Зразок роботи
Розвиток інформаційного суспільства в сучасному світі, впровадження підходу, спрямованого на особистість, та компетентнісної парадигми як стратегії підвищення якості національної шкільної літературної освіти, ставлять перед собою завдання оновлення її змісту. Це включає в себе пошук інноваційних форм, методів і засобів для організації навчально-виховного процесу, який регламентується в ряді стратегічних документів, таких як "Національна доктрина розвитку освіти України у ХХ столітті", "Національна стратегія розвитку освіти України на період до 2021 року", "Про освіту" (закон України), Державний стандарт базової та повної середньої освіти, Концепція літературної освіти та Концепція нової української школи.
У законі України "Про освіту" визначено, що основною метою освіти є гармонійний розвиток особистості, розгляданої як важливий ресурс суспільства, і розкриття її талантів, інтелекту, творчих та фізичних здібностей. Також ставиться завдання формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, а також виховання відповідальних громадян, здатних до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на благо інших людей і суспільства. Освіта сьогодні виступає ключовим чинником в умовах демократії, ринкових відносин і прогресивних науково-інформаційних технологій.
Використання новітніх методик у навчанні вважається дієвим, оскільки акцентує на особистісно-орієнтованому підході та перешкоджає виникненню домінування одного учасника навчального процесу над іншим.
Кілька аспектів цієї проблеми розглядаються у наукових роботах літературознавців, зокрема Л. Варзацької, Р. Балан, О. Вербила, Л. Кратасюк, М. Олійника, М. Пентилюка та інших. Використання інтерактивних технологій у навчанні сприяє активній взаємодії між учнями та вчителями, створюючи умови для співпраці, де обидві сторони є рівноправними учасниками освітнього процесу.
Мета роботи полягає у визначенні, теоретичному обґрунтуванні способів застосування новітніх методик навчання та їх ефективності в освітньому процесі, а саме під час навчання української літератури в шкільному курсі
Об'єкт дослідження: новітні методики вивчення української літератури в шкільному курсі.
Предмет дослідження: творчість Тараса Шевченка в контексті використання новітніх методик у вивченні української літератури в школі.
Відповідно до зазначеного об'єкта, предмета й мети виникає необхідність вирішення таких завдань:
1) опрацювати науково-методичну літературу, присвячену застосуванню новітніх методик навчання;
2) схарактеризувати активні методики навчання літератури як створення умов для розвитку творчих здібностей учнів;
3) виявити використання новітніх методик навчання на уроках української літератури;
4) проаналізувати методи вивчення на прикладі творчості Тараса Шевченка;
5) розробити уроку з використанням інтерактивних методів та ігрових елементів у вивченні Шевченка.
Для вирішення завдань курсової роботи використано такі методи: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, класифікація, моделювання, обґрунтування методичних умов навчання у закладі загальної середньої освіти); емпіричні (опрацювання науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; метод експертної оцінки).
Практичне значення одержаних результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні і можливості подальшого використання новітніх методик під час навчання української літератури у шкільному курсі.
Курсова робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел.