Зразок роботи
Проблематика соціалізації дітей з порушеннями інтелектуального розвитку є однією з важливих і гострих проблем сучасного суспільства. Останнім часом це питання набуває особливої значущості у зв’язку з великими змінами в підходах до розуміння проблем дітей і молоді з інвалідністю. Все більше проблему інвалідності розглядають як проблему суспільства в цілому. Питання повноцінного життя в соціумі та недостатня ступінь соціалізації дітей і молоді з порушеннями інтелектуального розвитку вимагає поглибленого вивчення та вирішення як на державному, так і на регіональному рівнях.
Так, за даними Міністерства соціальної політики України, станом на 01 січня 2020 року, в Україні 2,7 млн осіб мають інвалідність, у тому числі 222,3 тисяч осіб з I групою інвалідності, 900,8 тисяч осіб з II групою інвалідності, 1416,0 тисяч осіб з III групою і та 163,9 тисячі дітей з інвалідністю.
Значна кількість досліджень в напрямку соціалізації дітей і молоді з порушеннями інтелектуального розвитку ведеться як вітчизняними, так і закордонними науковцями (Л. Бадалян, М. Бернштейн, Л. Данілова, М. Іпполітова, І. Левченко, І. Мамайчук, Н. Сімонова, К. Семенова, Л. Шипіцина та інші). Проблемі соціальної роботи з дітьми і молоддю з порушеннями інтелектуального розвитку значну увагу приділяють такі відомі дослідники, як О. Безпалько, Т. Губарева, С. Харченко, Н. Краснова, А. Капська. Практичний досвід використання арт-терапії у соціальній роботі описаний українськими вченими: В. Андрущенко, Н. Денисенко, О. Кондрицькою, О. Кононко, І. Ликовою, О. Міхеєнко І. Омельченко, В. Тарасун, Л. Федорович та іншими.
Незважаючи на значну кількість наукових праць та актуальність арт-терапевтичної роботи в соціалізації дітей і молоді з інвалідністю, в тому числі з порушеннями інтелектуального розвитку, дана тема потребує поглибленого вивчення та експериментального дослідження.
Нами не знайдено комплексного аналізу застосування арт-терапії у соціальній роботі з дітьми і молоддю саме з порушеннями інтелектуального розвитку. Саме це й зумовило вибір напрямку дослідження на обрану нами тему «Арт-терапія як засіб соціалізації дітей з порушеннями інтелектуального розвитку».
Мета дослідження – теоретично дослідити та визначити доцільність арт-терапії як засобу соціалізації дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.