Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Навчання української мови на сучасному етапі розвитку національної школи спрямоване на формування національно свідомої особистості, яка є носієм мови, володіє лінгвістичними знаннями та високим рівнем умінь і навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письма).
Стан сучасного освітнього простору потребує підготовки молодого покоління до активної життєтворчості в якісно нових умовах сьогодення. Оновлення змісту навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах пов'язується з певними змінами в стратегічних напрямах розвитку сучасної шкільної освіти – спрямування навчальної діяльності на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей.
Нині оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови здійснюється на основі функціонального підходу до шкільного мовного курсу, який передбачає таке співвідношення мовної теорії і мовленнєвої практики, за якого пріоритетним є розвиток умінь і навичок мовленнєвої діяльності.
Володіння українською мовою, уміння спілкуватися, домагатися успіхів у процесі комунікації, уміти самостійно здобувати знання – це ті характеристики особистості, які здебільшого визначають досягнення людини практично в усіх галузях життя, сприяють її успішній адаптації до мінливих умов сучасного світу.
Провідним каналом самостійного здобуття знань, розвитку й саморозвитку особистості учня є сприймання (аудіювання і читання) усних і письмових висловлювань (текстів), розуміння сприйнятої інформації, яка стає надбанням учня, сприяє формуванню вмінь відтворювати й створювати власні висловлювання в різних ситуаціях спілкування на основі здобутої інформації.
Безперечно, дітей навчає насамперед життя умінню слухати: вони з раннього дитинства сприймають різні мовні команди, слухають пісні, казки, вірші, розповіді, які їм співають, розповідають, читають або дорослі, або слухають по радіо, телевізору. Проте вирішальну роль у мовленнєвому розвитку відіграє школа, яка повинна працювати за чіткою системою роботи з формування аудіативних умінь учнів.
Таким чином, актуальність дослідження визначається, по-перше важливістю навчання учнів такого виду мовленнєвої діяльності, як аудіювання, що зумовлена життєвою необхідністю, постійно зростаючим потоком інформації і потребою орієнтуватися в ній, по-друге, недостатньою розробленістю цього питання в українській лінгвістиці, що й зумовило вибір теми курсової роботи – “ Формування аудіативних умінь учнів на уроках мови”.