Формування англомовної компетентності в аудіюванні учнів загальноосвітньої школи із використанням інтернет-новин (ID:1217993)
Зміст
ВСТУП………………………………………………………………………………..5
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННІ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРНЕТ-НОВИН NEWS IN LEVELS…………………………………………………………………...9
1.1. Особливості навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності .……….9
1.2. Цілі та зміст навчання аудіювання в старших класах загальноосвітньої школи………………………………………………………………………………..18
1.3. Можливості використання інтернет-новин у формуванні англомовної компетентності в аудіюванні учнів старшої школи..……………...………..........22
Висновки до Розділу 1……………………………………………………………...26
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННЯ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРНЕТ-НОВИН NEWS IN LEVELS …………………………………………………………………28
2.1. Відбір інтернет-новин для формування англомовної компетентності в аудіюванні учнів старших класів ……………….………………………………...28
2.2. Вимоги до вправ для навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності……………………………………………………………………………31
2.3. Комплекс вправ для формування англомовної компетентності в аудіюванні старшокласників на матеріалах інтернет-новин News In Levels………………...39
Висновки до Розділу 2……………………………………………………………...50
РОЗДІЛ 3. ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ КОМПЛЕКСУ ВПРАВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРНЕТ-НОВИН NEWS IN LEVELS …………………………………………………………………………51
3.1. Організація та проведення пробного навчання в репетиторському центрі AB Lingvo серед учнів старших класів загальноосвітніх шкіл……………...............51
3.2. Аналіз та інтерпретація результатів пробного навчання …………………...53
3.3. Методичні рекомендації щодо формування англомовної компетентності в аудіюванні старшокласників із використанням інтернет-новин News in Levels….………………………….…………………………….………………...….58
Висновки до розділу 3……………………………………………………………...62
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ……………………………………………………….......64
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………………..67
ДОДАТКИ ...………………………………………………..……………….….......74
АННОТАЦІЯ ……………………………….…………………………………..….81
SUMMARY
Зразок роботи
ВСТУП
Метою навчання іноземних мов (ІМ) є формування іншомовної комунікативної компетенції (ІКК) учня та здійснення виховання і розвитку його особистості в контексті сучасних освітніх і професійних вимог. Компетентність в аудіюванні є одним із складників ІКК. Крім того, як засіб навчання ІМ аудіювання допомагає оволодіти звуковою стороною мови, сприяє засвоєнню лексики та граматики, полегшує оволодіння говорінням, читанням і письмом.
Одним із завдань учителя ІМ в старших класах є підготовка учнів до ЗНО. Як відомо, однією із частин цього тесту є аудіювання. Відповідно є необхідність вдосконалення цілісної методично обґрунтованої системи організації роботи учнів старшої школи над автентичним текстом, а саме інтернет-новинами, для навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності. Питанню навчання аудіювання присвячені роботи Гез Н.І., Гальскової Н. Д, Рогової Г.В., Ніколаєвої С. Ю., Щоткіної Т., Чистякової А. Б. та ін.
Як свідчить досвід, на практичних заняттях ІМ розвитку аудитивних умінь часто не приділяють належної уваги. Аудіювання ще і сьогодні є досить слабким місцем у навчанні ІМ. Тому перед вчителями та методистами стоїть актуальне завдання — вивчити проблемні питання формування мовленнєвої компетентності в аудіюванні та організувати цей процес так, щоб це навчання було ефективним.
Об’єктом даного дослідження є процес навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності в старших класах загальноосвітньої школи.
Предметом дослідження є методика навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності на матеріалах інтернет-ресурсу News in Levels в старших класах загальноосвітньої школи.
Мета магістерської роботи полягає у створенні науково обґрунтованої та перевіреної шляхом пробного навчання методики навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності учнів старших класів на матеріалах інтернет-новин News in Levels.
Для досягнення поставленої мети було вирішено такі завдання дослідження:
1) вивчити теоретичні основи навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності учнів старших класів;
2) розглянути вимоги до вправ для навчання аудіювання та, спираючись на одержані знання, розробити комплекс вправ для учнів старших класів загальноосвітньої школи, а також, обґрунтувати його актуальність, зміст та структуру;
3) перевірити ефективність розробленого комплексу вправ шляхом проведення пробного навчання;
4) створити методичні рекомендації щодо навчання аудіювання учнів старших класів на матеріалах інтернет-новин News in Levels.
Під час дослідження були використані такі методи: вивчення та аналіз літератури з методики навчання ІМ, педагогіки; анкетування та тестування учнів; проведення пробного навчання з метою перевірки ефективності розробленого комплексу вправ; аналіз одержаних результатів.
Наукова новизна роботи полягає у створенні комплексу вправ на матеріалах інтернет-новин News in Levels для навчання аудіювання на уроках англійської мови на основі тематичних розділів «Fun» та «Nature».
Теоретична цінність роботи в тому, що теоретичні основи навчання аудіювання на уроках ІМ (такі як організація та зміст навчання аудіювання як виду мовленнєвої діяльності, дослідження комплексу вправ для навчання аудіювання та визначення вимог до цих вправ) були узагальнені.
Практична цінність пояснюється можливістю використання матеріалів дослідження та отриманих результатів, зокрема комплексу вправ для навчання аудіювання учнів старших класів, під час викладання англійської мови в загальноосвітній школі. Методичні рекомендації щодо розвитку вмінь в аудіюванні та літературна база магістерської роботи можуть бути науковою основою для подальших досліджень даної проблеми.
Структура та обсяг магістерської роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаної літератури та додатків.
У першому розділі викладено теоретичні основи формування англомовної компетентності в аудіюванні учнів загальноосвітньої школи: зміст та цілі навчання аудіювання, труднощі аудіювання, особливості використання інтернет-ресурсів для навчання аудіювання. У другому розділі розглядаються вимоги до вправ для навчання аудіювання та викладається комплекс вправ для такого навчання. У третьому розділі викладено інформацію про організацію та проведення пробного навчання у репетиторському центрі AB-Lingvo в місті Конотоп, інтерпретовано результати проведення цього навчання, а також запропоновано методичні рекомендації щодо навчання аудіювання учнів старших класів у загальноосвітній школі.
Загальний обсяг магістерської роботи – 84 сторінки, основний текст викладено на 55 сторінках. Робота містить 6 додатків. Список використаної літератури складається з 59 джерел, із них 25 – англомовні.
Інші роботи з даної категорії: