Зразок роботи
Визнання на державному рівні простоти запровадження англійської мови в початковій школі стало предметом обговорення, який цікавить вчителів, лінгвістів і батьків. У наш час вкрай важливо замислитися над завданням раннього шкільного навчання цього предмета і можливостями його реалізації, оскільки в суспільстві існує велика потреба у фахівцях з якісно високим рівнем англомовної підготовки.
Під час реформування системи освіти викладання англійської мови зазнало серйозних змін. Виникло комунікативно-орієнтоване навчання, мета якого – зацікавити учнів початкових класів у вивченні мови шляхом накопичення та розширення знань і досвіду. Безперечно, таке навчання потребує творчого підходу вчителів англійської мови до пошуку найбільш ефективних форм і методів навчання
Сьогодні знання іноземної мови є потребою не лише культурною, а й економічною. Зміни, які відбуваються в нашому суспільстві: розширення зв'язків і вихід на міжнародну арену - призвели до вибуху практичного інтересу до іноземних мов. Сьогодні володіння іноземною мовою є не лише ознакою грамотної людини, а й умовою успішності її майбутньої діяльності. Будучи основою шкільної освіти, початкова школа повинна створити належні умови для оволодіння учнями базовими знаннями іноземних мов, а саме англійської, що вимагає від учителя вивчення та використання найефективніших методів і прийомів на кожному етапі. Розвиток мовних знань та навичок іноземної мови. Потреба швидко та якісно опанувати мову призвела до пошуку нових форм та методів навчання. Формування основних і базових навичок володіння англійською мовою є одним із завдань школи.
Основні методи та прийоми навчання англійської мови у початковій школі стали предметом досліджень таких вчених, педагогів та методистів як Л.Биркун, С.Кочеткова, М.Ляховицький, Р.Мартинова, С.Ніколаєва, Ю.Пассов, Р.Пєріна, В.Плахотнік, Г.Рогова, С.Роман, Т.Фічора та інших.
Ефективність навчання англійської мови дітей молодшого шкільного віку значною мірою залежить від методів і прийомів, які ретельно підбирають і використовують вчителі. Тому тема нашої роботи є актуальною на сьогоднішній день і потребує дослідження.
Загальновідомо, що одним із шляхів удосконалення вивчення англійської мови є використання ігор, які можуть підкреслити володіння учнями фонологічною діяльністю (а не мовним матеріалом, як використання ігор із змагальними елементами). Реалізувати основні принципи комунікативно-орієнтованого навчання допомагають рольові ігри. Сприяє підвищенню мотивації учнів до вивчення іноземної мови, дозволяючи моделювати реальні ситуації спілкування з урахуванням психологічних і вікових особливостей учнів, їх інтересів і нахилів, сфери діяльності.
Виховна функція ігор відома давно. Як засіб навчання, відомі викладачі кажуть, що його потенціал величезний. Ігрова форма у навчальній програмі активізує діяльність учнів, може розкрити інтелектуальні та творчі здібності дитини.
Видатні діячі епохи Відродження (Франсуа Рабле, Еразм Роттердамський та ін.) надавали великого значення грі при вивченні іноземних мов. Але, незважаючи на уявну зручність, у шкільній практиці вони все ще мало використовуються.
На уроках ми маємо справу з навчальними іграми, які, на відміну від розважальних, мають конкретну і методичну мету, яку вчитель повинен завжди чітко уявляти, але ні в якому разі не вказувати учням на своє відчуття підтексту навчального інтересу. Він повинен сміятися і веселитися зі своїми учнями, підкреслюючи тим самим, що його цікавить ігровий зміст практики, а не навчальний. Якщо вчитель розкриває перед учнем свою мету, гра стає звичайною практикою. Для вчителя будь-яка навчальна гра – це перш за все вправа.
Насправді ігри пробуджують у дітей інтерес і активність, дають їм можливість проявити себе в цікавих для них видах діяльності, сприяють більш швидкому і надійному запам'ятовуванню іншомовних слів і речень, особливо якщо знання цих матеріалів є обов'язковою умовою. за активну участь, і в усіх випадках – обов’язкова умова перемоги.
Метою курсової роботи є дослідження ігор як важливого засобу інтенсифікації навчання іноземної мови для учнів початкових класів.
Завдання курсової роботи:
Дослідити сутність та значення гри як засобу навчання іноземної мови;
Дослідити психологічні передумови використання рольової гри у процесі навчання іншомовного спілкування учнів початкової школи;
Дослідити психологічні характеристики вікових особливостей учнів початкових класів;
Дослідити педагогічні особливості в навчанні молодших школярів іноземної мови;
Охарактеризувати методики організації і проведення ігор на уроці англійської мови в початкових класах;
Проаналізувати методики розвитку мовних здібностей молодших школярів за допомогою ігор.
Предметом дослідження є особливості використання ігор на уроках англійської мови.
Об’єктом дослідження є методики інтенсифікації навчання англійської мови молодших школярів за допомогою різних видів ігор.
Для вирішення цього питання були застосовані такі методи дослідження:
теоретичні: теоретичний аналіз, індуктивна дедукція, узагальнення, систематизація психопедагогічної та методичної літератури;
емпіричні: спостереження та аналіз, використання основних методів навчання англійської мови в молодшій школі за допомогою ігор.
Структура курсової роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів та підпунктів до кожного розділу, висновків, списку використаної літератури, що нараховує 24 джерела та додатків. Обсяг основної частини курсової роботи становить 33 сторінки.