Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ПРОДУКТОВОЮ ПРОГРАМОЮ В ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
1.1. Сутність та зміст продуктової програми в туристичних підприємствах
1.2. Показники оцінки продуктової програми туристичних підприємств
1.3. Методичний інструментарій проведення економічного аналізу та планування продуктової програми в туристичних підприємствах
РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ПРОДУКТОВОЮ ПРОГРАМОЮ В ТП «АЛЬФ ТУРИСТИЧНИЙ ОПЕРАТОР», М. КИЇВ
2.1. Оцінка продуктової програми туристичного підприємства «Альф туристичний оператор», м. Київ
2.2. Аналіз динаміки та структури показників продуктової програми туристичного підприємства «Альф туристичний оператор», м. Київ
2.3. Дослідження основних факторів впливу на зміну показників, що характеризують продуктову програму туристичного підприємства «Альф туристичний оператор», м. Київ
2.4. Автоматизація економічних розрахунків аналізу ефективності управління продуктовою програмою туристичного підприємства «Альф туристичний оператор», м. Київ з використанням ПЕОМ
РОЗДІЛ 3. ПРОПОЗИЦІЇ ПО УДОСКОНАЛЕННЮ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ПРОДУКТОВОЮ ПРОГРАМОЮ В ТУРИСТИЧНОГО ПІДРИЄМСТВА «АЛЬФ ТУРИСТИЧНИЙ ОПЕРАТОР», М. КИЇВ
3.1. Напрями підвищення ефективності управління продуктовою програмою туристичного підприємства «Альф туристичний оператор»
3.2. Економічне обґрунтування пропозицій щодо удосконалення ефективності обґрунтування продуктової програми туристичного підприємства «Альф туристичний оператор»
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Найважливішим об’єктом маркетингової та комерційної діяльності туристичного підприємства є організація і технологія продажу послуг. Маркетинговий етап цієї роботи включає знаходження ринку збуту конкретних товарів, дослідження ринкових можливостей та застосування цілого комплексу методів по вивченню попиту населення і кон’юнктури торгівлі. Для визначення стратегії туристичного з урахуванням впливу зовнішнього та внутрішнього середовища використовується SWOT – аналіз.
Для збуту товарів в умовах посилення конкуренції підприємства повинні застосовувати маркетинговий підхід, який передбачає розробку чотирьох елементів: товар, ціна, методи поширення та метоли просування, а також виконувати основні принципи маркетингової діяльності.
При формуванні турів підприємством використовуються договірні відносини, договори купівлі-продажу укладаються при стабільних господарських зв’язках і досить великих обсягах постачання.
Так, проаналізувавши власні можливості та специфіку туристичного ринку України, «Альф туристичний оператор» дійшли висновку, що сконцентрувати свою увагу на спеціалізованих турах, яким на даному етапі туристичного ринку України, ще не приділено достатньо уваги. Було прийнято рішення про створення туру, який би став основним продуктом товариства та його обличчям.
Цей тур повинен відповідати наступним вимогам:
1. Він повинен бути спеціалізованим.
2. Це повинен бути комбінований тур з використанням декількох видів спеціалізованого туризму.
3. Бажано щоб він був розрахований на періоди, коли конкуренти не є дуже активними на ринку.
4. Маршрут повинен бути побудований так, щоб під час його проходження не завдавалося шкоди навколишньому середовищу.
5. Необхідно обґрунтувати економічну доцільність даного туру.
Враховуючи всі ці вимоги, було розроблено тур “Екстремальні Карпати”.
Для фінансування його розробки, оснащення та впровадження на ринок було взято кредит (11000 грн.). Але більшу частину капіталовкладень товариство здійснило за власний рахунок (19130 грн.).
Оскільки цей тур був унікальним для українського ринку туристичних послуг ТП «Альф туристичний оператор» питанні ціноутворення зупинилося на стратегії зняття вершків.
Проаналізувавши ці дані керівництво прийняло низку рішень, які повинні збільшити прибутки та рівень рентабельності в наступному році. Цього планується досягти за рахунок збільшення продаж на 20 путівок та виходу на новий, привабливий ринок (російський) із більш високими цінами, а також покращити якість обслуговування.
Це дасть змогу:
1. Підвищення якості продукції.
2. Збільшення об’ємів продаж на 20 путівок.
3. Збільшення прибутковості половини (70) путівок за рахунок пошуку більш вигідних ринків збуту.
4. Збільшення балансового прибутку та чистого прибутку за рахунок збільшення об‘ємів продажу на 2903,2 грн. та 2034 грн. відповідно, а також за рахунок пошуку нових ринків збуту на 4077,5 грн. та 2378,6 грн. відповідно. Загалом це збільшить балансовий прибуток на 6980,7 грн. та чистий прибуток на 4412,6 грн.
5. Вихід на новий ринок.
Отже, ми дійшли висновку, що для підприємства, яке має мало досвіду роботи на туристичному ринку, обмежені фінансові можливості для ефективної діяльності необхідно приймати нетрадиційні рішення. Так, ТП «Альф туристичний оператор», за рахунок прийнятого рішення популяризувати екстремальні види туризму та сконцентрувати основну увагу на спеціалізованих видах туризму, знайшло свою нішу на ринку, що дало змогу протягом перших двох місяців діяльності скласти основу його подальшого розвитку.