Зразок роботи
ВСТУП
Дослідження зовнішньоторгівельного співробітництва між Україною та країнами Західної Європи на сьогоднішній день є однією з найактуальніших тем. Західна Європа є одним з найбільших торгівельних партнерів України, про це свідчать статистичні дані. Але для повноцінного співробітництва існує низька бар`єрів та негативних факторів, які пов`язані з несприятливою кон’юнктурою на ключових для української держави західноєвропейських ринках, нестабільністю курсу національної валюти, нераціональною структурою вітчизняного експорту, в якому сировина та продукція з низьким рівнем обробки – є домінуючою, низькою конкурентоспроможністю українських товарів та послуг для перенасиченого західноєвропейського ринку, на якому спостерігається дуже висока конкуренція.
РОЗДІЛ 1
ТОРГІВЕЛЬНО – ЕКОНОМІЧНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО МІЖ УКРАЇНОЮ ТА КРАЇНАМИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ, ЯК ФОРМА МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ’ЯЗКІВ
1. 1 Теоретичні аспекти формування зовнішньоторгівельних відносин країни
На сучасному етапі зовнішня торгівля є життєво необхідною частиною для економіки України. Торгівля має позитивний вплив для економічного зростання, а також створення робочих місць. Сьогодні одним з провідних торговельних партнерів для України є країни Західної Європи, а отже вигідним є налагодження з ними сприятливих відносин.
1.2 Дослідження проблематики торгівельно-економічного
співробітництва у географічній літературі
Визначення сутності торгівельних відносин, були та залишаються в сфері наукових інтересів. Аналіз проблематики відбувається на основі різноманітної джерельної бази.
Основним об’єктом дослідження торгівельно-економічної бібліографії є енциклопедії, підручники, навчальні посібники, атласи, довідники, статті у періодичних виданнях (газети і журнали), офіційні сайти в яких розміщуються різноманітні закони, постанови та рішення, які регулюють торгівельно-економічні відносини України, що усебічно розкриває суть даної проблематики.
РОЗДІЛ 2. Аналіз найбільших торговельних партнерів Західної
Європи для України
2.1 Підходи до визначення та опису регіону Західної Європи
Починаючи опис Західної Європи з точки зору соціально-економічної географії, слід звернути увагу на значення терміну регіон, для подальшого дослідження. Аналізуючи значні території за розміром, наприклад континенти, частини світу або ж окремі їх частини, які зазвичай складаються з декількох географічно суміжних країн та яких об’єднують певні спільні фактори, найчастіше використовують термін регіон.
Російський економіко-географ Е. Алаєв розглядає регіон як територію, що відрізняється від інших територій за сукупністю елементів, які її наповнюють, та відзначається єдністю, взаємопов’язаністю складових елементів, цілісністю, яка є об’єктивною умовою й закономірним результатом розвитку даної території [1].
В соціально-економічній географії існують різноманітні трактування терміну регіон, адже поняття є абстрактним, але більшість визначень мають спільне, по перше особливість й цілісність території та динамічність функціонування. А отже під час дослідження певного типу регіону, цей термін може бути визначений більш конкретно. Доцільним буде підхід до трактування терміну В. В. Безуглого, в зв’язку з тим що він визначає його з точки зору соціально-економічної географії.
РОЗДІЛ 3. Перспективи розвитку українського експорту
На сучасному етапі в Україні панує експортноорієнтована модель розвитку економіки, в якій визначна роль експорту полягає в тому, щоб цей засіб сприяв економічному зростанню та активізації, для подолання відставання від економічно розвинених країн. У структурі українського експорту, переважає сировинна і продукти низького рівня переробки. В зв’язку з цим, це стає актуальною проблемою розвитку експортного потенціалу України. При вирішенні цієї проблеми, завдяки посиленню глобалізації світового господарства, відбуватиметься сприятливий вплив на динаміку розвитку економіки України. Українська товарна структура експортно-імпортних зв’язків засвідчує, що в товарній структурі українського експорту в країни Західної Європи все більше місце займають мінеральні продукти, продукція агропромислового комплексу, текстиль та текстильні вироби. Україна виступає переважно як експортер продукції чорної металургії та інших товарів з невисоким рівнем доданої вартості, є малопомітною на ринках високотехнологічних товарів.
ВИСНОВКИ
Під час виконання курсової роботи була розкрита тема ,,Торгівельно-економічні відносини України з країнами Західної Європи”. Таким чином, можна зробити висновок, що поставленні завдання у вступі були розкриті та досягнута поставлена мета. У курсовій роботі були виконанні такі задачі:
1. розглянуті теоретичні аспекти формування зовнішньоторгівельних
відносин, погляди вчених: В.В. Вольського, О.П. Ковалюка, О.П. Гребельника, також розкритті такі терміни як: міжнародна торгівля, зовнішня торгівля, міжнародний поділ праці, аналізовані внутрішні та зовнішні чинники впливу на український експорт;
2. обрано 2 підходи до визначення складу країн Західної Європи, за першим
В.В. Вольський, Т.Г. Бершадська та А.С. Філіпенко виділяють 25 країн, за другим підходом В.В. Безуглий та Я.Б. Олійник виділяють 11 країн;