0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Соціально-педагогічні умови соціалізації дітей із неповних сімей в умовах закладу загальної середньої освіти (ID:899423)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Соціальна робота
Сторінок: 90
Рік виконання: 2023
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ АНОТАЦІЯ……………………………………………………………….4 ВСТУП…………………………………………………………………….6 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ З НЕПОВНИХ СІМЕЙ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ………………………………………………………………………….10 1.1. Сутність та особливості соціалізації дітей з неповних сімей як соціально-педагогічна проблема………………………………………………………………………….10 1.2. Заклад загальної середньої освіти як середовище соціалізації дітей з неповних сімей…………………………………………………………………...23 1.3. Гурткова робота як засіб оптимізації процесу соціалізації дітей з неповних сімей в закладі загальної середньої освіти………………………….41 Висновки до першого розділу…………………………………………....46 РОЗДІЛ 2. ЗМІСТ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ З НЕПОВНИХ СІМЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ…………………………………………………………………………49 2.1. Діагностика соціалізаційних «бар’єрів» дітей з неповних сімей молодшого шкільного віку в закладі загальної середньої освіти…………….49 2.2. Характеристика змісту та упровадження програми з соціалізації дітей з неповних сімей молодшого шкільного віку в закладі загальної середньої освіти засобами гурткової роботи………………………………..…54 2.3. Оцінка та аналіз результатів експериментальної роботи…………………………………………………………………………….63 Висновки до другого розділу…………………………………………….66 ВИСНОВКИ………………………………………………………….…..69 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………...72 ДОДАТКИ………………………………………………………………...80
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. На сьогоднішній день в Україні відбуваються процеси демократизації та гуманізації сучасного суспільства. Спостерігається тенденція щодо формування у молодого покоління активної громадянської позиції, люди вчаться відповідати за здійснені ними вчинки, націлені на впровадження прогресивних ідей та засвоювати соціально-значущі норми й компетентності. Втім, є особистості, які не прагнуть чи не можуть бути належними до соціуму, перебувати з ним у активній та продуктивній взаємодії. Внаслідок цього процесу відбувається деформація нормативно-ціннісної сфери підростаючого покоління, творчої і соціальної активності молодої особистості. Особистість – це причина і наслідок усіх змін, які відбуваються суспільстві. Формування і розвиток особистості в соціумі може бути успішним лише за умови врахування всіх зовнішніх та внутрішніх факторів, які на неї впливають та взаємозв'язків між ними. Агентами первинної соціалізації дитини є люди, які знаходяться у її найближчому оточенні, в першу чергу такими людьми є батьки. Їх внесок у оволодіння і засвоєння дитиною загальнолюдських знань, соціального досвіду, формування соціально-позитивних ціннісних орієнтацій є унікальним, адже дитина ототожнює себе із своєю сім’єю та наслідує батьків. Для того, щоб соціальний розвиток дитини був адекватним та соціалізація у суспільстві була успішною оптимальним варіантом є наявність в родині обох батьків. Нестабільність у суспільстві та в політиці, зміни у соціальній сфері суттєво позначилися на родині і на її функціях. За останні роки спостерігається тенденція збільшення кількості неповних сімей, що є наслідком розлучень батьків, позашлюбних народжень та смертності населення. Нестабільність сімейного середовища впливає, в першу чергу, на емоційно-вольову сферу дитини та на становлення її як особистості та на первинну соціалізацію. Дослідження є актуальним у світлі положень: Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту»; Державної національної програми «Освіта» (Україна ХХІ століття); Концепції позашкільної освіти і виховання; Концепції виховання гуманістичних цінностей учнів тощо. Урядова уповноважена з питань гендерної політики К. Левченко у інтерв’ю Укрінформу зазначила, що нині в Україні з 7 млн. 600 тисяч дітей 3 мільйони проживають у неповних сім'ях, переважно з матір'ю і бабусею. В умовах військового стану та повоєнної кризи кількість неповних сімей буде стрімко зростати. За таких умов у наш час проблема соціалізації дітей саме із неповних сімей є надзвичайно актуальною. Проблема соціалізації дітей з неповних сімей була в центрі уваги дослідників різних наукових галузей і досліджувалася в різних аспектах. Ми здійснили припущення, що соціалізація дітей із неповних сімей в умовах закладу загальної середньої освіти буде ефективною в тому випадку, якщо вона буде ґрунтуватися на засадах відповідних підходів, зокрема: системного підходу до соціально-педагогічній діяльності закладу загальної середньої освіти; індивідуального підходу до особистості дитини із неповної сім’ї; комплексного підходу до проблем дітей із неповних сімей; клієнтоцентрованого підходу, що дозволяє виходити з найкращих інтересів дитини в організації соціально-педагогічної роботи з неповною сім’єю. Теоретичним вивченням загальних проблем соціалізації молоді займалися такі вчені, як: А. Капська, І. Звєрєва, І. Мигович, І. Рогальська, І. Шимко, Л. Коваль, М. Лукашевич, Н. Бабенко, Н. Якса, О. Винославська, О. Кондрус, О. Мрихіна, Р. Вайнола та інші. Дослідженням проблеми соціалізації особистості дитини в умовах неповної сім'ї займалися такі науковці, як: В. Костів, В. Синякова, Л. Міщик, Н. Клімкіна, О. Максимович, Ю. Бжиська та інші. Для створення сприятливих умов, які стосуються соціалізації особистості дитини необхідна цілеспрямована та чітко організована соціально-педагогічна діяльність. Соціально-педагогічні аспекти підтримки соціалізації дитини досліджували такі науковці, як: А. Капська, Г. Пустовіт, М. Докторович, О. Карпенко та інші. На сьогоднішній день у наукових дослідженнях приділено недостатньо уваги питанню визначення соціально-педагогічних особливостей, умов та чинників соціального становлення саме дітей з неповних сімей в умовах закладу загальної середньої освіти. Актуальність проблеми та її недостатня теоретична розробленість зумовили вибір теми дослідження «Соціально-педагогічні умови соціалізації дітей із неповних сімей в умовах закладу загальної середньої освіти». Об’єкт: соціалізація дітей з неповних сімей. Предмет: соціалізація дітей з неповних сімей в закладі загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та практично перевірити дієвість соціально-педагогічних умов соціалізації дітей із неповних сімей в закладі загальної середньої освіти. Завдання дослідження: 1. Визначити сутність та виявити особливості соціалізації дітей з неповних сімей в закладі загальної середньої освіти. 2. Здійснити діагностику соціалізаційних «бар’єрів» дітей з неповних сімей молодшого шкільного віку в закладі загальної середньої освіти. 3. Визначити можливості гурткової роботи як засобу оптимізації процесу соціалізації дітей з неповних сімей в закладі загальної середньої освіти. 4. Перевірити дієвість соціально-педагогічних умов соціалізації дітей із неповних сімей молодшого шкільного віку в закладі загальної середньої освіти. Методи дослідження. Для досягнення мети і виконання сформульованих завдань було використано комплекс загальнонаукових та суто педагогічних методів дослідження, а саме: теоретичні – вивчення та аналіз соціально-педагогічної літератури, уточнення понять «неповна сім’я», «соціалізація» та визначення їх змісту і обґрунтування соціально-педагогічних умов успішної соціалізації учнів із неповних сімей; емпіричні – анкетування, опитування, спостереження, бесіда, тестування задля конкретизації і уточнення критеріїв; педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний, контрольний етапи) для визначення динаміки успішності соціалізації і перевірки ефективності впровадження програми залучення учнів із неповних сімей до соціально-педагогічної діяльності. Структура роботи: кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел (58).