Зразок роботи
ВСТУП
Зміна цілей освіти, зміщення акцентів з формування знань, умінь та навичок вихованців дошкільного закладу на його особистісний розвиток та формування життєвої компетентності, а отже, реалізація принципу дитиноцентризму зумовлює нові підходи до розуміння того, якою є якісна дошкільна освіта. Вона має відповідати державним вимогам, суспільно-культурним цінностям країни і бути спроможною задовольнити вимоги та потреби споживачів, що постійно зростають.
За сучасними науковими підходами, якість освіти характеризують як сукупність критеріїв – умов, управління, освітнього процесу і результатів цього процесу. Про умови можна говорити в широкому і вузькому сенсі.
На державному рівні – це створення нормативно-правової та науково-методичної бази, фінансове забезпечення, підготовка кваліфікованих кадрів тощо. У межах конкретного дошкільного закладу – це формування розвивального середовища, добір кваліфікованих кадрів та підвищення їхньої фахової майстерності, організація освітнього процесу тощо.
При оцінюванні якості дошкільної освіти слід застосовувати полікритеріальний підхід, використовуючи низку критеріїв, зокрема:
забезпечення умов для ефективного розв’язання освітніх завдань;
управління дошкільним закладом, спрямоване на оптимальну організацію надання освітніх послуг, які задовольнили б запити батьків і держави;
створення розвивального освітнього середовища, що забезпечує дитині гармонійний розвиток;
організація освітнього процесу, під час якого в дитини формуються життєво необхідні навички та базові якості особистості;
результат освітньої діяльності – рівень особистісних досягнень старшого дошкільника на порозі школи.
Усі визначені критерії є важливими, і їх оцінки в сукупності дають змогу отримати уявлення про якість дошкільної освіти в цілому.
Різні аспекти проблеми якості освіти досліджуються вітчизняними вченими, а саме: теоретико-методологічні засади поняття «якість освіти», її основні складники (І. Булах, С. Кретович, О. Рузанова, А. Хуторський та інші); критерії і показники якості навчання (Т. Лукіна, О. Ляшенко, Л. Скорич, В. Темненков, І. Макаренко,В. Сергієнко, О. Савченко та інші); філософське підґрунтя якості освіти (В. Андрущенко, В. Кремінь,К. Левківський, В. Огнев’юк, І. Предборська та інші); моніторинг якості освіти (Г. Єльникова,К. Крутій, О. Локшина, В. Лоханова, Т. Лукіна, А. Майоров, О. Орлова, С. Подмазін, З. Рябова,В. Черепанов, С. Шишов, В. Кальней та інші); педагогічний контекст якості дошкільної освіти (Л. Артемової, А. Богданова, З. Борисова, Н. Гавриш, Л. Зданевич, О. Кононко, К. Крутій, Н. Лисенко, Л. Лохвицька, З. Нагачевська, Г. Рего, Т. Пономаренко, Т. Степанова, І. Улюкаєва,Л. Фалюшина, О. Янко та інші); якість освітніх послуг як складник іміджу дошкільного навчального закладу (Т. Бусигіна, Т. Живаєва, К. Крутій, Н. Копилова, З. Перебатова, Н. Погрібняк та інші).
Законодавчою базою формування системи внутрішнього забезпечення якості виступає Закон України «Про освіту» в якому відповідно до частини 2 статті 41 метою розбудови та функціонування системи забезпечення якості освіти в Україні є [8]:
гарантування якості освіти;
формування довіри суспільства до системи та закладів освіти, органів управління освітою;
постійне та послідовне підвищення якості освіти;
допомога закладам освіти та іншим суб’єктам освітньої діяльності у підвищенні якості освіти.
Запровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти в дошкільному закладі – стратегічне рішення, яке може допомогти поліпшити його загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо ефективного та сталого розвитку. Важливо розглядати внутрішню систему забезпечення якості освіти не як окремий напрям, а як політику грамотної комплексної побудови діяльності закладу дошкільної освіти.
Об’єкт – управління закладом дошкільної освіти.
Предмет – система внутрішнього забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти.
Мета – розробити й обґрунтувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти
Завдання:
проаналізувати та обґрунтувати основоположні поняття, принципи стосовно системи управління якістю;
описати процедури та заходи внутрішнього забезпечення якості освіти;
розробити положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Обсяг основного тексту роботи – 31 сторінка. Список використаних джерел включає 22 найменування.