Зміст
Вступ
1. Основні поняття й визначення роли
Послуг харчування для туризму як сфери діяльності
1.1. Визначення та значення подорожей для розвитку туризму
1.2. Споживачі туристського продукту
1.3. Роль послуг та види харчування при організації
обслуговування туристів в готелях та туристичних комплексах
1.4. Управління якістю обслуговування споживачів
1.5. Класи та методи обслуговування туристів послугами харчування
1.6. Види сервісу при обслуговуванні туристів послугами харчування
1.7. Особливості культури харчування іноземних туристів
2. Технологія організації надання послуг харчування
В готельному комплексі”дніпро”
2.1. Загальна характеристика готельного комплексу “Дніпро”
2.2. Аналіз основних показників діяльності готельного комплексу
3. Удосконалення процесів виробництва
Послуг харчування в готельному
Комплексі “дніпро”
3.1. Удосконалення виробничої структури ресторану
готельного комплексу “Дніпро”
3.2. Провадження методу обслуговування “кейтерінг” в
діяльності ресторану
3.3. Пропозиції щодо розширення асортименту послуг харчування
в готельному комплексі “Дніпро”
Висновки
Список літератури
Спираючи на дослідження вітчизняних і зарубіжних вчених необхідно відзначити, що для сучасного туристичного ринку характерна тенденція підвищення ролі нецінових форм конкуренції, особливо конкуренції якості. Саме якість для сучасного споживача є основним критерієм при здійсненні покупки, а отже, і визначає конкурентоспроможність підприємства на ринку. Для готельних комплексів це в першу чергу підвищення якості як основної послуги- розміщення туристів, так і додаткових, до яких відносяться послуги харчування. Виходячи з цього, кожне готельне підприємство, що прагнути досягти успіху, повинно розробляти і впроваджувати ефективні системи керування якістю.
З переходом до ринкового економки готельні комплекси України змушені розробляти свої програми по обслуговуванню туристів, спрямовані на задоволення попита споживача.
При проведені дослідження організації виробничої діяльності готельного комплексу “Дніпро”, відзначені слідуючи напрямки по підвищенню якості обслуговування туристів, при здійсненні управління підприємством приймаються міри, що у значній мірі сприяють зацікавленості робітників готелю в підвищенні якості наданих послуг. Так, наприклад у готельному комплексі “Дніпро” застосовується система заохочення працівників за високі результати роботи також спостерігається помітна тенденція постійного розширення номенклатури й асортименту туристичних послуг при постійному контролі за їхньою якістю. Особливо це стосується послуг харчування. Характер цих послуг обумовлює значну залежність якості обслуговування від суб’єктивних факторів.
Необхідно відзначити, що для підвищення результатів обслуговування туристів в готельному комплексі “Дніпро” ведеться постійний нагляд за настроєм туристів та реалізацією заходів відносно його зміни в позитивний бік;
Своєчасно виявляються специфічні вимоги туристів у залежності від національності, смаків, професії, інтересів та ін. Для організації диференційованого їх, обслуговування.
Послуги харчування завжди були невід’ємної складовою туристичний подорожей. Швидкий динамічний розвиток туризму спонукав до такого стрімкого розвитку і ресторанну галузь.
І це цілком зрозуміло, особливо з огляду на той факт, що на даному етапі свого розвитку людське суспільство трансформувалося із суспільства продуктивності і добробуту в «суспільство вільного часу», тому подорожі і туризм для величезної кількості жителів нашої планети стали категоріями важливими, незамінними і невід’ємними від самих необхідних умов життя.
У той же час попит на туристичні послуги, до яких належать і послуги харчування, перетерпіває суттєві зміни, які пов’язані з появою нового типу споживача на ринку туризму. Турист майбутнього, високо інформований і досвідчений, він дуже вимогливий і вибагливий, мобільний і індивідуальний, він прагне жити повним життям і одержати від цього життя масу усіляких вражень, він розпещений достатком пропонованих йому товарів і послуг, він непостійний і жадає розмаїтості, задоволень і розваг. Змінюються смаки подорожуючих-змінюється індустрія гостинності, з кожним новим гостюючим знаходячи нові форми та методи обслуговування. Завжди підприємства індустрії гостинності будуть прагнути до змін до розширення додаткових послуг та підвищення рівня якості основних.
При проведені дослідження технології забезпечення організаційного процесу надання послуг харчування туристам на підприємствах громадського харчування України, були підвернуті аналізу основні аспекти в діяльності підприємств громадського харчування в засобах розміщення. У першому розділі випускної роботи розкривається сутність та значення послуг ресторанної індустрії в розвитку туристської галузі Україні, приводиться класифікація підприємств ресторанної галузі, характеризуються окремі заклади громадського харчування, зокрема дається загальна характеристика підприємств громадського харчування згідно ГОСТу 30389-95. Також докладно досліджено управління якістю при обслуговування споживачів, класи та методи обслуговування туристів послугами харчування.
У другому розділі наводиться характеристика ресторану готельного комплексу “Дніпро”. Організація харчування у готелях – дуже важливий чинник обслуговування відвідувачів готельного комплексу, він суттєво впливає на реалізацію концепції гостинності, на кількість відвідувачів та завантаження готелю. Підприємства ресторанного господарства в готелях сприяють залученню додаткових доходів готелю. Дуже важливо правильно організувати діяльність ресторану в готельному комплексі, щоб відвідувачам було затишно і комфортно, і щоб їм знову і знову хотілося прийти і відпочити саме в цьому ресторані.
В третьому розділі випускної роботи надаються пропозиції щодо удосконалення організації обслуговування туристів послугами харчування в готельному комплексі “Дніпро”:
виробничої структури ресторану готельного
комплексу “Дніпро”;
провадження методу обслуговування “кейтерінг” в діяльності ресторану;
пропозиції щодо розширення асортименту послуг харчування в готельному комплексі “Дніпро”.
Необхідно констатувати, що в готельному комплексі “Дніпро” робляться конкретні кроки по підвищенню якості обслуговування та розширенню асортименту пропонуємих туристам послуг. Але, як вже відмічалось, турист зараз дуже вимогливий і з великими запитами. Тому необхідно удосконалювати насамперед форми та методи обслуговування як організованих так індивідуальних туристів.