0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Словниково – логічні вправи в період навчання грамоти (ID:438089)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Українська мова
Сторінок: 44
Рік виконання: 2021
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………….... 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ТА МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ…………………………………5 1.1. Особливості розвитку мислення та мовлення першокласників……….…..5 1.2. Взаємозв'язок мовлення та мислення, розвиток мовлення та мислення на уроках навчання грамоти……………………………………………...…….…....9 РОЗДІЛ 2. ВИКОРИСТАННЯ СЛОВНИКОВО – ЛОГІЧНИХ ВПРАВ НА УРОКАХ НАВЧАННЯ ГРАМОТИ…………………………………….………16 2.1. Значення словниково-логічних вправ, їх види……...…………………... 16 2.2. Особливості застосування словниково-логічних вправ на уроках навчання грамоти ………………………...……………………………………..20 РОЗДІЛ 3. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ………………………………………....24 ВИСНОВКИ……………………………...…………………………………...…36 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………..…...……….38 ДОДАТКИ ……………………………………………………….…………...…41
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
2.2. Особливості застосування словниково – логічних вправ на уроках навчання грамоти Ефективними прийомами розвитку критичного мислення саме у молодших школярів є словниково-логічні вправи. Цікавий досвід розвитку мислення молодших школярів, створений К. Д. Ушинським – посібник «Родное слово». Серед завдань вміщених у «Рідному слові» досить цікавими є такого типу: Хто їсть? Хто їсть м’ясо? Спина – частина тулуба, а тім’я…? І горобець, і гілка – …? Що таке золото? Що таке Волга?. На зразок вищезазначених словниково-логічних вправ молодшим школярам можна запропонувати такі (Проаналізовано підручники: Вашуленко М. С., Вашуленко О.В. Українська мова. Буквар: підручник для 1 кл. закладів загальної середньої освіти. Ч. 1: Видавничий дім «Освіта», 2018. 112 с. іл, Пономарьова К. І. Українська мова. Буквар: підручник для 1 кл. закладів загальної середньої освіти. Ч. 1: УОВЦ «Оріон», 2018. 112 с. іл, Наумчук В. І., Наумчук М. М. Українська мова. Буквар: підручник для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Ч. 1: Тернопіль – Астон, 2018. 112  с. іл. та зазначено словниково-логічні вправи їх сутність та мету): 1.Хто у кого? Ця вправа розвиває у дітей мислення. Вона націлена на те, аби пригадати тварин, розширити кругозір дітей. У корови – (теля), у курки – (курча), у свині – (порося), у вівці – (ягня), у собаки – (щеня) та ін.. 2.«Феєрверк». З розсипаних слів скласти речення. Вправа розвиває у дітей вміння зв’язно будувати речення, працювати над зв’язком слів у реченні. 3.Знайди логічні помилки. Виконуючи цю вправу, діти вчаться знаходити логічні помилки у словосполученнях та виправляти їх. Гніздо ведмедя, барліг білки, гніздо ластівки. Потворний крик, пильний погляд, несамовитий вигляд. Небо розрум’янилось, очі горіли, обличчя зажевріло. Зачинити повіки, стулити двері. 4.Виправ помилку. Аргументуй свою відповідь. В цій вправі дітям запропоновано слово (словосполучення) та ряд слів із характеристикою до нього, з якого дітям потрібно обирати ті слова, які не характеризують дане слово (словосполучення) і пояснити чому. Це розвиває у дітей мислення, здатність аналізувати свою відповідь. Мамині руки: ласкаві, срібні, турботливі, відмінні. Зимовий вітер: пронизливий, сердити, сміливий. 5.Що чим роблять? Олівцем – (креслять, малюють), фарбами – (розфарбовують, малюють), ручкою – (пишуть), граблями – (волочать), очима – (дивляться), головою – (думають). 6.Що з чим роблять? В цій вправі діти не тільки зіставляють речі з тим, яку дію виконують з нею, а й 2 схожі речі, які діти можуть плутати і тому їм важливо пояснити лексичний зв’язок з певним словом. Ця вправа розвиває у дітей критичне мислення. 7.Що чим вимірюють? Грамами, кілограмами, тонами – … (вагу). Сантиметрами, метрами, кілометрами, міліметрами – (довжину). Вагу вимірюють … . Довжину вимірюють … . 8.Продовж ряд слів. Яблуко, слива, … Ручка, пензлик, лінійка, … Кухар, лікар, … Білий, червоний, … Окунь, карась, … 9. Зіставлення понять за схожістю. Корінь – частина рослини, а фундамент – … ? Склад – частина слова, а іменник – ? 10. Вгадай професію. Учні, дошка, щоденник, школа, клас. (Вчитель). Бинт, шприц, лікарня, укол, ліки. (Лікар). Хліб, колос, зерно, урожай, косовиця. (Хлібороб). 11.Розпізнай назву Діти вчаться розпізнавати назви, спираючись на слова, які їх характеризують. Добра, ніжна, лагідна … (мама). Білокора, зелена, кучерява … (береза). Руда, хитра, пухнаста … (сонце). Сірий, полохливий, довговухий … (заєць). 12. Знайди зайве слово. Юнак, хлопець, підліток, дідусь. Будинок, човен, хата, дім. Книга, підручник, аркуш, посібник, Крамниця, базар, ринок. Веселка, райдуга, гроза. Критичне мислення передбачає наявність навичок рефлексії щодо власної розумової діяльність, уміння працювати з поняттям, думками, висновком. Отже, як світоглядна категорія критичне мислення має стати об'єктом професійної уваги кожного вчителя, який з перших кроків дитини у початковій школі є дотичним до процесу формування її поглядів, переконань, цінностей, інтелекту.