Зміст
Завдання 7.1. Собівартість товарної продукції підприємства в базовому періоді складала 380,5 тис.грн. У звітному періоді підвищилася продуктивність праці на 6 % та середня заробітна плата на 4 % за незмінного розміру постійних витрат.
Питома вага оплати праці в собівартості продукції - 23 %, постійних витрат - 20 %.
Визначте процент зниження собівартості та отриману економію під впливом вказаних факторів.
Завдання 7.2. ТОВ «Абрис» випускає синтетичний миючий засіб СМЗ «Орель». В розрахунковому періоді планується випустити 12615 т продукції. Фонд оплати праці планується на рівні 976949,98 грн., з них 65% – доводиться на основну і додаткову зарплату виробничих робітників, 20% – на зарплату допоміжних робітників, 10% – на зарплату управлінського персоналу, 5% – на зарплату співробітників відділу збуту. Витрати на утримання та експлуатацію основних засобів підприємства плануються у розмірі 3629538,5 грн., з них 70% пов'язані із утриманням та експлуатацією виробничого устаткування, 18% – адміністративних корпусів, 12% – приміщень, пов'язаних із збутом продукції. Загальновиробничі витрати склали 853709,5 грн.; витрати на транспортування продукції – 8890 грн., послуги зв'язку – 1800 грн., витрати на відрядження управлінського персоналу – 3800 грн., витрати на проведення маркетингового дослідження – 10500 грн., витрати на ремонт тари – 1750 грн. Паливо і енергія на побутові цілі – 1900 грн., з них на опалювання складських приміщень – 48%. Витрати на сировину та матеріали на одиницю продукції склали 32500 грн. Скласти калькуляцію 1 т СМЗ і визначити:
1) виробничу собівартість 1 т СМЗ і всього випуску;
2) загальні витрати підприємства в розрахунковому періоді.
Завдання 7.3. Підприємство виробляє продукцію одного найменування за ціною 230 грн за одиницю. Питомі змінні витрати складають 180 грн, загальна сума постійних витрат 550000 грн. В результаті зростання орендної плати загальні постійні витрати збільшаться на 8 %.
Визначте, який вплив здійснить збільшення постійних витрат на величину критичного обсягу реалізації продукції.