Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність. На даний час туризм є найрентабельнішою сферою світового господарства. Туризм входить до трьох найбільш експортних галузей, поступаючись нафтовидобувній промисловості й автомобілебудуванню. У глобалізованому світі туристична галузь посідає визначальне місце у системі міжнародних економічних відносин та виходить на позиції вагомого фактора економічного зростання, що сприяє підвищенню конкурентоспроможності країни на світовій арені та вирішенню ряду проблем економічного і соціального характеру.
Туристичні продукти і послуги перетворились на конкурентоспроможні об’єкти міжнародної торгівлі і стали одними з основних джерел доходів для багатьох країн, що розвиваються. Це зростання відбувається одночасно з наростаючою диверсифікацією туристичних продуктів та конкуренцією між окремими туристичними напрямками [19, c. 213].
В той же час, міжнародний туризм не просто розвивається й якісно змінюється сам по собі, він усе більш активно і органічно проникає і взаємодіє з окремими формами сучасних міжнародних економічних відносин, починаючи з міжнародної торгівлі товарами і закінчуючи міжнародним науково-технічним обміном. Ці аспекти і зумовили вибір теми наукового дослідження [12, c. 138].
У науковій літературі проблема шляхів зростання прибутковості підприємства досліджена значною кількістю науковців, а саме: І.А. Бланка, С.В. Зазанської, С.Ф. Покропивного, А.М. Поддєрьогіна та інших вчених-економістів. Водночас, проблематика ролі та місця туризму для розвитку міжнародних економічних відносин залишається недостатньо розкритою, враховуючи постійно зростаючу вагу туристичної індустрії у сучасному міжнародному економічному середовищі.
Мета дослідження полягає у вивченні теоретичних та практичних особливостей розвитку підприємств туристичної індустрії в Україні
Для досягнення мети дослідження поставлено наступні завдання:
узагальнити понятійний туристичної індустрії як економічної категорії;
визначити класифікацію підприємств туристичної індустрії;
дослідити основні чинники, що впливають на розвиток підприємств туристичної індустрії;
надати характеристику «Сoral Travel» на ринку туристичних послуг;
дослідити організаційно-економічний механізм розвитку туроператора «Coral Travel»;
дослідити функціонування турагентської мережі «Сoral Travel»
надати рекомендації щодо удосконалення розвитку підприємства туристичної індустрії.
Об'єктом дослідження виступає процес організації туристичної діяльності в туристичній агенції «Сoral Travel».
Предметом дослідження є визначення інструментів та факторів розвитку підприємств туристичної індустрії в Україні.
Методи досліджень. Теоретичну і методичну основу наукової роботи становлять наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених із зазначеної проблематики. При дослідженні використано загальнонаукові та спеціальні методи: індукції і дедукції; аналізу і синтезу; систематизації та гносеологічного аналізу (при удосконаленні понять «прибутковість»); статистичного аналізу (для оцінювання фінансово-економічної стану досліджуваного підприємства); графічний метод (для ілюстрації результатів дослідження); методи емпіричного дослідження (для спостереження, порівняння, вимірювання).
Інформаційною базою дослідження є чинні нормативно-правові акти України, матеріали Державної служби статистики України, офіційні звіти та аналітичні публікації туристичного підприємства, Інтернет-ресурси, власні дослідження автора.
2.2 Організаційно-економічний механізм розвитку туроператора «Coral Travel»
Економічне управління будується на цілеспрямованих рішеннях, що приймаються на основі аналізу та багатоваріантних економічних розрахунків на майбутній (плановий) період з урахуванням індикативного планування, яке має характер рекомендацій (побажань) загальнодержавного або регіонального рівнів.
Спираючись на ринкові механізми регулювання ринку туристичних послуг, ми можемо зазначити, що економічна складова механізму багато в чому залежить від стану розвитку економіки, від поєднання економіки з державним регулюванням процесу відтворення. Організаційний механізм охоплює систему методів, прийомів і інструментів, що дає змогу впливати на розвиток ринку туристичних послуг як на стадії становлення, так і в ході життєдіяльності.
Таким чином, ефективний організаційно-економічний механізм розвитку ринку туристичних послуг в регіоні дає змогу в достатньому масштабі виконувати і реалізовувати цілі, що стоять перед ним, і завдання, а також сприяє здійсненню соціально-економічної місії розвитку національної туристичної політики.
Оцінка фінансового стану компанії «Coral Travel» представляє собою комплексний процес, який потребує відповідних джерел інформації, та характеризується виміром та реєстрацією фактів, оцінкою роботи та узагальненням результатів. Фінансовий стан визначає конкурентоспроможність підприємства, його потенціал в діловому співробітництві, оцінює, в якому ступені гарантовані економічні інтереси компанії «Coral Travel». На підприємстві функціонує система внутрішньої звітності, з якої можна отримати інформацію про основні показники його діяльності (табл. 2.4).