Зразок роботи
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Сучасна анімація – це діяльність із розробки та здійснення спеціальних програм проведення вільного часу. Анімація – це оживлення відпочинку й організація безпосередніх вражень від особистої участі у заходах; це своєрідна послуга, що має на меті підвищення якості обслуговування, і водночас це своєрідна форма реклами, форма повторного залучення гостей і їхніх знайомих, яка має на меті просування туристичного продукту на ринку для підвищення прибутковості туристичного бізнесу.
Анімація має характерні риси: здійснюється у вільний час; відрізняється свободою вибору, добровільністю, активністю, ініціативою як однієї людини, так і різних соціальних груп; обумовлена національними, релігійними, регіональними особливостями і традиціями; характеризується різноманіттям видів на базі різних інтересів дорослих, молоді та дітей; відрізняється глибокою особистісністю; носить гуманістичний, культурологічний, розвивальний, оздоровчий і виховний характер.
Туристська анімація – це туристська послуга, при наданні якої турист втягується в активну дію. Заснована на особистих контактах аніматора з туристами, на спільну участь їх в розвагах, пропонованих анімаційної програмою туркомплексу. Це різновид туристської діяльності, здійснюваної в туркомплексі, готелі, круїзному теплоході, поїзді, яка залучає туристів в різноманітні заходи через участь у спеціально розроблених програмах дозвілля.
Готельна анімація – це дозвільна діяльність, пропонована готелями, готелями, туристичними комплексами. Це частина туристської анімації, хоча і найбільш значуща. Причому анімаційні програми розрізняються при клубній організації відпочинку, в готельних ланцюгах і в готелях різної цільової спрямованості та різної величини.
У процесі взаємодії між туристами і персоналом готелю, туристичної бази, чи іншого туристичного закладу формуються відносини гостя до закладу, розкладу, сервісу, комфорту, створеному спеціально для нього, а отже, і настрій на відпочинок. Від доброзичливості та професіоналізму всього персоналу закладу в більшості залежить, чи захоче турист приїхати сюди ще раз. Від кваліфікації ж спеціалістів-аніматорів залежить, чи надовго запам’ятається туристу цей його короткочасний відпочинок в даному туристичному закладі.
Різноманітність форм проведення дозвілля є запорукою успішного функціонування всього готельного комплексу. При цьому програма дозвілля повинна відповідати загальній стратегії розвитку готельного комплексу. Створена при готельному комплексі анімаційна служба функціонує відповідно до стратегії розвитку всієї організації і тісно співпрацює з іншими підрозділами: фінансовим, юридичним, кадровим, технічним, службою безпеки. Працівники такої служби не лише розробляють програму роботи з клієнтами, а й беруть участь у формуванні цінової політики закладу, у вирішенні кадрових питань, експлуатаційних, транспортних, туристично-екскурсійних та інших проблем.
Вивчивши зарубіжний досвід організації та надання готельних послуг, можна зробити висновок, що, незважаючи на те, що анімаційна база кожного готелю має свої особливості, всі послуги анімаційного типу структуру на стандартні, додаткові й ексклюзивні.
Незважаючи на глобальну економічну кризу, потік туризму в Туреччину в останні роки зріс на 10 %. При цьому у головних конкурентів Іспанії та Греції такий приріст туризму не спостерігається. Індустрія розваг в Туреччині надзвичайно розвинута. До послуг гостей – різноманітні анімаційні послуги: плавання з аквалангом, фрахтування яхт, катання на каяках, одноденні прогулянки, полювання та риболовля, турецька лазня, спортивні ігри (теніс, гольф, гірські сходження, піші походи та огляд пече, катання на лижах тощо). Для новачків організуються навчання і тренування, яке здійснюють кваліфіковані тренери та інструктори. Для прихильників нічного життя – численні нічні клуби, бари, паби і дискотеки.
Надзвичайно важлива у роль в успішності туризму в Туреччині належить аніматорам, мистецтво яких у цій країні досягло найвищого рівня.
Загальна програма анімації готується в такий спосіб, щоб розважальні й спортивні елементи були різноманітні за своєю формою, цікаві туристам і щоб у проведених заходах були задіяні якомога більше учасників. У готелях «Rixos» вечірні шоу повторюються не частіше, ніж раз на два тижні (з розрахунку зазвичай двотижневого перебування гостей у готелі). Сценарій, музика, світло, хореографія, костюми – все чітко продумується і організується членами команди аніматорів, і керівником, який часто сам бере участь у шоу-програмах. При розробці спортивних змагань аніматори використовують усе, що напрацьовано і створено людством у цій галузі. Це і давно відомі всім ігри, і зовсім нові, розроблені безпосередньо у процесі спілкування, і запропоновані кимось із відпочиваючих, модернізовані, пристосовані до конкретної ситуації, і запозичені в колег із сусіднього готелю.
