Зразок роботи
Метою курсової роботи являється дослідження теоретико-методологічних аспектів діагностики банкрутства вітчизняних підприємств. Згідно поставленої мети сформовано наступні завдання на курсову роботу:
визначити сутність та склад оборотних коштів підприємства;
розглянути показники ефективності використання оборотних коштів;
дослідження методичних аспектів управління оборотними коштами;
надати характеристику ТОВ «Нова епоха»;
виконати аналіз балансу та звіту про фінансові результати у ТОВ «Нова епоха»;
виконати оцінку результативних показників функціонування ТОВ «Нова епоха»;
знайти шляхи зростання ефективності використання оборотних коштів ТОВ «Нова епоха»;
Об’єктом дослідження курсової роботи є оборотні кошти підприємства Предметом дослідження є аналіз стану та ефективності використання оборотних коштів у ТОВ «Нова епоха».
Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативно-правові документи, статистичні та звітні дані ТОВ «Нова епоха» за 2014-2016 рр., науково-методичні публікації у періодичній пресі, довідкова і монографічна література, дані мережі Інтернет.
В дослідженні застосовано логіко-діалектичний метод пізнання, методи системного аналізу, абстракції, синтетичних оцінок, метод багатовимірного статистичного аналізу, групувань, вибірок тощо.
РОЗДІЛ 1
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОБОРОТНИХ КОШТІВ ПІДПРИЄМСТВА
1.1 Економічна сутність та склад оборотних коштів
Для здійснення власної фінансово-господарської діяльності підприємство повинне мати у своєму розпорядженні відповідні виробничі фонди. За характером своєї участі у процесі виробництва вони поділяються на основні і оборотні. В основі такого поділу лежить відмінність у русі вартості засобів праці і предметів праці [2].
Матеріальною основою виробництва є виробничі фонди у вигляді засобів і предметів праці. У процесі функціонування вони по-різному переносять свою вартість на вартість готового продукту [2].
На відміну від основних виробничих фондів оборотні фонди споживаються в одному виробничому циклі і їхня вартість повністю переноситься на вартість виготовленої продукції. При цьому одна їхня частина в речовій формі входить до створеного продукту і набирає товарної форми, в якій її буде використано споживачем. Інша частина також повністю споживається у процесі виробництва, але, втрачаючи свою споживну вартість, у речовій формі до продукту праці не входить (паливо) [2].
Оборотні виробничі фонди становлять собою мінімально необхідні для виконання виробничої програми запаси сировини, основних матеріалів, покупних напівфабрикатів, допоміжних матеріалів, палива, запасних частин для ремонту, малоцінних і швидкозношуваних предметів, а також незавершеного виробництва [2].
Фонди обігу, хоч і не беруть участі безпосередньо у виробничому процесі, є необхідним елементом для забезпечення єдності виробництва і обігу. Сфера їхнього функціонування створює передумови для виділення їх у самостійне поняття "фонди обігу" [2].
Фонди обігу складаються із запасів готової продукції на складі підприємства; товарів, відвантажених покупцям; залишку грошових коштів на рахунку в банку і касі підприємства [2].
Оборотні виробничі фонди і фонди обігу знаходяться в постійному русі і забезпечують безперервний кругообіг засобів. При цьому відбувається постійна і закономірна зміна форм авансованої вартості: з грошової вона перетворюється на товарну, потім — на виробничу і знову на товарну і грошову. Таким чином, виникає об'єктивна необхідність авансування коштів для забезпечення безперервного руху оборотних виробничих фондів і фондів обігу з метою створення необхідних виробничих запасів, незавершеного виробництва, готової продукції і умов для її реалізації [2].
Організація оборотних коштів включає: визначення складу і структури оборотних коштів; визначення потреби підприємства в оборотних коштах; визначення джерел формування оборотних коштів; розпорядження та маневрування оборотними коштами; відповідальність за зберігання та ефективне використання оборотних коштів [2].
Склад оборотних коштів — це сукупність окремих елементів оборотних виробничих фондів і фондів обігу.
Структура оборотних коштів — це частка вартості окремих статей оборотних виробничих фондів і фондів обігу в загальній сумі оборотних коштів.
Структура оборотних коштів має значні коливання в окремих галузях господарства. Вона залежить від складу і структури витрат на виробництво, умов поставок матеріальних цінностей, умов реалізації продукції, проведення розрахунків (наприклад, вугільна промисловість, легка та харчова промисловість, машинобудування, нафтохімічна промисловість) [2].
Склад і структура виробничих запасів, незавершеного виробництва і готової продукції є важливим індикатором комерційної діяльності підприємства [2].
