Зразок роботи
ВСТУП
Сім’я завжди знаходилася в центрі уваги передової суспільної думки, прогресивних політичних діячів і вчених, починаючи від стародавніх філософів і закінчуючи сучасними реформаторами. І це не дивно. Сім’я є системою соціального функціонування людини, один з основних інститутів суспільства. Вона перебуває у русі, змінюється як під впливом соціального функціонування людини, одне з основних інститутів суспільства перебуває у русі, змінюється як під впливом соціально-політичних умов, а й у силу внутрішніх процесів свого розвитку. Ось чому вона є однією з важливих сфер та одним із головних об’єктів соціальної роботи.
Життя сім’ї характеризується матеріальними та духовними процесами. Через сім’ю змінюються покоління людей, у ній людина народжується, через неї продовжується рід. Сім’я, її форми та функції безпосередньо залежать від суспільних відносин у цілому, а також від рівня культурного розвитку суспільства.
Сім’я є основним осередком сучасного суспільства, незважаючи на те, що протягом останніх кілька десятиліть її форма значно змінилася.
Виходячи з того, що саме в структурі сім’ї відбувається процес виховання дитини, формування її особистісних якостей, стає ясно, що роль сім’ї у житті суспільства не можна применшувати.
Якщо ми звернемося до ситуації в Україні, то побачимо, що кризові явища, що супроводжують структурну розбудову економічного механізму насамперед позначилися на сім’ї та її добробуті. Це виявилося в падінні життєвого рівня сім’ї, скороченні її розміру, скороченням кількості загальних сімей. Вочевидь, що у перехідному етапі без державної підтримки сім’ї вижити складно. Але особливо гостро це питання стоїть у багатодітних сімей та сімей, що перебувають у складних матеріальних умовах у зв’язку з різними причинами.
Таким чином, актуальність даної роботи полягає у тому, що соціальна профілактична робота з сім’єю проводиться за допомогою соціально-психологічних, медико-соціальних і правових заходів, спрямованих на усунення умов та причин виникнення проблем, а також системи заходів з профілактики сімейного неблагополуччя, конфліктів, розлучень, стресових станів; у формуванні відповідального батьківства, збереженні репродуктивного здоров’я молоді; в організації роботи щодо запобігання помилок, розрахунків у системі сімейного виховання.
Різні аспекти соціально-педагогічної роботи з сім’єю досліджували: О. Вакуленко, А. Андрєєва, І. Звєрєва, А. Каська та інші. Поряд з цим, проблеми соціальної роботи з неповною сім’єю є в полі зору таких як: Ю. Альошина, К. Аронс, Е. Бене, В. Дружинін, А. Захаров, Л. Обухова, В. Сатир, К. Хорні й інші. Проте, глибшого аналізу потребують розкриття змісту та особливостей соціальної роботи з різними типами сімей.
Мета даного дослідження полягає у вивченні поняття сім’я та визначенні особливостей роботи соціального працівника з різними типами сімей.
Об’єкт дослідження: процес роботи соціального працівника з сім’ями.
Предметом дослідження є особливості роботи соціального працівника з різними типами сімей.
Для досягнення поставленої мети визначено такі завдання:
1. Проаналізувати поняття сім’я як об’єкт соціальної роботи.
2. Дати класифікацію сучасних типів сімей.
3. Визначити нормативно-правову базу соціальної роботи з сім’єю.
4. Визначити основні напрями та форми соціальної роботи з різними типами сімей.
5. Дослідити особливості роботи соціального працівника з різними типами сімей за кордоном.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.