0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Державний борг як інструмент економічної політики (ID:1124843)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 38
Рік виконання: 2019
Вартість: 140
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ 6 1.1. Економічна сутність державного боргу 6 1.2. Причини та наслідки формування державного боргу країни у контексті реалізації боргової політики 8 1.3. Управління державним боргом та його обслуговування 17 РОЗДІЛ ІІ. ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗАБОРГОВАНОСТІ НА ПРИКЛАДІ УПРАВЛІННЯ БОРГОМ США ТА РОСІЇ 20 2.1. Методи та інструменти розв'язання проблеми заборгованості в США 20 2.2.Шляхи вирішення зовнішньої заборгованості в Росії 24 РОЗДІЛ ІІІ. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМ БОРГОМ УКРАЇНИ 29 3.1.Оцінка динаміки та структури зовнішнього боргу України 29 3.2. Шляхи вирішення проблем зовнішньої заборгованості в Україні 30 ВИСНОВКИ 34 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 37
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність даної проблеми полягає в тому, що розкриття суті та економічної природи державного боргу має істотне теоретичне та практичне значення, особливо в умовах фінансової кризи. Дотримання останнього важливо не лише з теоретичного погляду, але й у практиці, особливо в період фінансових труднощів. Раніше вітчизняна наука розглядала державний борг як явище, що має негативний вплив на економіку країни. Сучасна економічна ситуація в Україні характеризується серйозним зростанням боргового навантаження, що виступає одним з ключових чинників, що гальмують розвиток економіки країни. Основні причини зростання обсягу державного боргу у 2014 році та на початку 2015 року включають: політична криза, анексія Криму та тривалий військовий конфлікт на сході країни; глибока економічна рецесія, викликана перегрупуванням економічних зв'язків з міжнародними партнерами та руйнуванням інфраструктури та промислових об'єктів на частині території країни; фінансування дефіциту державного бюджету за рахунок державних запозичень, зумовлене збільшенням видатків на оборону та обслуговування державного боргу. У зв'язку з цим, аналітичний департамент НРА "Рюрік" вирішив провести дослідження поточного стану та історії формування державного боргу та оцінити його вплив на фінансові ринки України. Загальний обсяг державного боргу України підтримує тенденцію до зростання протягом розглядуваного періоду. За останні 5 років сукупний обсяг державного боргу збільшився більш ніж утричі, до 1 424,13 млрд. грн. (67,66 млрд. дол. США еквівалентно). Тим часом, з початку 2015 року відбулося певне зменшення загального обсягу держборгу, вираженого в еквіваленті іноземної валюти. Наприклад, якщо станом на 01.01.2015 року сукупний обсяг заборгованості України перед внутрішніми і зовнішніми кредиторами становив 69,81 млрд. дол. США, то на 01.06.2015 року цей показник вже склав 67,66 млрд. дол. США. Проте пояснення успішної кредитної політики уряду такою динамікою показника виявиться неадекватним. Важливо відзначити, що станом на 01.01.2015 року Міністерство фінансів представило показники, враховуючи курс національної валюти на рівні 7,993 грн./дол. США. Перерахунок внутрішнього боргу за курсом 21,048 грн./дол. США (актуальним на 01.06.2015 р.) зменшує його обсяг станом на 01.01.2015 року до 23,23 млрд. дол. США, що є на 913,57 млн. дол. США менше порівняно із звітом Мінфіну на 01.06.2015 року. Проблема державного боргу не є новою для економічної науки. Вітчизняна та іноземна література мають ряд праць, які розкривають сутність, причини виникнення та вплив державного боргу на національну економіку. Теоретичні засади вивчення державного боргу висували видатні економісти, такі як А. Сміт, Д. Рікардо, Дж. Мілль, К. Маркс, М. Яснопольський, Дж. Кейнс, Е. Гансен, Дж. Гікс, М. Туган-Барановський. Сучасні дослідники також аналізують цю тему, серед яких О. Барановський, І. Благун, Т. Бондарук, З. Варналій, С. Варфоломєєв, Р. Василишин, Т. Вахненко, А. Гальчинський, В. Геєць, О. Жовтанецький, С. Коба, В. Козюк, Г. Кучер, Т. Моряк, Л. Новосад, Я. Онищук, І. Радіонова, О. Соскін, А. Сухоруков, В. Шпачук і інші. Незважаючи на численні дослідження, деякі аспекти цієї складної проблеми залишаються невирішеними, вимагаючи подальших досліджень та глибокого макроекономічного аналізу державного боргу в Україні. Реструктуризація частини зовнішніх боргових зобов'язань країни, відповідно до угоди від 27 серпня 2015 року, може бути розглянута як технічний дефолт відповідно до встановленої міжнародної практики. Однак досвід багатьох країн свідчить, що бюджетний дефіцит чи державний борг у певних межах не мають негативного впливу на економіку країни. Водночас надмірний державний борг може призвести до серйозних негативних наслідків для економіки, що може уповільнити її розвиток і спричинити зменшення доходів населення. Об'єктом даної роботи є державний борг України. Предметом дослідження є концепція державного боргу та методи його формування та погашення. Метою дослідження є опис теоретико-методологічних основ державного боргу, наведення прикладів управління боргом в США та Росії, а також визначення шляхів підвищення ефективності управління державним боргом України. Завдання дослідження включає: 1. опис теоретико-методологічних основ державного боргу; 2. представлення прикладів управління боргом в США та Росії; 3. визначення шляхів підвищення ефективності управління державним боргом України.