Як відносно новий вид послуг у сфері туризму на Закарпатті, анімація у своєму розвиткові повинна спиратися на досвід розвинених туристичних держав. В останні роки великого розвитку досягла туристська анімація на Середземноморському узбережжі Туреччини, Іспанії і Франції.
Здійснюючи свою маркетингову діяльність, підприємство гостинності повинно переслідувати мету, виробляти такі готельні продукти та послуги, які найбільшою мірою можуть задовольнити споживачів цільових сегментів ринку.
Анкетне опитування гостей ресторанно-готельного комплексу «Воєводино» дозволило нам виділити 5 основних сегментів споживачів послуг: «сеньйори», «закохані парочки», «еліта», «відряджені» і «гості з дітьми».
Для даних сегментів нами розроблено ряд пропозицій із вдосконалення продуктової пропозиції комплексу: пакети послуг для виділених сегментів. Це, перш за все, можливість привернути цінних для готелю як корпоративних, так й індивідуальних клієнтів і виграти за рахунок продажу не тільки місць розміщення, але й додаткових послуг.
Програма дозвілля у «Воєводино» повинна включати різноманітні за формою та змістом заходи, які б залучали якомога більше учасників. Розробка та підготовка такої програми охоплює кілька етапів: формування задуму, планування програми, реалізацію та завершення.
Серед пропозицій щодо покращення спортивної анімації в готелі «Воєводино», доцільними, на наш погляд, є організація турнірів із міні-футболу, оскільки – це дуже динамічний різновид спортивних ігор, не вимагає великих площ і спеціальної підготовки спортсменів. Крім того, міні-футбол є дуже видовищною розвагою. Враховуючи, що на території «Воєводино» є конюшня, цікавими нам вбачаються змагання з кінного поло.
При організації святкових заходів треба враховувати гнучкість турецьких менеджерів анімації, які переважно будують розважальні програми на основі традицій Туреччини, що дають змогу познайомити іноземних гостей із звичаями, мораллю, життям народів, які населяють їх країну. Однак вони враховують, що у готелі, розташовані на узбережжі Середземного моря, приїжджають відпочивати як турки, так і громадяни інших країнах. Тому при розробці й підготовці розважальних комплексів і програм обов'язково враховуються національні особливості культури, традиції, свята, колорит країн, з яких прибувають гості.
При організації вечірніх розваг у готелі «Воєводино» можна крім, шоу, включати різні конкурси, вікторини, лотереї. Цікавими для відпочиваючих будуть різноманітні вікторини з тематикою пізнавального характеру, конкурси, лотереї, такі, як наприклад: лотерея «Бінго», конкурси на кращу пару, «Міс / Містер готелю», «Жінки проти чоловіків» та ін. із врученням оригінальних призів.
Для оцінки ефективності заходів покращення дозвілля гостей готелів використовують спостереження, експеримент і опитування (анкетування). Із широким розповсюдженням Інтернет-технологій дуже важливим джерелом інформації стали сайти готелів, відкриті у Всесвітній мережі. Сьогодні майже всі готелі мають свій власний сайт, за яким Інтернет-користувачеві дуже зручно зайти на нього й одержати всю необхідну інформацію.
Бізнес-сайт готельно-ресторанного комплексу «Воєводино» вміщує 18 сторінок, серед яких нас цікавить «Гостьова книга», що складається з відгуків гостей про рівень обслуговування в готелі, схвальних і критичних зауважень. Їх аналіз показав, що переважають позитивні оцінки діяльності закладу гостинності, однак трапляються і негативні відгуки. Серед основних зауважень у «Гостьовій книзі» – спілкування персоналу готелю з гостями тільки російською (причому досить поганою) мовою; гучна нав’язлива музика в ресторані; погана кухня; розбита дорога та ін. Оскільки відгуків щодо анімаційних послуг у «Гостьовій книзі» небагато, ми розробили анкету, щоб дізнатись саме про цей вид послуг в комплексі «Воєводино».
Проаналізувавши відповіді респондентів, можемо зробити висновок, що рівень анімаційних послуг в готелі «Воєводино» досить низький і потребує значного покращення. Враховуючи, що переважна більшість гостей цінить природний ресурс закладу гостинності, аніматорам слід насамперед розробляти програми, де ці переваги можна використати повною мірою: збільшити кількість походів на лоно природи, організовувати рухомі розваги, організовувати конкурси та вікторини на знання флори і фауни тощо.
До існуючих в готелі «Воєводино» розваг більшість респондентів додали б сімейні конкурси, розповіді про місцевий фольклор, проведення конкурсів художньої самодіяльності та демонстрації особливих талантів гостей, змагання на звання найкращого грибника, рибалки та ін. Серед порад щодо удосконалення роботи готелю «Воєводино» та його анімаційної діяльності переважають пропозиції, пов’язані з активним відпочинком.
Покращення якості анімаційних послуг для сеньйорів пов’язуємо насамперед з підвищенням уваги до цієї непростої категорії туристів, із глибоким розумінням їхніх проблем, їх фізіологічних і психологічних особливостей.