0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Дипломна робота на тему «Адаптація дітей-сиріт в умовах прийомної сім’ї» (ID:129406)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Соціальна робота
Сторінок: 74
Рік виконання: 2016
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………..4 РОЗДІЛ 1. ОСНОВНІ ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ-СИРІТ У ПРИЙОМНИХ СІМ'ЯХ 1.1.Сирітство в Україні, як соціальне явище та його розповсюдження у сучасному суспільстві…………………………………………………….……. 8 1.2.Поняття психологічної адаптації в сучасній психології……………….….12 1.3.Психологічні особливості розвитку дітей-сиріт………………………...…16 1.4.Проблеми адаптації дітей-сиріт в умовах прийомної сім'ї .………..........18 Висновки до розділу 1 …………………………………………………………..21 РОЗДІЛ 2. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ В ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї 2.1.Рольова ідентичність як умова формування рольової адаптації прийомних дітей ……………………………………………………………………………..23 2.2.Модель соціально-психологічного супроводу адаптації дітей до умов прийомної сім'ї…………………………………………………………………...25 2.3.Методологія емпіричного дослідження особливостей адаптації дітей-сиріт в прийомних сім’ях………………………………………………………….…29 Висновки до розділу 2 ………………………………………………………….34 РОЗДІЛ 3. ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ-СИРІТ В ПРИЙОМНИХ СІМ’ЯХ 3.1.Організація емпіричного дослідження адаптації дітей-сиріт в прийомних сім’ях……………………………………………………………………………..36 3.2.Аналіз та інтерпретація результатів дослідження адаптації дітей-сиріт..37 3.3.Аналіз результатів дослідження психологічної адаптації ………….……44 3.4.Роль навчання прийомних батьків у діяльності соціальних педагогів та соціальних працівників.…………………..……………………………………..45 Висновки до розділу 3…………………………………………………………...46ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...49 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………52 ДОДАТКИ………………………………………………………………………..60
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Роль сім’ї для дитини надзвичайно важлива. Батьки дають дітям життя, відповідають за догляд і виховання, беруть на себе фінансову відповідальність, мають юридичні повноваження, у тому числі на право прийняття важливих рішень від імені дітей. Батьки допомагають відчути взаємне тепло й любов, передають дітям досвід поколінь, життєві цінності та духовність, виховують дітей, задовольняють щоденні потреби, надають зразки для наслідування, поступово прищеплюють соціальні й побутові навички, необхідні у самостійному житті. Усі ці потреби життєво важливі для кожної дитини, якого б віку вона не була. Діти-сироти представляють певну специфічну групу, яка не здатна без допомоги і підтримки держави, соціальних інститутів, найважливішим з яких є прийомна сім'я, адаптуватися в сучасному суспільстві. Як показують численні дослідження, утримання дитини в дитячому будинку в більшості випадків призводить до порушень в розвитку (B. Мухіна, A. Прихожан, М. Толстих, І. Дубровіна, І. Залисина, Є. Смирнова, Т. Землянухіна, Т. Басілова). Аналіз проблеми сирітства переконливо показує, що в дитячих сирітських установах не завжди надаються умови для компенсації наслідків депривації, що веде до серйозних наслідків в процесі формування особистості та ускладнює подальшу соціалізацію дитини. Доведена провідна роль найближчого соціального оточення - сім'ї - для нормального психічного розвитку дитини (Г. Крайг, Н. Клюєва, Г. Красницька, Н. Соловйов, В. Сатир, Г. Хометаускас). Якість інтеграції людини в суспільстві багато в чому визначається рівнем її психологічної адаптації, механізми якої формуються і реалізуються в процесі життєдіяльності сім'ї. Тільки сім'я може дати дитині-сироті необхідний статус і зможе компенсувати негативні моменти перебігу і наслідків депривації. Необхідність розвитку інституту прийомної сім'ї на сьогоднішній день очевидна, оскільки за останнє десятиліття склалася досить стійка тенденція: за даними Міністерства освіти і науки України, з 100 тисяч щорічно дітей, які залишилися без батьківського піклування, 70% передаються у прийомні сім'ї, 30% - у дитячі інтернати. У зв'язку з цим стає актуальним завданням вивчення ролі прийомної сім'ї та особливостей адаптації прийомної дитини в умовах прийомної сім’ї. З одного боку, проблеми, що виникають у батьків, які взяли дітей на виховання, багато в чому схожі з вихованням рідних дітей. Але є і специфічні проблеми,а процес адаптації дитини в сім'ї - одна з них. Адаптація є найвідповідальнішим етапом входження дитини в сім'ю. Від того, як швидко вона сформує нові відносини, буде залежати подальший розвиток її особистості. У зв'язку зі сформованою ситуацією великого значення набувають дослідження психологічних аспектів адаптації дітей у прийомних сім'ях. Комплекс проблем, що існують сьогодні у дітей-сиріт сприяє стійкому прояву у них соціальної нестійкості, тривожності, незахищеності, ворожості, конфліктності, нездатності до спілкування, депресивності. Порушеним є і процес соціалізації в силу відсутності суб'єктів повноцінного сімейного виховання. Ускладнено розвиток уявлень про культуру соціального, сімейного та міжособистісного спілкування та ознайомлення дитини з соціальними ролями всіх членів повноцінної сім'ї, відсутнє відчуття сімейної захищеності. Незважаючи на труднощі і проблеми які виникають у прийомній сім’ї, зацікавленість цією формою опіки зростає так само, як і число подібних сімей. Таким чином, можна виокремити низку протиріч: - Між зацікавленістю держави і суспільства в тому, щоб діти, які залишилися без піклування батьків і не мають можливості повернутися в рідну сім'ю, виховувалися в прийомній сім'ї яка є найбільш сприятливою формою соціальної опіки. - Між процесом впровадження сімейних форм влаштування дітей-сиріт у сім’ю з та навчання прийомних батьків з метою поширення інформації про роль і місце вирішення проблем прийомних дітей. Проблема дослідження: зміст та особливості педагогічного супроводу адаптації дітей-сиріт в прийомній сім'ї. Об'єкт дослідження - процес адаптації дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків у прийомній сім'ї. Предмет дослідження - особливості психологічної адаптації дітей у прийомних сім'ях. Мета дослідження - виявити особливості адаптації дітей-сиріт в умовах прийомної сім'ї. Для досягнення мети були визначені такі завдання: 1. Розглянути підходи до вивчення феномену адаптації. 2.Проаналізувати психологічні особливості дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків. 3. Дослідити специфіку адаптації дітей у прийомній сім'ї. Методи дослідження. Для вирішення зазначених завдань, було застосовано такі методи: теоретичні - аналіз, конкретизація, порівняння, узагальнення та зіставлення різних наукових поглядів з метою визначення стану проблеми, яка досліджувалась у психолого-педагогічній та соціально-педагогічній теорії; емпіричні - наукове спостереження, анкетування, аналіз документів, тестування,педагогічний експеримент, соціометрія, опитувальні методики : Методика дослідження соціально-психологічної адаптації К. Роджерса та Р. Даймонд ( адаптована А. Осницьким ) - для виявлення особливостей соціально-психологічної адаптації; Опитувальник оцінки рівня товариськості (В.Ряховський) для виявлення рівня товариськості особистості;Опитувальник FACES-3 "Шкала сімейної адаптації та згуртованості" (Д. Олсон) - для виявлення згуртованості та гнучкості (адаптації) сімейних стосунків; Методика виміру особистісної та ситуативної тривожності Ч. Спілбергера (адаптована Ю. Ханіним) - для виявлення рівня ситуативної та особистісної тривожності; статистичні - методи математичної статистики для кількісного та якісного аналізу емпіричних даних. Експериметальна база дослідження: в експерименті брали участь 6 дітей віком 10-16 років з п’яти прийомних сімей. Для розкриття поставленої теми визначена наступна структура: робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел літератури і додатки. Назви глав відображає їх зміст.