Зразок роботи
Географічні інформаційні системи (ГІС) можна визначити як комплексну картографічну систему, призначену для збору, зберігання, аналізу, синтезу, запитів, редагування, пошуку, маніпулювання та відображення просторових даних із земної поверхні у вигляді діаграм, таблиць, тривимірних зображень , і карти на основі великої кількості інформації, внесеної до бази даних ГІС. Вміння працювати з ГІС є важливою складовою професійної компетентності.
Частка фахівців, знайомих з ГІС, на світовому ринку праці зростає. Не тільки в Європі, а й у всіх країнах світу турбуються про підготовку конкурентоспроможних фахівців для економіки XXI століття. Сьогодні в Україні виникає потреба в активному ознайомленні старшокласників з основами геоінформаційних систем (геоінформатики) та сутністю геоінформаційних технологій.
Географія, географічна інформація, інформатика були необхідні для вирішення багатьох прикладних проблем і проблем сучасності. Нові виклики сприяли появі та залученню нових методів і прийомів, які відповідають викликам часу. Це пов'язано з такими факторами:
- молодіжне шкільне середовище чутливе до нових ідей, методів і технічних засобів;
- у старшій школі викладаються такі предмети, як «Географія», «Інформатика», «Екологія» та деякі інші предмети, які мають стати основою для вивчення, розуміння та подальшої роботи учнів з ГІС;
- у ряді найбільш технічно оснащених загальноосвітніх навчальних закладів уже визначено умови та можливості для впровадження основ ГІС у навчальний процес;
- у розвинених Західних країнах процес шкільної геоінформаційної освіти знаходиться на досить високому рівні, а в Україні він тільки зароджується і майже непомітний.
Сучасні публікації з геоінформатики ще раз доводять, що існує зростаючий потенціал ГІС як інструменту з новими технічними та методичними засобами для швидкого отримання, зберігання, обробки, аналізу та передачі величезних обсягів географічно розподіленої інформації.
Обєкт дослідження – ГІС-технології в сучасні український школі
Предмет дослідження – стан забезпечення українських шкіл засобами ГІС-технологій та їх використання в навчальному процесі
Мета дослідження: проаналізувати та оцінити доступність ГІС-технологій в шкільній програмі.
Завдання: дослідити рівень впровадження ГІС в навчальний процес Загальноосвітніх шкіл України; дияснити ефективність майбутнього впливу сучасних ГІС на навчання; оцінити технологічну забезпеченість шкіл м. Чернівці для ефективного впровадження навчання ГІС.
Структура роботи - включає 4 розділи, вступ і висновки а також список літератури, ілюстрована рисунками і таблицями.
Автор виражає подяку колективу кафедри за цінні поради та допомогу надані при виконанні даної роботи.