Розвиток іншомовного діалогічного мовлення учнів 9-х класів за допомогою інтерактивних методів навчання (ID:1217979)
Зміст
Вступ 6
1 Теоретичні основи розвитку діалогічного мовлення на уроках іноземної мови в учнів 9-х класів 9
1.1 Навчання іншомовного діалогічного мовлення учнів 9-х класів 9
1.1.1 Діалогічне мовлення – загальна характеристика поняття, основні складові 9
1.1.2 Особливості навчання діалогічного іншомовного мовлення учнів 9-х класів 14
1.1.3 Основні підходи до навчання діалогічного мовлення 21
1.2 Формування та структура іншомовної комунікативної компетентності 26
1.2.1 Поняття іншомовної комунікативної компетентності 26
1.2.2 Іншомовна діалогічна компетентність – основні складові 28
1.3 Інтерактивні методи навчання іншомовного діалогічного мовлення 32
2 Технологія розвитку іншомовного діалогічного мовлення в учнів 9-го класу 43
2.1 Констатувальний етап експерименту формування іншомовної діалогічної компетентності 43
2.2 Авторська система комунікативних вправ для формування і розвитку навичок іншомовного діалогічного мовлення 50
2.3 Порівняльний аналіз ефективності авторської технології розвитку діалогічного мовлення в учнів 9-го класу. 71
Висновки 77
Перелік джерел посилання 79
Додаток A Анкета для учнів 9-х класів 84
Додаток Б Вправи для проведення первинного тестування учнів. 86
Додаток В Вербальна опора для вправи 1 88
Додаток Г Текст до теми «Clothes and fashion» 89
Додаток Д Вправи для кінцевого тестування учнів 90
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дипломної роботи. Актуальність проблеми розвитку іншомовної діалогічної компетентності в учнів 9-х класів пов’язана із необхідністю постійного запровадження інтерактивних методів та прийомів, а також індивідуалізації навчального процесу. Це зумовлено особливостями підліткового віку учнів та розвитком їх психіки. Успішне вивчення іноземної мови є можливим лише за умови, якщо вчитель підбирає та застосовує цікаві та актуальні для учнів методи навчання та приділяє достатньо уваги потребам та інтересам. Більшість вчителів обмежуються використанням лише традиційних методів навчання іншомовного діалогічного мовлення, які не завжди зацікавлюють та не сприяють мотивації учнів до вивчення іноземної мови. Це обумовлює значну потребу в розробці нових вправ, які використовують інтерактивні методи навчання. Використання таких вправ підвищить інтерес учнів до іноземної мови та сприятиме підготовці до подальшої іншомовної комунікації у реальному житті. В наш час інтерактивні методи навчання викликають інтерес із боку науковців, а також мають велике практичне значення.
Вивченню проблеми навчання діалогічного мовлення присвятили свої праці такі науковці, як М. Байматова, А. Бернс, Г. Краус, М. Мінгалієва, С. Ніколаєва, Т. Черкашина, В. Ягупов та інші. Вікові особливості, що впливають на навчання іноземної мови підлітків розглянуто у працях Д. Гармер, М. Заброцького, В. Кутішенко, С. Максименко та інших.
Попри велику кількість досліджень, проблема розвитку іншомовного діалогічного мовлення в учнів 9-х класів залишається невирішеною та не цілком дослідженою. Таким чином, тема дипломної роботи «Розвиток іншомовного діалогічного мовлення учнів 9-х класів за допомогою інтерактивних методів навчання» є актуальною та має багато перспектив.
Об’єкт дослідження – навчання іноземної мови учнів 9-х класів в основній школі.
Предметом дослідження є розвиток іншомовного діалогічного мовлення в учнів 9-х класів за допомогою інтерактивних методів навчання.
Мета дослідження – обґрунтувати доцільність використання інтерактивних методів для розвитку діалогічного мовлення в учнів 9-х класів на уроках іноземної мови та розробити на їх основі авторську систему вправ.
Досягнення поставленої мети вимагає розв’язання наступних завдань:
1. Дослідити проблему навчання іншомовного діалогічного мовлення учнів 9-х класів.
2. З’ясувати особливості формування іншомовної діалогічної компетентності в учнів 9-х класів.
3. Обгрунтувати використання інтерактивних методів під час навчання іншомовного діалогічного мовлення.
4. Розробити систему вправ, що ґрунтуються на використанні інтерактивних методів для навчання іншомовного діалогічного мовлення в учнів 9-х класів.
Методи дослідження. Розв’язання поставлених завдань вимагає використання наступних методів дослідження: теоретичних – методи аналізу та синтезу, які ми використовували для роботи з теоретичним матеріалом, порівняння для визначення рівня розвитку іншомовної діалогічної компетентності в учнів 9-х класів до та після проведення експерименту, теоретичне узагальнення для формування висновків; емпіричних – спостереження за процесом навчання іншомовного діалогічного мовлення в учнів 9-х класів, анкетування для з’ясування їх думки щодо різних методів навчання іншомовного діалогічного мовлення, метод експерименту – для перевірки достовірності припущення щодо ефективності авторської системи вправ для формування іншомовної діалогічної компетентності в учнів 9-х класів; математичної статистики для кількісної обробки отриманих результатів дослідження.
Практичне значення дипломної роботи полягає у можливості використання розробленої системи вправ вчителями іноземної мови під час проведення уроків, практичних занять із методики викладання іноземної мови, під час проходження студентами педагогічної практики, написання курсових та дипломних робіт.
Структура роботи. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, загальних висновків, переліку джерел посилання (71 найменувань з них 20 іноземними мовами) та 5 додатків на 7 сторінках. Повний обсяг тексту складає 91 сторінка, основний зміст викладено на 79 сторінках.
Інші роботи з даної категорії: