Зразок роботи
ВСТУП
Робота соціального педагога це суспільно-необхідна діяльність, спрямована на соціальний захист особи і прав людини. Система роботи соціального педагога є гарантом політичної і соціальної стабільності суспільства, так як покликана перешкоджати зростанню його маргінальних верств. На сучасному етапі розвитку роботи соціального педагога ввібрала в себе багато чого з різних наук: медицини, психології, соціології і т.п. З розвитком нових інформаційних технологій з'явився ще один напрям, але, як не дивно, воно не використовується соціальною роботою та соціальними службами. Цей напрямок - соціальна реклама.
Нестабільна економічна і політична ситуація в світі, дедалі частіші екологічні катастрофи, постійне зростання наркоманії та інших соціальних хвороб - все це актуальні теми соціальної реклами. В ідеалі вона не повинна ігнорувати жодну з суспільно значущих проблем і оточувати нас з усіх боків, оскільки дана реклама спрямована на те, щоб допомогти людині впоратися з важкою життєвою ситуацією. Безсумнівно, робота соціального педагога спрямована на взаємодію з індивідом або з групою людей, а не на допомогу всьому населенню міста відразу. Але використання соціальної реклами в практиці роботи соціального педагога також необхідно, як і застосування різних технологій і методик. В першу чергу нам варто поставити запитання: Навіщо потрібна соціальна реклама в практиці роботи соціального педагога? І на це питання існує безліч відповідей
При написанні роботи були використанні праці наступних дослідників: Сельверстова С.Е., «Соціальна реклама», статті Є. Омельченко та інші. Для розробки рекомендацій щодо підвищення ефективності соціальної реклами використані роботи Р.П. Ефімкіна «Розвиток метафор в груповому процесі», Кутлаліева. А. «Ефективність реклами». Теоретичну базу дослідження склали теорії, концепції та висновки, що містяться в працях вітчизняних і зарубіжних вчених з проблем реклами, соціології, роботи соціального педагога, соціальної та масової комунікації, психології реклами. Так, наприклад, при створенні плакатів соціальної реклами була використана концепція С.Е. Сельверстова, заснована на тому, щоб направити людину на адекватне сприйняття дійсності і допомогти йому в цьому і реалізувати свій потенціал. З позиції Б. Менінга соціальна реклама повністю повинна впливати на емоції цільової аудиторії.
Об'єкт дослідження - феномен соціальної реклами проти наркотиків в практиці роботи соціального педагога.
Предмет дослідження - аналіз ефективності соціальної реклами проти наркотиків в системі роботи соціального педагога.
Мета роботи - на основі дослідження впливу соціальної реклами на молодь розробити рекомендації щодо підвищення ефективності соціальної реклами для профілактики наркоманії в системі роботи соціального педагога.
Поставлені завдання полягають у тому, щоб:
1. Розглянути можливість застосування соціальної реклами в системі роботи соціального педагога;
2. Розглянути можливості соціальної реклами як способу допомоги молодим людям розкрити свій потенціал поза наркотиків;
3. Розглянути механізми впливу соціальної реклами, які змушує людей задуматися про проблему;
4. Провести комплексне соціологічне дослідження ефективності соціальної реклами;
5. Сформулювати рекомендації щодо підвищення ефективності соціальної реклами проти наркотиків безпосередньо для потенційних клієнтів соціального педагога.
Новизна дослідження обумовлена тим, що в роботі розглядається комплексний підхід до оцінки ефективності соціальної реклами, який об'єднує вивчення комунікативної і психологічної ефективності. Крім того, на основі проведеного дослідження сформульовані рекомендації щодо підвищення ефективності соціальної зовнішньої реклами.
Емпіричною базою дослідження є дані статистики, а також рекламні тексти соціальної спрямованості, поширювані з 2001 року по 2014 року.
У процесі дослідження були використані наступні методи:
Аналіз джерел літератури, описовий, якісний аналіз текстів, аналіз і синтез, індукція, анкетування, контент-аналіз.
Курсова робота складається з вступу, основної частини, що включає три розділи та висновки, висновків, списку використаної літератури.