Зміст
Вступ
Розділ 1 Теоретичні аспекти сутності основних бюджетів підприємства та методики їх складання
1.1 Сутність бюджетів та бюджетування на підприємстві та обгрунтування їх необхідності
1.2 Класифікація і характеристика бюджетів підприємства
1.3 Технологія складання бюджетів підприємства
Розділ 2 Технологія і організація складання основних бюджетів на підприємстві ЗАТ «Меблі»
2.1 Організаційно – економічна характеристика підприємства
2.2 Дослідження стану бюджетування на підприємстві
2.3 Аналіз виконання основного бюджету
Розділ 3 Шляхи збільшення ефективності складання основних бюджетів
Висновки
Литература
Узагальнюючи викладене, можна зробити такі висновки:
1. Роль системи управлінського обліку і бюджетування полягає в тому, щоб своєчасно надати всю необхідну інформацію, відобразити рух фінансових ресурсів, активів підприємства в максимально універсальній і порівнянній формі, представити відповідні показники господарської діяльності в найбільш прийнятному виді для прийняття ефективних управлінських рішень.
2. Бюджет як інструмент фінансового планування в країнах з ринковою економікою є описом цілей компанії, визначником конкретних фінансових і операційних завдань. Він був розроблений як статична система взаємин, а у подальшому став регістром еталонних показників, що порівнюються з результатами поточної діяльності.
3. Бюджет підприємства є досить складним документом за своїм змістом і потребує від виконавців певного досвіду у всіх сферах його діяльності, оскільки відбиває їх взаємодію. Формування бюджету вимагає також зміни структури керівництва і керування підприємством, значних витрат часу і засобів. Вартість лише одних модулів комплексних комп'ютерних систем, пов'язаних з фінансовим плануванням, коливається від декількох сотень умовних одиниць до декількох тисяч.
4. Запровадження бюджетування в господарську практику вітчизняних підприємств є однозначно необхідним, оскільки наявність навіть найпростішого бюджету дає можливість орієнтуватися в різних аспектах фінансового керування від податкового планування до розробки резервної політики підприємства. Хоча на багатьох підприємствах просто немає кваліфікованих фахівців з розробки бюджетів, або ж не вистачає коштів. Проте, на наш погляд, підприємства повинні складати бюджети, як визначення цільового обсягу продажів, план виробництва, визначення потреби в основних матеріалах, бюджет витрат праці, бюджет виробничих, адміністративних витрат, витрат на збут, калькулювання собівартості реалізації продукції за видами.
Таким чином, бюджет є планом діяльності підприємства, відіграє мотивуючу роль у веденні бізнесу, стимулює прагнення до виконання дохідної частини фінансового плану, активізує процес осмислення і переосмислення бізнесу і постановки задач. А процес бюджетування як технологія планування, обліку і контролю за грошовими потоками і фінансовими результатами поступово проникає в організацію управління господарською і фінансовою діяльністю підприємств в Україні.
Перелік графічного матеріалу
Рис.1.1 Структура побудови бюджетів підприємства
Рис. 2.1 Структура ЗАТ „Меблі”
Таблиця 2.1 Основні показники діяльності підприємства
Таблиця 2.2 Фінансові коефіцієнти підприємства ЗАТ «Меблі» за 2005 – 2007 роки
Таблиця 2.3 Бюджет продажів підприємства
Таблиця 2.4 Графік надходжень грошових коштів від продажів (грн.)
Таблиця 2.5 Виробничий бюджет в натуральних одиницях
Таблиця 2.6 Прямі витрати, що включаються в собівартість продукції
Таблиця 2.7 Бюджет прямих витрат на матеріали
Таблиця 2.8 Бюджет закупівель матеріалів у вартісному і натуральному виразі
Таблиця 2.9 Графік оплати придбаних матеріалів
Таблиця 2.10 Бюджет прямих витрат на оплату праці
Таблиця 2.11 Бюджет загальновиробничих витрат
Таблиця 2.12 Розрахунок собівартості одиниці готової продукції
Таблиця 2.13 Бюджет виробничих запасів на кінець планованого періоду
Таблиця 2.14 Собівартість реалізованої продукції (грн.)
Таблиця 2.15 Бюджет комерційних витрат
Таблиця 2.16 Бюджет управлінських витрат (грн.)
Таблиця 2.17 Звідний бюджет доходів і витрат
Таблиця 2.18 Інвестиційний бюджет
Таблиця 2.19 Бюджет руху грошових коштів
Таблиця 2.20 Управлінський звіт про фінансові результати ЗАТ «Меблі» за
I квартал 2008 року
Таблиця 2.21 Планові і фактичні показники по виручці, фізичному об'єму реалізації в розрізі видів продукції за I квартал 2008 р.