Зразок роботи
РОЗДІЛ 1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА «МСС УКРАЇНА»
1.1. Загальна характеристика діяльності «МСС Україна»
Товариство з обмеженою відповідальністю «МСС Україна» засновано 26 вересня 1995 року. Підприємство знаходиться за адресою Україна, 51940, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, Бульвар Героїв, будинок 2 В.
Основні засновники підприємства Султанов Ігор Ангамович та Самойленко Тетяна Валентинівна.
Таблиця 1.1
Загальні відомості ТОМ «МСС Україна»
Показник Характеристика
1) Повне найменування Товариство з обмеженою відповідальністю «МСС Україна»
2) Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 21878735
3) Юридична адреса м. Кам'янське, Бульвар Героїв, буд. 2В
4) Адреса виробництва м. Кам'янське, Бульвар Героїв, буд. 2В.
5) Керівник Самойленко Тетяна Валентинівна
6) Форма власності Недержавна власність
ТОВ «МСС Україна» займається виробництвом електронного устаткування. Основними видами діяльності є:
− виробництво електричного й електронного устаткування для автотранспортних засобів;
− виробництво іншого електричного устаткування;
− виробництво інших вузлів, деталей і приладдя для автотранспортних засобів;
− оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів;
− неспеціалізована оптова торгівля;
− купівля та продаж власного нерухомого майна.
1.2. Організаційна структура підприємства
Діяльністю підприємства управляє його засновник – генеральний директор та його заступники комерційний директор, фінансовий директор, заступник з виробництва.
Організаційна структура підприємства є лінійно-функціональною. Лінійному керівнику в розробці відповідних рішень, програм, планів допомагають його функціональні замісники. Вони проводять свої рішення через вище керівництво і доводять їх до виконавців нижчого рівня, їх роль на підприємстві дуже значна, оскільки вони здійснюють технічну підготовку діяльності, розробляють варіанти рішень питань, пов'язаних з керівництвом діяльності, звільняють генерального директора від планування, фінансових розрахунків, матеріально-технічного забезпечення і т. ін.
Управління фінансовою діяльністю здійснює фінансовий директор. Разом з генеральним директором він несе відповідальність за фінансовий стан підприємства. Збутово-маркетингова діяльність належить менеджеру з маркетингу. Облік діяльності підприємства здійснює головний бухгалтер.
Комерційний директор здійснює оперативне планування, реалізацію поставлених завдань, вносить відповідні корективи та здійснює контроль за процесом виконання плану. Взагалі, економічна служба побудована на +принципі максимального врахування динаміки навколишнього середовища.
Виходячи з цього, комерційний директор здійснює ціноутворення, п-рогнозування, економічний аналіз та управління персоналом.
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАНСОВОЇ РОБОТИ НА ПІДПРИЄМСТВІ «МСС УКРАЇНА»
2.1. Аналіз майнового стану підприємства
Майновий стан підприємства характеризується сумою господарських засобів, що знаходяться в його розпорядженні. Сума господарських коштів являє собою узагальнену вартісну оцінку активів, що відображені в балансі підприємства. Зростання даного показника свідчить про нарощування майнового потенціалу.
Таким чином, варто розглянути показники майнового стану ТОВ «МСС Україна» у табл.2.1.
Таблиця 2.1
Показники майнового стану
Показник 2018 2019 2020 Тенденція зміни
2019-2018 2020-2019 2020-2018
1. Частка оборотних виробничих фондів в оборотних активах 0,01 0,02 0,01 0,01 -0,01 0,001
2. Частка оборотних засобів в активах 0,26 0,24 0,21 -0,02 -0,03 -0,05
3. Коефіцієнт зносу ОЗ 0,69 0,72 0,71 0,03 -0,015 0,02
4. Коефіцієнт оновлення ОЗ 1,98 2,009 2,03 0,025 -2,03 -2,01
5.Частка довгострокових фінансових інвестицій в активах 0,17 0,18 0,16 0,007 -0,02 -0,013
6. Частка оборотних виробничих активів в загальній сумі активів 0,196 0,178 0,16 -0,02 -0,01 -0,03
7. Коефіцієнт мобільності активів 1,15 1,21 1,52 0,05 0,31 0,36
8.Фондовіддача 7,54 5,49 6,56 -2,05 1,07 -0,98
9.Фондомісткість 0,13 0,18 0,15 0,05 -0,03 0,02
10.Фондоозброєність 105,3 125,14 123,16 19,84 -1,98 17,85
2.2. Аналіз фінансово-економічних показників «МСС Україна»
Систематична оцінка фінансового стану підприємства є основою управління його фінансовими ресурсами. Це дозволяє оперативно вирішувати питання, пов’язані з покращенням потоку фінансових ресурсів, їх формуванням та використанням у поточних та довгострокових бізнес-планах.
Проведемо аналіз абсолютних показників фінансової стійкості ТОВ «МСС Україна». Спочатку сформуємо агрегований баланс підприємства.
Таблиця 2.2
Агрегований баланс підприємства за 2018-2020 рр.
Актив 2018 2019 2020 Пасив 2018 2019 2020
Необоротні активи 293483 278348 306608 Власний капітал 537677 575561 717999
Оборотні активи 338514 335666 464440 Довгострокові зобов’язання і забезпечення 1209 275 2369
Необоротні активи, утримувані для продажу, та групи вибуття 2 21 0 Поточні зобов’язання і забезпечення 93113 38199 50680
Баланс 631999 614035 771048 Баланс 631999 614035 771048
Ліквідність – це здатність підприємства розраховуватися за своїми поточними зобов’язаннями шляхом перетворення активів на гроші.
Таблиця 2.5
Аналіз коефіцієнтів ліквідності ТОВ «СММ Україна»
Показник
2018 рік
2019 рік
2020
рік Абсолютне відхилення Bідносне відхилення
2019 -
2018 2020-2019 2020-2018 2019-
2018 2020-2019 2020-2018
1. Коефіцієнт абсолютної ліквідності 0,09 0,93 1,76 0,85 0,83 1,67 9,93 0,89 19,67
2. Коефіцієнт швидкої ліквідності 2,30 5,91 6,65 3,61 0,74 4,35 1,57 0,13 1,89
3. Коефіцієнт поточної ліквідності (коефіцієнт загальної ліквідності, коефіцієнт покриття, коефіцієнт загальної платоспроможності) 3,63 8,78 9,16 5,15 0,38 5,53 1,42 0,04 1,52
4. Коефіцієнт критичної ліквідності (проміжний коефіцієнт покриття) 2,30 5,91 6,65 3,61 0,74 4,35 1,57 0,13 1,89
З таблиці 2.5 можна зробити висновок, що показники ліквідності підприємства протягом звітного періоду демонструють позитивну динаміку. До того ж, усі вони є вищими за нормативні значення, що є свідченням достатньої платоспроможності підприємства в короткостроковому періоді.
2.3. Управління формуванням прибутку підприємства
Прибуток є однією з основних категорій товарного виробництва. Це передусім виробнича категорія, що характеризує відносини, які складаються в процесі суспільного виробництва.
Прибуток є об'єктивною економічною категорією. Тому на його формування впливають об'єктивні процеси, що відбуваються в суспільстві, у сфері виробництва й розподілу валового внутрішнього продукту.
Головною метою створення та подальшої діяльність будь-якого господарюючого суб'єкту, не залежно від виду його діяльності чи форми власності, є отримання кінцевого фінансового результату, тобто прибутку.
За допомогою абсолютних та відносних відхилень і даних форми 2 визначимо зміни у фінансових результатах підприємства за останній рік.
