0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Правове регулювання туристичної діяльності в Україні (ID:254458)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Туризм
Сторінок: 106
Рік виконання: 2015
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………...3 РОЗДІЛ 1. РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ В УКРАЇНІ………....7 1.1. Основні поняття туризму як сфери діяльності………………………7 1.2. Історія розвитку туризму в Україні…………………………………16 1.3. Конституційно-правові основи туризму в Україні………………...23 Висновки до розділу 1……………………………………………………31 РОЗДІЛ 2. СИСТЕМА ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ПРО ТУРИЗМ…………………………………………………………………...33 2.1. Законодавство про туризм загальної дії…………………………….34 2.2. Спеціальне законодавство України про туризм……………………36 2.3. Міжнародно-правові акти в сфері туризму………………………...42 2.4. Проблеми та шляхи удосконалення правового регулювання туризму в Україні…………………………………………………………52 2.5. Міжнародний досвід правого регулювання у сфері туризму……..63 Висновки до розділу 2……………………………………………………72 РОЗДІЛ 3. ОХОРОНА ПРАЦІ В ТУРИСТИЧНІЙ ГАЛУЗІ…………...75 3.1. Управління охороною праці в туристичному комплексі …………75 3.2. Охорона праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях……………..81 Висновки до розділу 3……………………………………………………89 ВИСНОВКИ………………………………………………………………91 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ…………...96
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВИСНОВКИ Дослідивши особливості правового регулювання туристичної діяльності в Україні, ми дійшли наступних висновків. 1. Аналіз основних понять туризму як сфери діяльності показав, що термінологічна база вітчизняного туризмознавства є достатньо розвиненою і відповідає загальноприйнятим вимогам. 2. В історії розвитку вітчизняного туризму чітко окреслюються такі основні етапи розвитку вітчизняного туризму: мандрівництво в Україні як прообраз туризму (ІХ-ХІХ ст.); початок організованого туризму (кінець XIX – початок XX ст.); розвиток туризму в Україні в міжвоєнний період (1918-1939 pp.); розвиток туризму в Україні в повоєнний період (1950-1960-ті pp.); досягнення радянського туризму (1970-1980-ті pp.) та сучасний стан розвитку туризму в Україні (1990-ті pp. – початок ХХІ ст.) 3. Конституція України 1996 року встановила загальні норми правового регулювання туризму, а також систему прав і свобод, раніше не відомих радянській доктрині права. Вперше в історії українського конституціоналізму Основний Закон значно розширив і збагатив коло та зміст прав і свобод людини й громадянина. Особливе місце серед них посідає право людини на свободу пересування, право вільно залишати територію України, а також право громадян України в будь-який час повернутися в Україну (ст. 33), які базуються на загальнолюдських цінностях поваги до людини та визнання її права на особисту свободу. Складовою частиною права на свободу пересування є право на туризм, свободу туристичних подорожей. 4. Змістом права на туризм є поновлення і відтворення фізичних, моральних і духовних сил людини, а також задоволення її соціальних, культурних та інших благ і інтересів під час подорожування. Формою права на туризм є прояв особистої свободи людини, її право на певний спосіб використання вільного часу, проведення змістовного дозвілля шляхом обрання видів і напрямків подорожування. Отже, право на туризм – це можливості людини вільно подорожувати з метою пізнання, відпочинку, оздоровлення тощо. Юридична природа цього права полягає в тому, що туризм є одночасно основою і наслідком реалізації конституційних прав і свобод людини й громадянина на свободу пересування, відпочинок та інших прав. 5. Система законодавства України про туризм складається з системи нормативно-правових актів, до яких входять Конституція України, закони України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України та інші документи. Цю систему також формують й окремі норми актів адміністративного, цивільного, господарського, міжнародного та інших галузей права, що регулюють відносини в сфері туризму. Нормативно-правові акти з питань туризму поділяються на такі групи: Конституція України, законодавство України про туризм загальної дії, спеціальне законодавство України про туризм (Закон України «Про туризм», постанови Верховної Ради України з питань туризму, укази Президента України та постанови Кабінету Міністрів України щодо туризму, відомчі акти державних компетентних органів з питань туризму). В окрему групу виділено міжнародно-правові акти в сфері туризму (міжнародні договори (двосторонні) України у сфері туризму, міжнародні конвенції, що регламентують порядок надання туристичних послуг, здійснення туристичних формальностей, рішення міжнародних недержавних організацій з питань туризму тощо). 