Зразок роботи
унікальність 65%
Постановка проблеми. Соціальна робота, в процесі свого становлення, набувала змін та постійно розвивалась: змінювались методи, техніки, процедури роботи, теорії та наукові концепції.
Формування й утвердження екологічного підходу в системі соціальної роботи зумовлено виокремленням у середині минулого столітті самостійної галузі знань з екології людини.
Соціальна екологія – галузь наукового знання, предметом якої є вивчення законів і закономірностей взаємодії суспільства і навколишнього середовища. Концепції, які стали основою соціальної екології, були закладені американськими соціологами Робертом Езра Парком, Ернестом Берджессом та Родеріком Маккензі на початку XX століття.
Свої ідеї вчені описали в працях «Місто» та «Екологія людини», де ключовими елементами були соціально-культурна інфраструктура в період урбанізації та індустріалізації країни.
Динаміка розвитку соціальної екології відбулась у 60-х роках під час Всесвітнього конгресу соціологів (1966 рік), а також відкриттям Дослідницького комітету Всесвітнього об'єднання соціологів з проблем соціальної екології у 1970 році. Цим актом було підтверджено існування соціальної екології як самостійної галузі наукового знання.
Актуальність роботи. Всебічне розповсюдження соціальних проблем, які є і екологічними, оскільки забезпечують сприятливі умови існування в навколишньому середовищі, належний доступ до природних ресурсів, надають можливість розвитку екологічної свідомості, зумовлюють дослідження екологічного підходу в системі соціальної роботи, виходячи із взаємодії у системі «Людина-Середовище».
Дослідженню екологічного підходу в соціальній роботі присвячені праці таких зарубіжних та вітчизняних вчених, як: Е.Бреджерса, Е.Гортмана, Р.Маккензі, І.І.Миговича, Т.В.Семигіної, Р.Е.Паркса. Вивченням екологічного підходу займались американські вчені К.Гермейн та А.Гіттерман, які виокремили характерні положення в книзі «Життєва теорія та практика соціальної роботи» (1980).
Мета дослідження: здійснити структурний теоретичний аналіз у вивченні екологічної моделі соціальної роботи.
Завдання дослідження:
1. Здійснити теоретичний аналіз екологічних підходів у соціальній роботі в системі наукового знання.
2. Провести структурний аналіз екологічної моделі соціальної роботи.
3. Визначити детермінанти появи концепції екологічної соціальної роботи та виокремити основні її складові.
4. На основі аналізу літературно-наукових джерел визначити практичне застосування екологічної моделі: мету, завдання та методи роботи.
Об’єктом дослідження є екологічна модель соціальної роботи.
Предметом дослідження є вивчення сутності та застосування екологічної моделі соціальної роботи.
Методи дослідження: курсова робота побудова на системному аналізі наукової літератури та Інтернет ресурсів. У процесі роботи автором використані теоретичні методи дослідження проблематики: аналіз, порівняння та узагальнення наукового матеріалу.
Наукова новизна. Теоретичні основи курсової роботи, які спрямовані на дослідження взаємозв’язків у системі «Людина-Середовище», стануть корисні у процесі вивчення проблем, які є наслідком такої взаємодії.
Практична новизна. Результати аналізу, викладені автором у курсовій роботі, можуть стати основою для практичної розробки та впровадження програм, для підготовки студентів, що сприятимуть формуванню екологічної компетентності майбутніх фахівці та максимальному застосуванню екологічного досвіду в професійну діяльність.
Структура курсової роботи: курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків.