необхідно прагнути до завоювання постійних клієнтів. При наявності таких попит на путівки буде мати більш-менш стійкий і стабільний характер.
Найважливішою складовою частиною маркетингової діяльності санаторію «Сонячне Закарпаття» є вдосконалення механізму продажу путівок і використання комплексу методів для залучення покупців до покупки послуг санаторію. Під механізмом стимулювання збуту розуміється використання таких видів маркетингової діяльності, які в тій чи іншій мірі формують покупки путівок потенційними клієнтами, на основі чого підвищується результативність діяльності санаторію «Сонячне Закарпаття».