0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ЕКСКУРСІЙНОГО ПРОДУКТУ (ID:559348)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Туризм
Сторінок: 43
Рік виконання: 2021
Вартість: 800
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП3 РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ СТВОРЕННЯ ЕКСКУРСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ5 1.1.Сутність екскурсії, її основні засади та функції5 1.2.Класифікація екскурсій8 1.3.Світовий та вітчизняний досвід формування екскурсійної тематики10 РОЗДІЛ II. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПРОЦЕС СТВОРЕННЯ ЕКСКУРСІЇ «СТАРОДАВНІЙ ПОДІЛ» ТА МЕТОДИКА ЇЇ ПРОВЕДЕННЯ16 2.1. Основні етапи створення екскурсії «Стародавній Поділ»16 2.2. Формування стандартизованого пакету екскурсійно-методичної документації26 2.3. Методичні прийоми та техніка проведення екскурсії29 РОЗДІЛ III. ЯКІСТЬ І КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЕКСКУРСІЙНОГО ПРОДУКТУ33 3.1. Оцінювання якості екскурсії та контроль за її проведенням33 3.2. Авторські пропозиції щодо удосконалення та диверсифікації вітчизняного екскурсійного продукту35 ВИСНОВКИ39 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ41 ДОДАТКИ43
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Індустрія туризму в теперішній час одна з сфер діяльності, що розвивається високими темпами. Це високоприбуткова сфера світової економіки, вона є одним з найважливішим фактором соціально-культурного розвитку регіонів. Цій розвиток допомагає підвищенню рівня і якості життя населення. Розвиток туристичної сфери дозволяє використовувати індустрію туризму як діючий інструмент стимулювання соціально-економічного росту на національному і місцевому рівнях. В умовах глобалізації та інтегрованості України у світовий ринок дуже важливим є проблема якісного екскурсійного обслуговування, тематичної багатоплановості екскурсійних програм внутрішнього та міжнародного туризму. Індустрія туризму має велике значення для розвитку української економіки та соціальної сфери. Стрімкий розвиток в’їзного та внутрішнього туризму, екскурсійної діяльності є важливим фактором підвищення якості життя, підвищення авторитету країни на міжнародному туристичному ринку, створення додаткових робочих місць та поповнення державного бюджету. Сучасна туристична індустрія включає великий спектр культурно- розважальних послуг, причому одним з найбільш поширених видів послуг як в українському, так і зарубіжному туризмі є екскурсійне обслуговування. Однією з основних цілей розвитку туризму України є розробка і реалізація заходів щодо розвитку екскурсійного туризму. Щодо теоретичних та методичних основ екскурсознавства, то ці питання висвітлені у багатьох наукових та науково-методичних працях вітчизняних учених (В.Бабарицька, А. Короткова, І. Чагайда, Л. Нечипорчук та ін.) і зарубіжних учених (В. Герд, Р. Дьякова, Б. Ємельянов, Н. Гецевич, Н. Савіна та ін.). Опосередковано ці питання розглядали М. Мальська, В. Худо, Г. Науменко, В. Федорченко та ін. Мета роботи полягає в дослідженні особливостей створення інноваційного екскурсійного продукту. Досягнення поставленої мети зумовило вирішення наступних завдань: - дослідити сутність екскурсії, її основні засади та функції; - розглянути класифікацію екскурсій; - розглянути світовий та вітчизняний досвід формування екскурсійної тематики; - визначити основні етапи створення екскурсії «Стародавній Поділ»; - розглянути формування стандартизованого пакету екскурсійно-методичної документації; - дослідити методичні прийоми та техніку проведення екскурсії; - розглянути оцінювання якості екскурсії та контроль за її проведенням; - розглянути авторські пропозиції щодо удосконалення та диверсифікації вітчизняного екскурсійного продукту. Об'єктом дослідження є процес створення інноваційного екскурсійного продукту. Предметом курсової роботи є дослідження особливостей екскурсійної діяльності. Структурно робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ СТВОРЕННЯ ЕКСКУРСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1.1. Сутність екскурсії, її основні засади та функції Екскурсії є невід’ємною частиною туристичних послуг. Екскурсійні послуги входять до складу майже всіх туристичних пакетів, одні як частина туристичного продукту, інші як факультативне обслуговування. В даний час екскурсія виступає як щось закінчене, цілісне, таке, що має свої специфічні функції і ознаки, своєрідну індивідуальну методику. В значній мірі вона збагатилася за змістом, формами проведення і методикою підношення матеріалу і характеризується як невід'ємна частина ідейно-виховної і культурно-масової роботи. Показ екскурсійних об'єктів відбувається під керівництвом кваліфікованого фахівця – екскурсовода. Процес сприйняття об'єктів екскурсантами підпорядкований завданню розкриття певної