Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. В процесі соціальної трансформації суспільства на рубежі XX - XXI вв. якісно змінювалася і його соціальна структура. Одно з найважливіших змін - поява "професій з розряду тих, що допомагають(helping) або піклуються(caring), оскільки їх призначення - практична допомога, турбота про людину". [46].
Проте професіоналізація соціальної роботи в сучасній Україні серйозно гальмується через обмеженість матеріально-фінансових ресурсів, відмінностей в якості тих, що надаються соціальними службами і установами послуг, збереження "залишкового підходу" до соціокультурних проблем, дефіциту знань і необхідних навичок у практичних працівників [46]. Усе це негативно позначається на престижі професії "соціальна робота".
А низький рівень престижності соціально-значимих професій, відповідно, відбивається на ефективності реалізації національних проектів, і як наслідок, на підвищенні якості соціальних послуг.
Якщо сьогодні на державному рівні діяльність в соціальній сфері, досягнуті позитивні результати ретранслюються завдяки центральним засобам масової інформації, на рівні суб'єктів законодавчої і виконавчої влади, професійно використовуються іміджеві технології для підтримки статусних характеристик соціальних установ, то на рівні регіонів не завжди можна говорити про ефективну роботу в цьому напрямі.
Складається ситуація автономності існування і функціонування соціальних установ на місцях, що допомагають вирішувати певні проблеми людям, що знаходяться в складних життєвих ситуаціях.
У ХХI столітті міцно увійшло до нашого життя і поняття "імідж". Під іміджем розуміється представлення інших про особу і діяльність якої-небудь людини або організацію.
Особливе значення імідж має для соціальної організації. Уявлення громадян про імідж установ соціального захисту населення впливають на ефективність рішення наявних проблем в нашому суспільстві. Для того, щоб якісно вирішувати проблеми надання соціальних послуг населенню, потрібна наявність позитивно сформованого іміджу установ соціального захисту населення.
Імідж установи соціального захисту населення - це стійкий, емоційно забарвлений образ, спрямований на створення, підтримку і посилення позитивної громадської думки про установи системи соціального захисту населення, якість соціальних послуг.
Імідж установи соціального захисту населення включає і імідж соціальних послуг, і імідж клієнтів, і імідж керівників, а так само імідж співробітників.
Особа соціального працівника грає в суспільстві дуже важливу роль. Будучи посередником між державою і людиною, одержуючою соціальні послуги, соціальний працівник зобов'язаний мати довірчий розуміючий образ. Часто саме по особі судять про організацію в цілому. Тому проблема формування іміджу стає і для соціального працівника і для соціальної організації усе більш актуальною.
При цьому у свідомості сучасної людини усе більш закріплюється уявлення про імідж як про певну цінність, від наявності і якості якої залежить життєвий успіх, як і успішність будь-якої діяльності, індивідуальної або колективної. Це породжує відповідну потребу в професійному консультуванні в області іміджу, надання різноманітних послуг з формування іміджу (іміджмейкинг).
Робота із створення іміджу позитивно відбивається на особовій і професійній характеристиці соціального працівника, з'являється бажання співпрацювати з ним і з організацією, яку він представляє. Отже, привабливий імідж є одним з чинників, що визначають успіх установи і його співробітників.
На сьогодні великий перелік літератури, присвячений різним суб'єктам іміджу. У свою чергу, література, що вивчає імідж соціальної установи, імідж фахівця з соціальної роботи практично відсутня.
Теоретичні передумови до розробки науково-теоретичних підстав психологічної теорії іміджу широко представлені у вітчизняній і світовій психології. Особливу роль в дослідженні теорії іміджу зіграли роботи Е.Б. Перелигіной "Психологія іміджу", Л.К. Аверченко дозволила в теоретичній частині роботи сформулювати і показати розвиток поняття "іміджу"[2]. Авторами А.Я. Кибановым [17], Д.К.Захаровим[17] і В.Г. Коноваловим [29], була вивчена і викладена інформація про імідж, виділені основні компоненти і розкрита їх суть.
У праці Г.В. Бороздиной [9] проаналізований один з важливих компонентів іміджу ділової людини - тактика спілкування.
У роботі під редакцією професора В.Н. Лавриненко [34] розкриті питання ділової етики, представлені тести, використовувані при підготовки практичної частини роботи.
У книгах Л. Брауна [10], сестер Сориных [40], В.М. Шепеля [46] містяться практичні рекомендації по побудові зовнішнього образу.
Об'єктом дослідження є імідж соціальної служби.
Предметом дослідження є технологія формування іміджу соціальної служби.
Метою роботи є вивчення теоретичних і практичних аспектів формування іміджу соціальної служби.
Виходячи з поставленої мети, були виділені наступні завдання:
1) Вивчити теоретичні аспекти феномену іміджу, поняття, характеристики і підходи;
2) Розглянути технології формування іміджу соціальних служб і образу співробітника як частини іміджу соціальної служби;
3) Розглянути практичні аспекти формування позитивного іміджу Державної служби зайнятості.
4) Виявити і дослідити якості, що визначають позитивний імідж співробітника Державної служби зайнятості.