6. Аналіз інституціонального забезпечення туристичної діяльності в Україні засвідчує, що нині діє близько 600 законів, указів Президента, постанов Кабінету Міністрів, відомчих нормативних актів, які прямо або опосередковано стосуються туристичної сфери. Проте значна кількість нормативно-правових актів з питань туризму потребує вдосконалення. Зокрема, більшість діючих програм розвитку туризму носить декларативний характер, містить загальну інформацію про стан галузі, основні проблеми, наявний ресурсний потенціал, що може бути використаний з метою їх вирішення, сукупність запланованих заходів. Негативним фактом є відсутність визначення джерел отримання ресурсів для здійснення запланованих заходів, критеріїв для перевірки стану їх виконання, а також відповідальних осіб. Крім того, як свідчать проведені дослідження, в діючих нормативно-правових актах не визначені питання щодо налагодження взаємодії між державними органами влади і підприємницькими структурами, їх роль і значення в процесах розвитку сфери туризму. 7. В Україні на державному рівні необхідний чіткий механізм роботи туристичної галузі. Регулювання в сфері туризму вимагає підвищеної уваги з боку державних органів, відповідальних за організацію туристичної діяльності. Для подолання проблем, які існують у сфері туризму, треба на законодавчому рівні створити цивілізовані умови для того, щоб туристичний бізнес насправді заробив, тоді це буде вигідно всім – і туристам, і туристичним підприємствам, і фахівцям з туризму, і державі в цілому. 8. До основних пріоритетних напрямів державної політики розвитку туризму належать: удосконалення правових засад регулювання туристичних відносин; становлення туристичного бізнесу як високорентабельної галузі економіки; заохочення національних та іноземних інвестицій у розвиток індустрії туризму та створення нових робочих місць; сприяння розвитку в’їзного та внутрішнього туризму, сільського та екологічного (зеленого) туризму; розширення міжнародного співробітництва у сфері туристичної діяльності та утвердження України на світовому туристичному ринку; гармонізація законодавства України про туризм до стандартів ЄС та світових вимог, створення нормативної бази функціонування систем стандартизації та сертифікації робіт і послуг у туристичному бізнесі тощо; відновлення та охорона туристичних ресурсів через економічні заходи впливу. 9. Проаналізувавши моделі управління туристичним сектором на прикладі чотирьох європейських країн: Франції, Іспанії, Великобританії та Італії, на частку яких, за даними Всесвітньої туристичної організації, припадає близько 1/3 світових туристичних прибутків, ми дійшли висновку, що лише окрема структура – національна туристична адміністрація – може ефективно здійснювати державну політику у сфері туризму. 10. Найважливішим елементом організації туризму є забезпечення безпеки життя та здоров’я як туристів, так і самих працівників туристичних комплексів. Підвищена увага до охорони праці та техніки безпеки в туристичних комплексах зумовлена їх специфікою: комплекс оснащений великою кількістю різного обладнання і майна, у ньому працює значна кількість обслуговуючого персоналу, відбувається постійна ротація проживаючих. Ефективне вирішення проблеми безпеки готелю вимагає системного підходу, який заснований на функціонуванні та аналізі даного об’єкту, виявленні найбільш вразливих зон і особливо небезпечних загроз, складання всіх можливих сценаріїв кримінальних дій і вироблення адекватних заходів протидії, а також проведенні заходів профілактики травматизму, створення нормальних санітарно-гігієнічних умов, електробезпеки, навчання персоналу. Йдеться про управління охороною праці в туристичних комплексах. 11. Основними факторами ризику для туристів, що виїжджають за кордон, в умовах сьогодення є: небезпека отримання травм (під час перевезення, внаслідок природних явищ, через недотримання техніки безпеки у екстремальному виді туризму); політична нестабільність в країні відпочинку (можливість військових дій, революцій, терористичних актів; високий рівень злочинності); небезпека інфекційних захворювань (відсутність імунітету до місцевих інфекцій); стихійні лиха (землетруси, урагани, шторми); природно-кліматичні умови (зміна часових поясів, тиску, вологості, температури); психофізичні навантаження (фізичні та психологічні труднощі, пов’язані з переїздом та перебуванням в іншій країні); небезпека втрати майна під час туристичної поїздки. Найбільшою загрозою для туристів і обслуговуючого персоналу є потрапляння у надзвичайну ситуацію (НС). 12. Як показує досвід ліквідації наслідків стихійних лих, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, особливі проблеми постраждалих виникають унаслідок непоінформованості, низької підготовки людей до дій у надзвичайних ситуаціях, відсутності психологічного загартування, що часто провокує виникнення панічних настроїв. Варто зазначити, що деякі екстремальні події не можна передбачити і попередити (так звані події непереборної сили), але чимало НС можна уникнути, якщо дотримуватись правил поведінки, з якими організатори туру мають ознайомити туристів.