0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Бюджетна політика стимулювання економічного зростання (ID:289562)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Фінанси
Сторінок: 65
Рік виконання: 2019
Вартість: 800
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ СТИМУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ 6 1.1. Сутність, цільові орієнтири та завдання бюджетної політики стимулювання економічного зростання 6 1.2. Організаційно-правове забезпечення бюджетної політики стимулювання економічного зростання 12 Висновки до розділу 1 20 РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ МЕХАНІЗМУ РЕАЛІЗАЦІЇ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ СТИМУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ 22 2.1. Моніторинг стану реалізації бюджетної політики стимулювання економічного зростання 22 2.2. Аналіз впливу бюджетної політики стимулювання економічного зростання на формування дохідної та видаткової частини державного бюджету України 28 2.3. Оцінка ефективності проведення бюджетної політики стимулювання економічного зростання 34 Висновки до розділу 2 40 РОЗДІЛ 3 УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ РЕАЛІЗАЦІЇ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ СТИМУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ 42 3.1. Напрями оптимізації бюджетної політики стимулювання економічного зростання в сучасних умовах 42 3.2. Можливості адаптації зарубіжного досвіду щодо реалізації бюджетної політики стимулювання економічного зростання 49 Висновки до розділу 3 54 ВИСНОВКИ 56 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 60 ДОДАТКИ 66 Дзвоніть за телефоном 0989972111
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Досягнення максимальних економічних показників є можливим в Україні у випадку реалізації бюджетної політики економічного зростання шляхом бюджетного стимулювання розвитку галузей переробної промисловості, які виробляють продукцію з доданою вартістю (рис. 2.3), як це відбувається в розвинутих країнах світу: ЄС, Канада, Англія. Особливо варто звернути увагу на Польщу, де промислова продукція займає 77% загального експорту, що дозволяє цій країні уникнути надмірної волатильності світових цін на сировинні товари чи зазнати втрат від неврожаю сільськогосподарських культур, як це часто відбувається в Україні. Висока частка сировини у товарній структурі експорту та висока частка енергоносіїв у товарній структурі імпорту України є одним із ключових негативних факторів, які впливають на темпи росту ВВП і його величину з розрахунку на душу населення. Саме тому ефективність бюджетної політики стимулювання економічного зростання визначатиметься її спрямованістю на фінансування проектів імпортозаміщення та на індустріалізацію країни. В такому випадку, яскравим відображенням ефективності бюджетної політики стимулювання економічного зростання є не динаміка видатків Державного і зведеного бюджету на економічну діяльність, а фінансування цільових державних програм розвитку. Рис. 2.3. Товарна структура експорту України та деяких країн світу і частка імпорту енергоносіїв у загальній структурі імпорту Примітка: Розраховано автором за даними Національного банку України [41] та Міжнародного валютного фонду [39] Аналізуючи державні цільові програми, які спрямовані на стимулювання економічного зростання шляхом використання коштів Державного і зведеного бюджету України доцільно акцентувати увагу на наступних програмах: Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки [47]; Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року [49]; Державна цільова програма реформування залізничного транспорту на 2010-2019 роки [48]; Державна цільова економічна програма енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2020 роки [46]. Перелік державних цільових програм розвитку свідчить, що вони охоплюють лише певні галузі економіки, які стосуються розвитку транспортної інфраструктури і відновлювальної енергетики, однак їх реалізація не позбавляє Україну від імпортозалежності або не сприяє розвитку внутрішнього виробника. Таким чином, з точки зору спрямованості бюджетної політики стимулювання економічного зростання на реалізацію пріоритетів розвитку держав в сфері економіки, така політика має дуже низький рівень ефективності. Водночас вирізняється ефективність бюджетної політики стимулювання економічного зростання в контексті виконання існуючих цільових програм розвитку держави. Так, станом на 1 січня 2019 року в Україні налічувалося 14 державних цільових програм розвитку, що є найнижчим показником за останні десять років та відображенням недостатнього рівня ефективності бюджетної політики стимулювання економічного зростання (рис. 2.4). Так, в період кризи кількість державних цільових програм зменшилася в три рази, що свідчить про зниження ефективності бюджетної політики стимулювання економічного зростання економічного і соціального розвитку України, в наслідок чого вітчизняна економіка перебуває у рецесії. Окрім цього доцільно відмітити, низьку якість виконання даних програм, адже заплановані обсяги коштів в 3-5 разів перевищували фактичні обсяги фінансування державних цільових програм. У 2014 році заплановані обсяги фінансування державних цільових програм становили 203,3 млрд. грн., тоді як фактичні обсяги фінансування склали лише 40 млрд. грн. що в п’ять разів менше запланованого. Протягом 2014-2018 років обсяги запланованих коштів на фінансування державних цільових програм зменшилися з 203,3 млрд. грн. у 2014 році до 56,4 млрд. грн. у 2018 році, тобто в 4 рази, це ж саме стосується фактичних обсягів фінансування, які зменшилися в два рази з 40 млрд. грн. у 2014 роді до 18,7 млрд. грн. у 2018 році. Рис. 2.4. Планова кількість ДЦП та обсяги фінансування за 2008-2018 роки [52] Окрім цього, варто звернути увагу й на фінансування державних цільових програм, яке не відповідає задекларованим планам, а відповідно має вкрай низький ефект на стимулювання економічного зростання (рис. 2.5). Адже співвідношення планових та фактичних коштів фінансування становить не більше 47,7% у 2011 році, а в 2012-2018 роках значення цього показника не перевищувало 35%, що свідчить про декларативність державних цільових програм та низький ефект такого фінансування на економічне зростання.