Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Необхідність підвищення конкурентоспроможності туристичної індустрії Харківської області в умовах глобальної конкуренції обумовлено наступними причинами: в даний час туризм став по-справжньому глобальним соціально-економічним явищем, значимо впливає на світоустрій і економіку десятків країн, стабілізуючим фактором світового господарства, здатним перетворити на благо географічне розташування країни і її природно-кліматичні ресурси, культурно-історичні пам’ятки та визначні місця, надати десятки мільйонів робочих місць, підвищити якість життя кожного десятого жителя землі; туристична індустрія, формування якої стало прямим наслідком затвердження туризму як масового явища, сьогодні перетворилася на одну з провідних напрямків діяльності, рентабельність якого не багато в чому поступається передовим автомобілебудуванню, видобутку енергоносіїв або високотехнологічному сектору. У багатьох країнах світу туристична індустрія є найбільшим (а в ряді випадків, єдиним) платником податків, забезпечує приплив в національну економіку іноземної валюти, позитивно позначається на інвестиційному кліматі та зовнішньоекономічному іміджі держави; введення в Харківську область приватної власності і проведення ряду ліберальних економічних перетворень дало потужний поштовх до генерації вітчизняних туристичних потоків, посилило привабливість нашої країни як туристичної дестинації. Освіта в Харківській області платоспроможного сегмента споживчого ринку викликало пожвавлення туристичної галузі, створення тисяч організацій індустрії туризму, десятків тисяч робочих місць. За останнє десятиліття Харківська область міцно вийшла на міжнародний туристичний ринок. Однак входження туристичної індустрії в глобальну систему конкуренції висуває нові вимоги не тільки до участі конкретних туристських компаній в глобальних туристських потоках, але і до участі країни в регулюванні індустрії в цілому.
Необхідність вирішення актуальних проблем розвитку туристичної індустрії Харківської області, пов’язаних не тільки зі стадією її розвитку, низьким рівнем конкурентоспроможності туристичного виробництва, але і з загальними для всіх галузей національної економіки причинами (слабкий інвестиційний ресурс, технологічне відставання, незадовільний стан ринкової інфраструктури, дефіцит кваліфікованих кадрів) вимагає ретельного і всебічного аналізу особливостей організації туристського бізнесу, механізмів функціонування турис тского ринку в умовах сучасної світової економіки. Будучи частиною економічної системи, туристична індустрія, має низку властивих тільки їй особливостей, по-своєму реагує на що відбуваються в Україні та в світі події та тенденції. Зазначені проблеми зумовлюють актуальність дослідження і розробок щодо їх вирішення.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Особливості формування показників підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту Харківської області досліджують у своїх працях такі вчені як: В. Кіфяк, М. Кляп, Г. Дроздова, В. Кравців, О. Любіцева, М. Мальська, Ю. Мігущенко, Н. Мікула та інші.
Мета роботи – обґрунтувати перспективи підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту м. Трускавець.
Для досягнення поставленої мети вирішуються такі завдання:
– визначити сутність, зміст та роль конкурентоспроможності туристичного продукту області;
– дослідити теоретико-методологічні особливості розвитку конкурентоспроможності туристичного продукту області та оцінка їх ефективності;
– обґрунтувати світовий досвід підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту;
– надати загальні відомості та географічне положення м. Трускавець;
– провести аналіз статистичної інформації щодо демографічної ситуації в області;
– здійснити дослідження туристичного та природно-ресурсного потенціалу м. Трускавець;
– надати характеристику програм соціально-економічного розвитку області;
– провести аналіз сучасних проблем формування конкурентоспроможності туристичного продукту м. Трускавець;
– обґрунтувати напрями розвитку конкурентоспроможності туристичного продукту області на перспективу;
– провести обґрунтування методики вдосконалення рівня конкурентоспроможності туристичного продукту області на перспективу;
– оцінити соціально-економічний ефект запропонованих заходів.
Об’єкт дослідження – формування показників підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту м. Трускавець.
Предмет дослідження – теоретичні засади, практичні підходи та заходи вдосконалення підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту м. Трускавець.
Методи дослідження. Для виконання поставлених завдань у роботі використано комплекс загальнонаукових методів. Системний та порівняльно-історичний аналіз застосовано при написанні розділу ІІ та ІІІ. Метод джерельного аналізу використано при написанні І розділу. Також в написанні роботи використані методи структурно-функціонального, статистичного аналізу, що дозволили відобразити динаміку основних показників підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту Харківської області.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що положення та висновки наукового дослідження можуть бути безпосередньо використані в обґрунтуванні напрямів підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту м. Трускавець.
Інформаційну базу дослідження склали законодавчі та нормативно-методичні документи щодо формування показників підвищення конкурентоспроможності туристичного продукту м. Трускавець та Інтернет-ресурси.