Реалізація наскрізної змістової лінії "Екологічна безпека та сталий розвиток" у шкільному курсі географії "Україна у світі природа населення". (ID:444673)
Зразок роботи
На високому рівні. ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ РЕАЛІЗАЦІЇ
НАСКРІЗНОЇ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА ТА
СТАЛИЙ РОЗВИТОК» ПРИ ВИКЛАДАННІ ШКІЛЬНОГО КУРСУ
ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ» 8
1.1. Поняття «екологічна безпека», «сталий розвиток» як складові
категорії змісту екологічної компетентності учнів 8
1.2. Теоретико-методологічні основи реалізації наскрізної змістової
лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» у шкільному курсі
географії «Україна у світі: природа, населення» 22
1.3. Методика виконання
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1 45
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАСКРІЗНОЇ ЗМІСТОВОЇ
ЛІНІЇ «ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА ТА СТАЛИЙ РОЗВИТОК» ПРИ
ВИКЛАДАННІ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА У
СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ» 47
2.1. Методика реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна
безпека та сталий розвиток» при викладанні розділу «Географічна
карта та робота з нею» 47
Одними з найважливіших проблем сучасності є екологічні проблеми,
що виникли в результаті господарської діяльності людини. Їх загострення
спричинило зростання ролі екологічної освіти та виховання в суспільстві.
У Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021
року екологізацію освіти визнано одним з головних стратегічних напрямів
розвитку держави, проте й зазначено, що до основних проблем освіти
входить її повільна екологізація. Документом, що регламентує цей процес, є
Концепція екологічної освіти України, де зазначається, що одним із
найголовніших важелів у розв’язанні нагальних екологічних проблем
повинна стати «підготовка громадян з високим рівнем екологічних знань,
екологічної свідомості і культури на основі нових критеріїв оцінки
взаємовідносин людського суспільства й природи (не знищення, а гармонійне
співіснування з нею) [40, с. 3]. З огляду на це пріоритетного значення набуває
проблема екологічного виховання та формування основ екосвідомості та
екограмотності у шкільний період. Процес навчання має бути спрямований
на формування в учнів екологічної компетентності в контексті стратегії
сталого розвитку.
Наскрізної змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» у
шкільному курсі географії «Україна у світі: природа, населення» є потужним
засобом формування екологічного мислення та екологічної культури учнів,
оскільки її зміст є екологічно спрямованим. Саме школа озброює особистість
основами знань про навколишній світ, що є важливим компонентом
Інші роботи з даної категорії: