Зразок роботи
ВСТУП
На сучасному етапі індустрія туризму стрімко розвивається, зростає конкуренція між окремими дестинаціями та туристичними послугами, а ключовою конкурентною перевагою стає задоволеність туриста. Туризм – це завжди зустрічі між різними культурами, під час яких можуть виникати різноманітні непорозуміння та проблеми. Передбачати ці проблеми і пропонувати їх вирішення може допомогти крос-культурна комунікація.
Актуальність цієї роботи полягає в тому, що нині в індустрії туризму зростає конкуренція між окремими дестинаціями та туристичними послугами. Ключовою перевагою стає забезпечення позитивних емоцій клієнта в будь-якій точці контакту або, іншими словами, клієнтоорієнтованість.
За словами Леоніда Мармера, одним з основних трендів туріндустрії на 2023 рік є персоналізований підхід [Редакція WT, 2023]. Сучасним мандрівникам необхідні пропозиції з урахуванням їхніх індивідуальних уподобань. З цим завданням частково допомагають впоратися: системна бізнес-аналітика і великі дані. Однак не варто забувати, що туризм це, перш за все, взаємодія представників різних культур і, частково, саме культурні особливості визначають індивідуальні вподобання. Усе це перебуває у сфері інтересів крос-культурних відносин, що являє собою сукупність різноманітних форм стосунків і спілкування між індивідами та групами, які належать до різних культур.
У даній роботі розглядаються прояви крос-культурної комунікації в туристичній індустрії, її роль як інструменту створення комфортного середовища для туриста. Робота містить у собі як теоретичний розгляд проблеми, так і практичний на прикладі України та Саудівської Аравії.
Вивченням питань крос-культурних комунікацій та відносин, типології культур, а також шляхів підвищення ефективності міжкультурної взаємодії займалися такі вчені: И. Айбл-Айбесфельдт, Е. Холл, Г. Хофстед, Ф. Тромпенаарс, Д. Мацумото, А. Кребер, К. Клакхон, К. Гирц та інші.
Об'єкт дослідження: крос-культурні відносини в туристичній галузі.
Предмет дослідження: крос-культурні особливості туристичного сектору України та Саудівської Аравії.
Мета дослідження: виявлення крос-культурних особливостей туристичного сервісу України та Саудівської Аравії.
Завдання:
1. Вивчення теоретичних засад крос-культурної комунікації та визначення ролі туризму у крос-культурних відносинах.
2. Порівняння України та Саудівської Аравії у сфері міжнародного туризму.
3. Аналіз поведінкової культури туристів із Саудівської Аравії.
4. Визначення напрямів співробітництва між Україною та Саудівською Аравією у галузі туризму.
Новизна цієї роботи полягає у спробі застосування наукових теорій на практиці як рекомендацій для працівників туристичної індустрії. Частіше в Україні питання застосування крос-культурних комунікацій у туризмі розглядалося виключно в аспекті ділового спілкування або розглядалося в контексті ділового туризму.
У роботі використано такі методи дослідження: аналіз відповідної літератури та періодичних видань, веб-пошук та аналіз різноманітних наукових статей та оглядів. Крім того, застосовано: методи аналогії, класифікації, аналізу, синтезу, узагальнення, а також порівняння. У роботі використано методи представлення даних математичним способом за допомогою діаграм і графіків.
Теоретична значущість роботи полягає у вивченні й узагальненні теоретичних засад крос-культурної комунікації та відносин, а також аналізу можливості їхнього застосування в персоналізації туристичного сервісу України та Саудівської Аравії. Практична значущість роботи полягає в розробленні рекомендацій для персоналізації туристичного сервісу України на прикладі досвіду Саудівської Аравії.
Структура роботи включає вступ, основну частину, що складається з трьох розділів, висновок, список використаної літератури та додатки.