Розуміння специфіки структури оборотних активів на підприємстві дає змогу не лише краще управляти ними, а й концентрувати увагу саме на тих ділянках, де має бути забезпечене найефективніше їх використання. Це можна віднести не лише до нормованих статей оборотних активів, а й до тієї їх частини, яка обслуговує сферу обігу [2].
Важливого значення також набуває класифікація оборотних коштів, оскільки дає можливість підприємству визначити оптимальний склад і структуру, потребу та джерела формування оборотних коштів. Від цього значною мірою залежить фінансовий стан підприємства. Оборотні кошти класифікуються за декількома ознаками [2].
РОЗДІЛ 2
ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ ТОВ «НОВА ЕПОХА»
2.1 Загальна характеристика ТОВ «Нова епоха»
Рекламне агентство «Нова епоха» - рекламно-виробнича група в Києві, яка заснована в 1999 році і успішно здійснює свою діяльність на ринку рекламних послуг. Процес створення рекламного продукту відбувається за участю наступних фахівців РПГ «Нова епоха»
Над створенням ідей і яскравого образу працюють:
Креативний дизайнер-графік 2D, 3D графіка
Копірайтер, архітектор. Потім естафета переходить до технічних фахівців:
Технолог з виробництва POSM підбере оптимальні технології виробництва
Інженер-технолог зробить необхідні розрахунки і креслення
Фахівці напрямків складуть кошторис і нададуть замовнику
Реалізацією IT рішень займуться:
WEB-дизайнер
Команда досвідчених програмістів
Спеціаліст СЕО
Реалізацією рішень по графіка займеться дизайнер-графіка. Рішення по поліграфії виконає верстальник, фотограф і друкарі. Призводство POSM, рекламних конструкцій, торгового обладнання та оформленін плівкою, що самоклеїться зроблять макетники - фахівці зі стажем понад 8 років
Досвід, накопичений з минулого століття, з моменту становлення рекламного ринку в країні:
дозволяє пропонувати замовнику оптимальне співвідношення «ціна-якість-терміни», що підтверджують рекомендаційні листи і відгуки від наших клієнтів
говорить про стабільність та надійність нашої компанії як партнера
Оптимальний підбір сервісів. Лінійка виробляє і постачає послуг і продукції побудована таким чином, що б замовник міг реалізувати потребу в будь-якої рекламної продукції в одній компанії, переклавши відповідальність за терміни і якість на наших фахівців
Істотно заощадити час, бюджет і нерви дозволить гідне поєднання:
якісного клієнтського сервісу
наявність виробничої бази
цін виробника
можливість роботи і доставка по території України
З огляду на, що в даний момент жоден ВНЗ не готує фахівців по рекламному продакшену і при самостійному замовленні рекламної продукції замовник часто отримує неякісний продукт в силу відсутності необхідних знань, наші фахівці проводять консультації з цього питання з представниками замовника в рамках довгострокового співробітництва.
Основні напрямки рекламної діяльності - це комплексне рекламне обслуговування корпоративних клієнтів за наступними напрямками:
POS матеріали.
Виробництво всіх видів зовнішньої реклами.
Виготовлення всіх видів поліграфічної продукції.
Виробництво торгового і виставкового обладнання за індивідуальними замовленнями.
Виробництво і розміщення реклами на транспорті, брендування транспорту, обклеювання автомобілів плівкою.
Дизайн і пошиття корпоративного одягу та одягу для промоакцій.
Сувенірна продукція (сувенірка) - сувеніри та подарунки, щоденники, рекламні бізнес сувеніри і ділові подарунки з логотипом, фірмовою символікою. Наше рекламне агентство є прямим імпортерами сувенірно-подарункової продукції
У табл. 2.1 виконаємо аналіз основних фінансово-економічних показників діяльності ТОВ «Нова епоха» на протязі 2014-2016 рр.
Дані табл. 2.1 свідчать про зростання величини чистого доходу (виручки) від реалізації продукції на 4274 тис. грн. у 2015 р. та на 1173 тис. грн. у 2016 р. В свою чергу відбулось зростання собівартості реалізованої продукції у 2015 р. на 12489 тис. та у 2016 р. на 8166 тис. грн. Відмітимо про отриманням підприємство чистого збитку, велична якого у 2015 р. зросла на 1314 тис. грн. та у 2016 р. – на 74472 тис. грн.
Відмітимо про зниження ефективності використання оборотних коштів. Про це свідчить зниження коефіцієнту оборотності оборотних активів у 2015 р. на 0,01 пункти та у 2016 р. – на 0,11 пункти. У 2015 р. відбулось зростання ефективності використання трудових ресурсів та у 2016 р. їх зниження. Також відзначимо про зниження ефективності використання основних засобів підприємства.
На рис. 2.1 відображено графічну ілюстрацію зміни показників фінансово-економічної діяльності ТОВ «Нова епоха».