0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Мотиваційний механізм стратегічного управління підприємством (ID:137450)

Тип роботи: дисертація
Сторінок: 239
Рік виконання: 2012
Вартість: 100
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП ___________________________________________________ 3 РОЗДІЛ 1. Теоретико-методологічні підходи до формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами __________________________________________________ 11 1.1 Теоретичні засади формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами _________________ 11 1.2. Ранжирування факторів внутрішнього та зовнішнього середовища, що впливають на структуру мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами ___________________________ 27 1.3. Методичні підходи до формування змісту та структури мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами __________________________________________________ 42 Висновки до першого розділу _____________________________________ 65 РОЗДІЛ 2. Аналіз змісту та структури мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами _____________ 69 2.1. Аналіз розвитку зовнішнього середовища торговельних мереж у м. Києві_______________________________________________________ 69 2.2. Діагностика мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами ________________________________________ 90 2.3. Оцінка економічних результів мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами __________________ 115 Висновки до другого розділу ______________________________________ 130 РОЗДІЛ 3. Формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами ___________________________ 135 3.1. Обгрунтування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами ________________________________________ 135 3.2. Методичне забезпечення мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами ______________________________ 159 3.3. Тривимірна матриця станів мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами ______________________________ 175 Висновки до третього розділу ____________________________________ 189 ВИСНОВКИ ________________________________________________ 193 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ____________________________ 201 ДОДАТКИ ____________________________________________________ 215
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Успіх будь-якого торговельного підприємства залежить більшою мірою від ефективності праці працівників, яка в свою чергу залежить від ефективності побудови мотиваційного механізму їх праці, а особливо вирішальне значення персонал відіграє на стратегічно орієнтованих підприємствах. В багатьох галузях на сьогоднішній день витрати на персонал можуть перебільшувати всі інші види витрат. Тому збільшення віддачі на вкладені в персонал засоби в процесі стратегічного управління стає першопочатковим завданням для всіх підприємств, в тому числі і для торговельних. Управління персоналом в процесі реалізації стратегії визнається однією з найбільш важливих сфер життя підприємства, що здатна багаторазово підвищити її ефективність, а саме поняття «управління персоналом» розглядається в досить широкому діапазоні: від економіко-статистичного до філолофсько-психологічного. Система управління персоналом забезпечує беззупинне удосконалювання методів роботи з кадрами і використанням досягнень вітчизняної і закордонної науки і найкращого виробничого досвіду. Управління персоналом, включаючи найманих робітників, роботодавців і інших власників підприємства полягає у встановленні організаційно-економічних, соціально-психологічних і правових відносин суб'єкта й об'єкта управління. В основі цих відносин лежать принципи, методи і форми впливу на інтереси, діяльність працівників з метою максимального використання їх. Персонал займає провідне місце в системі управління підприємством. Методологічно ця сфера управління володіє специфічним понятійним апаратом, має відмінні характеристики і показники діяльності, спеціальні процедури і методи – атестація, експеримент і інші; методи вивчення і напрямку аналізу змісту праці різних категорій персоналу. Актуальність теми. Мотивування як одна з основних загальних функцій управління на сучасному етапі розвитку ринкових відносин в Україні, набуває визначального характеру. Головним вектором менеджменту всіх рівнів підприємницького середовища є визначення мотиваційних пріоритетів для подальшого удосконалення стратегічного управління підприємствами. Процес створення мотиваційного механізму стратегічного управління підприємствами неможливий без адаптивного вибору напрямів мотивування, а також без передбачення ступеня мотиваційних впливів на всіх рівнях менеджменту, які повинні забезпечити підвищення ефективності стратегічного управління підприємством. Розвиток мотивування стратегічного управління підприємствами поки що стримується кризовими явищами, недостатнім розумінням керівництва його важливості, невмінням визначати мотиваційні пріоритети працівників та розглядати мотивацію, як сукупність факторів, що одночасно впливають на діяльність підприємства. Ефективний мотиваційний механізм стратегічного управління підприємствами стримується і деякими ментальними особливостями працівників, відсутністю у них підприємницьких якостей. Недосконалість державної підтримки розвитку підприємств стратегічного спрямування позначається на зниженні ефективності мотиваційного механізму стратегічного управління підприємствами. Мотиваційна функція менеджменту нерозривно пов’язана не тільки з ефективним розвитком стратегічно спрямованих підприємств, а й з дієвою стратегічною політикою, яка спрямована на забезпечення економічної стабільності країни. Тому необхідність вирішення важливої проблеми щодо формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством в період трансформування економіки й обумовила актуальність обраної теми дисертаційного дослідження і визначила її наукове та практичне значення. Інформаційна база дослідження. Інформаційною базою послугували нормативні та законодавчі акти України, що регламентують діяльність підприємств, офіційні статистичні матеріали Держкомстату України, планова, звітна інформація та організаційно-методична документація роздрібних торговельних підприємств м. Києва, матеріали періодичних видань, наукових конференцій та мережі Internet. Теоретичні та практичні аспекти створення ефективного мотиваційного механізму на підприємстві знаходять своє відображення у наукових працях багатьох вчених-економістів. Підґрунтям для аналізу та розробки мотиваційного механізму у стратегічному управлінні підприємством є чисельні публікації зарубіжних авторів (А. Сміт, Ф. Тейлор, Г. Гант, Ф. Гілберт і Л. Гілберт, Г. Емерсон., М.Мексон, М.Альберт, Ф.Хедоури, П.Дойль) та вітчизняних науковців (В. Дедекаєв, М. Збарський, М. Карлін, В.Рябоконь, С. Шапіро, Г. Климко, В. Несторенко, О. Каніщенко, Бевз В.М., Злупко С.М., Мартиненко Н.М., Мельник О.Г., Скибінський С.В. Жеманюк А.П., Пасенко Н.С., Леонова Ю.О.) Не зважаючи на таке широке коло дослідників, залишається багато проблем і невирішених питань, що зумовлене постійною зміною потреб працівників та кризовими явищами, що виникають в країні. В цілому наукові дослідження, що присвячені мотиваційному механізму стратегічного управління підприємством були зосереджені на питаннях дослідження узагальненої ефективної системи мотивування персоналу або на створенні системи стратегічного управління підприємством. Деякі науковці розглядають поняття «Мотиваційний механізм управління підприємством» або «Мотиваційний механізм продуктивності праці персоналу». На Україні поняття «мотиваційний механізм стратегічного управління підприємством» є ще мало дослідженим, а його оцінка зводиться переважно до якісної оцінки діяльності економічних суб’єктів. Більшість підходів до його оцінки мають фрагментарний характер, тобто стосуються аналізу обмеженої кількості мотиваторів. Як результат, така оцінка має обмежену практичну значущість. Поза увагою науковців залишилась побудова мотиваційного механізму, як основи ефективної діяльності стратегічно спрямованого підприємства. Відсутній комплексний підхід до дослідження факторів впливу на його формування та дієвість. Мета та завдання дослідження. Мета дисертаційного дослідження полягає в обґрунтуванні та розробці теоретико-методичних засад та практичних рекомендацій щодо створення та удосконалення мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством. Реалізація визначеної мети наукового дослідження обумовило вирішення наступних завдань:  Дослідження теоретичних аспектів формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами  Класифікацію факторів внутрішнього та зовнішнього середовища на мотиваційний механізм стратегічного управління торговельними мережами  Визначення методичних підходів до формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами  Аналіз впливу факторів середовища на мотиваційний механізм стратегічного управління торговельними мережами  Діагностика мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами  Оцінка ефективності мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами  Моделювання мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами  Методичне забезпечення мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами  Формування тривимірної матриці станів мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами Об’єктом дослідження є процес формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами. Предметом дисертаційного дослідження є сукупність теоретичних та прикладних аспектів формування мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами. Методи дисертаційного дослідження. У роботі використані загальнонаукові та спеціальні методи, які дозволяють системно вирішувати проблемні завдання з обраного напряму дослідження, зокрема наступні методи економічних досліджень: аналіз, синтез, індукція, дедукція, методи спостереження і порівняння, аналогій, групування; методи експертної оцінки, опитування, контент-аналіз, моделювання та прогнозування, кореляційний аналіз. Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає у теоретичних та методичних рекомендацій щодо формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством: вперше:  розроблено тривимірну матрицю станів мотиваційного механізму стратегічного управління торговельними мережами удосконалено:  понятійно-термінологічний апарат теорії стратегічного управління підприємством, у межах якого уточнено поняття «стратегічне управління підприємств торгівлі», «мотиваційний механізм стратегічного управління підприємством», «мотивування в процесі стратегічного управління», що дозволяє отримати об’єктивні знання про об’єкт дослідження.  модель формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, що дає змогу оцінити внесок кадрового потенціалу підприємства у реалізацію загальної стратегії підприємства.  методичний підхід до формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, який враховує основні аспекти діяльності підприємства та пов’язаний з реалізацією загальної стратегії розвитку підприємства.  