теми. Екскурсовод передає аудиторії бачення об'єкта, оцінку пам'ятного місця, розуміння історичної події, пов'язаної з цим об'єктом. Фахівець-екскурсовод своїми поясненнями підводить екскурсантів до необхідних висновків і оцінок, добиваючись тим самим потрібної ефективності заходу. До складу туристичних послуг, згідно з Міждержавними стандартами (ГОСТ 28681.1-95 і ГОСТ 28682.2-95), зараховуються екскурсії, походи і подорожі. Екскурсія може бути надана як екскурсанту, так і туристу. Екскурсія – туристична послуга, яка забезпечує задоволення духовних, естетичних, інформаційних та інших потреб туриста або екскурсанта. Екскурсант – тимчасовий відвідувач, який перебуває менше 24 годин у країні або на об'єкті відвідування. Екскурсійна діяльність – діяльність з організації подорожей, що не перевищують 24 годин, у супроводі фахівця-екскурсовода за заздалегідь складеними маршрутами, з метою ознайомлення з пам'ятками історії, культури, природи, музеями, з визначними місцями тощо [10, с. 15]. Під час екскурсії учасники мають можливість пізнавати навколишній світ, природні явища й утворення, історичні ситуації, побутові елементи, надбання та здобутки місцевості та ін. Функціональне призначення екскурсії – відпочинок і дозвілля, підвищення пізнавального та культурного рівня, спілкування. Підготовка екскурсій проводиться в декілька етапів: вибір теми екскурсії, створення екскурсії під вибрану тему, підготовка екскурсовода для проведення екскурсії. Важливим етапом створення екскурсії є правильний підбір об'єктів показу. 1.2. Класифікація екскурсій Екскурсійна діяльність має свої характерні ознаки: зміст, тематику, склад учасників, місце проведення, впорядкований маршрут, тривалість за часом, форму проведення, спосіб пересування, наявність екскурсовода, тексту екскурсії, об'єктів показу і безпосередньо наявність самих учасників [15, с. 21]. Важливим для засвоєння основних практичних навичок створення нових екскурсій є розуміння класифікації екскурсій як таких (Додаток А). За науковою теорією Б. Ємельянова, екскурсії класифікують: - за змістом (оглядові, тематичні, навчальні); - за складом і кількістю учасників (індивідуальні, колективні, для місцевого населення, туристичні, для дорослих та школярів, з урахуванням особливостей сприйняття); - за місцем проведення (міські, заміські, виробничі, музейні, комплексні); - за способом пересування: пішохідні, транспортні, що складаються з двох частин (аналіз екскурсійних об’єктів на зупинках і розповідь матеріалу в дорозі, пов’язаного з об’єктами дослідження); - за формою проведення (екскурсія-масовка, екскурсія-прогулянка, екскурсія-лекція, екскурсія-концерт, екскурсія-постанова); - за тривалістю [16]. За змістом екскурсії поділяються на оглядові (багатопланові), тематичні. Оглядові екскурсії, як правило, розкривають декілька тем, тому їх ще називають багатоплановими. Використовується при цьому сучасний та історичний матеріал. Ґрунтується така екскурсія на показі різноманітних об’єктів (пам’яток історії і культури, будинків і споруд, природних об’єктів, місць відомих подій, промислових і сільськогосподарських підприємств тощо). Це дає загальне уявлення про місто, край, регіон, державу в цілому. Хронологічні рамки такої екскурсії – час існування міста/туристичного центру з першої згадки про нього до сьогодення і на майбутнє – перспективи розвитку [16]. 1.3. Світовий та вітчизняний досвід формування екскурсійної тематики Суспільство не стоїть на місці. Підвищенню вимог до проведення екскурсії, впровадження нових технологій в екскурсійну діяльність – це ті вимоги, які висуває екскурсант ХХІ ст. Такі вимоги і дають нового поштовху для розвитку сучасної екскурсійної справи. Інновації в проведенні екскурсій можна умовно поділити на два основні напрямки: - з використанням нових форм і методів (проведення індивідуальних екскурсій, проведення інтерактивних, в т.ч. квест-екскурсій, костюмовані екскурсії, новітні музейні екскурсії тощо), - з використанням ІТ-технологій (мультимедійні технології, каталогізація об’єктів туристичної атракції, віртуальні музеї, віртуальні екскурсії, в т.ч. 3-D екскурсії, використання роботів-екскурсоводів, QR- кодів тощо) [12, с. 211]. Індивідуальні екскурсії. Головна мета індивідуальної пішої прогулянки – ознайомити гостя з видатними пам’ятками історії, культури, театрами, музеями тощо. Впродовж екскурсії екскурсовод пропонує завітати в декілька музеїв - "візитівок" міста. Також у формі ненав’язливого довірливого спілкування екскурсоводом надаються авторитетні поради щодо доцільності відвідин у вільні дні ще декількох музеїв міста, які є партнерами турпідприємства і пропонують бонусні цінові знижки її клієнтам. Так як часто колоритна особистість екскурсовода-вченого виступає вирішальною силою щодо мотивації відвідання того чи іншого музею міста.