Зразок роботи
ВИСНОВКИ
У будь-якій країні світу оподаткування є ключовим зовнішнім фактором, який здійснює прямий вплив на результативність фінансово-господарської діяльності підприємств (суб’єктів господарювання).
І цей вплив може бути як позитивним, так і негативним. Ефективна податкова політика держави як адміністратора системи оподаткування дозволяє стимулювати загальне зростання економіки шляхом координації діяльності суб'єктів господарювання через запровадження раціональних та адекватних податкових інструментів. Натомість, якщо податкова система держави розглядається та використовується лише як інструмент наповнення бюджету (шляхом запровадження все більших ставок податків, зборів, внесків), тим самим вона перешкоджає діяльності підприємств, змушуючи їх переходити на нелегальне становище – в тіньовий сектор економіки.
Ключовою метою оподаткування має бути не тотальна фіскалізація, а стимулювання розвитку підприємництва, що, своєю чергою, матиме наслідком загальне зростання економіки.
Податкова система України представлена 19 податками та зборами, їх адміністрування здійснюють ДПС та ДМС; за 9 місяців 2021 року до бюджетів всіх рівнів фактично надійшло 703,8 млрд грн, що майже на 200 млрд грн більше, ніж за аналогічний період попереднього року.
За оцінкою Світового банку щодо простоти адміністрування та сплати податків Україна у 2021 року посіл 65 місце (у 2019 році – 54 місце) серед 189 держав світу, оцінка простоти сплати податків – 78,1%, а показник податкового навантаження – 45,2%.
Частка податкових надходжень у ВВП України варіюється від 34% до 40% (для прикладу, у США та Франції цей показник становить близько 15%, у Канаді та Німеччині – 20%, в Нідерландах – більше 30%).
Проблемними питаннями у функціонуванні податкової системи України є:
• часті та хаотичні зміни податкового законодавства, порушення їх допустимих строків;
• складність адміністрування податків;
• велика кількість податків і зборів, незрозумілі або непрозорі пільги, а також висока частота (періодичність) сплати податків та зборів;
• неефективність податкового контролю: відсутність ризикоорієнтованого підходу при складанні графіків перевірок (податкових, митних аудитів), велика кількість таких контрольних заходів;
• нерівномірне податкове навантаження.
Вдосконалення податкової системи України повинно здійснюватися за такими напрямками:
1. Вдосконалення законодавчого забезпечення податкової системи, уточнення та деталізація положень Податкового кодексу України, а також підвищення відповідальності за невиконання встановлених вимог, норм і правил.
2. Забезпечення рівномірного розподілу податкового навантаження шляхом деталізації диференціації ставок ПДФО та податку на прибуток.
3. Перегляд існуючих пільг (очевидно, що більшість пільг не мають позитивного ефекту та створюють проблеми при веденні податкового обліку для платників податків).
4. Створення податкових умов для легалізації тіньової економіки з одночасним усуненням можливостей мінімізації податкових платежів, зокрема шляхом посилення відповідальності за ухилення від сплати податків та корупцію в системі державних органів.
5. Підвищення ефективності системи адміністрування податків шляхом спрощення процедур реєстрації та обліку платників податків, автоматизації процесів аналізу податкових даних, систематизації та накопичення інформації в контексті платників податків.
ЗВІТ АНТИПЛАГІАТУ 78%.