виокремлено основні етапи процесу формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, які включають: всебічний аналіз та діагностику стратегічної позиції підприємства; виявлення та усунення демотивуючих факторів як внутрішнього, так і зовнішнього середовища, що здійснюють негативний вплив на діяльність підприємства; та контроль мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством.  методичний інструментарій аналізу та оцінки особистого внеску працівника в процесі стратегічного управління підприємством.  класифікацію факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, що здійснюють вплив на формування та реалізацію мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством.  перелік ключових вимог до формування ефективного мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, що включає комплексність, справедливість, придатність, дієвість, відкритість, прозорість, реальність, різноплановість, автономність, стабільність. дістали подальшого розвитку:  методичні засади оцінки мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, що дасть змогу підвищити ефективність процесу реалізації мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством.  методичні підходи до формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, що дозволить здійснити обґрунтоване формування комплексного мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством. Практичне значення отриманих результатів дисертаційного дослідження полягає у розробці методичних засад формування мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством, їх апробація та визначення конкретних пропозицій. Запропонований мотиваційний механізм стратегічного управління підприємством, який дозволить враховувати потреби працівника та можливості підприємства, що матиме позитивний вплив на підвищення ефективності стратегічного управління підприємством. Запропоновані в дисертації висновки та рекомендації, що мають прикладний характер, а саме: методику формування та контролю мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством; тривимірну матрицю станів мотиваційного механізму стратегічного управління підприємством впроваджені на ТОВ «Компанія «Бак Хаус» (довідка № 15\12 від 12.04.2012 р.), ДП «Продмережа» Фуршет (довідка № 64\17 від 10.04.2010 р.), ТОВ «Фудмаркет» Велика Кишеня (довідка № 361 від 18.06.2012 р.). Практичне значення теоретичних, методичних і науково-прикладних результатів дослідження підтверджується їх використанням у практиці діяльності роздрібних торговельних підприємств м. Києва, а також у Київському національному торговельно-економічному університеті при викладанні дисциплін «Менеджмент», «Стратегічне управління», «Корпоративне управління». Особистий внесок здобувача. Дисертація є самостійно виконаною науковою працею, рекомендації та пропозиції розроблені автором особисто та наведені у його наукових працях. У наукових працях, опублікованих у співавторстві, використані тільки ті ідеї та положення, які є результатом особистої праці. Апробація результатів дисертації. Основні результати, положення та висновки дослідження обговорено й схвалено на міжнародних і всеукраїнських науково-практичних та науково-методичних конференціях: VI Міжнародна науково-практична конференція «Науково технічний розвиток: економіка, технології, управління» у м. Києві в НТУУ «КПІ» 19-21 квітня 2007 року, II Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми управління» у Києві 2003 року, Всеукраїнська науково-практична конференція «Перший крок у науку» в Луганському національному педагогічному університеті імені Тараса Шевченка» 29-30 березня 2007 року, Міжнародна науково-практична конференція Громадської асоціації «Аграрна наука та практика», «Наука та практика – 2007» 11-15 лютого 2007 року у м. Полтава, Міжнародна конференція, Східний університет лінгвістики та права “Альтернативні теорії розвитку: Третя світова теорія”, червень 2006 року, Міжнародна конференція, Міжнародний інститут політики та права, травень 2006 року, Міжнародна науково-практична конференція Громадської асоціації «Аграрна наука та практика», «Актуальні питання науки та практики: досягнення та перспективи» 2-7 грудня 2007 року у м. Полтава, Міжнародна науково-практична конференція у м. Ялта «Проблеми та перспективи розвитку підприємництва в Україні» 14-17 травня 2007 року, Міжнародна науково-практична конференція у м. Харкові 15-17 грудня 2008 року, Міжнародна науково-практична конференція у м. Ялта «Проблеми та перспективи розвитку підприємництва в Україні» 14-16 травня 2008 року, Міжнародна науково-практична конференція «Пріоритети національного економічного розвитку в контексті глобалізацій них викликів» м.Київ 20-21 листопада 2008 р., КНТЕУ, Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми та перспективи розвитку підприємництва в Україні» у м. Ялта 14-16 травня 2009 року; IІ науково-практична конференція студентів, аспірантів та молодих вчених у НТУУ «КПІ» «Сучасні підходи до управління підприємством» у м. Києві 28 квітня 2011 року. Публікації. Основні положення та найважливіші результати дослідження опубліковано автором в 18 наукових працях загальним обсягом 5,2 д. а., у тому числі 7 – у наукових фахових виданнях, затверджених ДАК України, загальним обсягом 4,5 д. а., з них 5 - самостійно загальним обсягом – 3,2 д.а. Структура та обсяг дисертації: Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Основний зміст викладено на 239 сторінках. Робота містить 56 таблиць, 49 рисунків, у т.ч. 12 займають усю сторінку, 19 додатків на 50 сторінках. Список використаних джерел охоплює 165 найменувань.