Таблиця 2.6
Аналіз фінансових результатів підприємства
Роки Абсолютне відхилення, тис грн. Відносне відхилення,%
Стаття 2018 2019 2020 2019-2018 2020-2019 2020-2018 2019-2018 2020-2019 2020-2018
Чистий дохід від реалізації продукції 885144 867996 1020924 -17 148 152 928 135 780 -1,94 17,62 15,34
Собівартість реалізованої продукції 754366 739714 839104 -14 652 99 390 84 738 -1,94 13,44 11,23
Валовий прибуток 130778 128282 181820 -2 496 53 538 51 042 -1,91 41,73 39,03
Фінансовий результат від операційної діяльности прибуток 68379 51481 151869 -16 898 100 388 83 490 -24,7 195,00 122,1
Фінансовий результат до оподаткування прибуток 68887 53649 173595 -15 238 119 946 104 708 -22,1 223,58 152
Чистий фінансовий результат Прибуток 54 953 40 802 144 670 -14 151 103 868 89 717 -25,8 254,57 163,3
РОЗДІЛ 3. ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ «МСС УКРАЇНА»
Прогнозування показників розвитку господарюючого суб'єкта являє собою складний багатоступінчастий процес, в ході якого вирішується широке коло різних соціально-економічних і науково-технічних завдань.
Прогнозування діяльності ремонтних підприємств може бути успішним
лише при деякій стабільності умов їх розвитку. Однак динамізм факторів зовнішнього середовища змінює умови життєдіяльності господарюючих суб'єктів і події частіше розвиваються в іншому напрямі, ніж раніше передбачалося. Але завжди є відправні точки, після яких розвиток може піти по одному з декількох можливих шляхів. Ці шляхи зазвичай називають сценаріями.
Прогнозування діяльності підприємства ТОВ «МСС Україна» розглянемо на прикладі формування стратегії вивчення цілей по збільшенню обсягу продажів на досліджуваному підприємстві.
У ТОВ «МСС Україна» склались певні цінності та певна культура, котрі потрібно враховувати при визначенні стратегічних цілей.
Отже, проведемо сесію стратегічного планування й визначимо мету ТОВ «МСС Україна» з урахуванням конкурентних цінностей і переваг компанії.
На підставі виробленої стратегії та поставлених стратегічних цілей оцінимо, котрі зміни нам варто провести в ключових компетенція.
ТОВ «МСС Україна»» потребує єдиної стратегії – стратегії розвитку.
Крім того, визначимо, котрі зв'язки існують між показниками та цілями і як це все відбивається на стратегічній карті компанії.
Це дозволило відмовитися від тих, котрі не роблять впливу на досягнення стратегічних цілей .
До прикладу, досягнення мети – це зростання ефективності навчання співробітників відділу логістики підприємства приводить до збільшення ефективної роботи, тому покращується доставка та якість обслуговування здійснюється точно в строк, згідно до договору, котрий впливає на зростання фінансових цілей підрозділу та обсягу продажів.
На другій стадії роботи зі системою збалансованих показників крім цілей та показників визначимо ініціативи, завдання та бюджет (табл. 3.1).
Таблиця 3.1.
Таблиця до стратегічної карти ТОВ «МСС Україна»
Складові Цілі Показники Задачі Ініціативи (план дій)
Фінансова складова Зростання обсягу продажів продукції власного виробництва Валова виручка 25% Контроль за кредиторською та дебіторською заборгованістю; просування власної продукції
Клієнтська складова Зростання якості продукції і послуг Кількість претензій від клієнтів на один продукт;
Індекс задоволеності клієнтів Відсутність
9 балів Проведення анкетування клієнтів; управління якістю
Внутрішня складова Поліпшення системи логістики • Відсоток відхилення від нормативів рівня запасів категорії A, B, C, Х, У, Z;
• Відсоток списання зі складу не вище нормативного;
• Кількість пре ТЕНЗО від клієнтів по нездійсненний нею умов договору 4%
0,04%
1,5% Формування маршрутних листів; організація роботи складу; оптимізація постачальників
Складова зростання і навчання Розвиток необхідності експортувати уміння Відповідність профілю компетенцій 75% Тренінги; оцінка по компетенції
Для досягнення поставленої мети, необхідно:
генеральному директорові здійснити контроль за виконанням показників та цілей;
зв'язати показники та розроблені цілі стратегічної карти зі системою винагороди начальнику;
повідомити дану карту до керівників.
Отже, стратегічна карта − управлінський інструмент, який сприяє досягненню цілей та здійсненню стратегії.