Зразок роботи
Актуальність. Тема даної курсової роботи обрана не випадково, а з огляду на її актуальність. Адже контроль, як невід’ємна частина процесу управління, є найважливішою умовою успішного функціонування організації. Без контролю неможливо керувати жодним процесом, починається хаос, неможливо уніфікувати діяльність жодної групи. Мета контролю полягає в ранньому виявленні несприятливих подій, щоб керівник міг зосередити планування, провести реорганізацію, дати нові вказівки, посилити свій вплив на мотивацію трудової поведінки, подолати виниклі проблеми. Контроль як частина функції управління є логічним продовженням організаційних функцій і мотивації праці. Він бере участь у діяльності компанії з моменту її створення та визначення цілей. Визначаючи мету, необхідно визначити, чи можливо її досягнення. Для цього менеджери виконують функції контролю з моменту формування цілей і завдань новоствореної організації. Тому контроль є дуже важливим фактором для успішного функціонування організації. Без контролю настає хаос і неможливо уніфікувати діяльність жодної групи працівників.
Функція контролю – це функція управління, яка виявляє проблеми та коригує діяльність організації для запобігання виникненню кризових явищ. Тому функції контролю є дуже важливими в управлінні бізнесом. Важливо відзначити, що хоча контроль є необхідною функцією управління, він (як і влада) передбачає виникнення негативних емоцій у працівників. Для багатьох контроль асоціюється в першу чергу з обмеженнями, примусом, несамостійністю - все це, на думку людини, асоціюється з обмеженням особистих прав. Таким чином, контроль є функцією управління, яку часто неправильно розуміють. Тому рекомендується підкреслити не тільки важливість реалізації цієї функції, а й форму її реалізації на підприємствах готельного господарства. Таким чином, у широкому розумінні контроль можна описати як функцію управління, що включає порівняння запланованих і фактичних показників і надання можливості скоригувати поведінку організації у разі відхилень від стандартів для досягнення поставлених цілей. Метою даної курсової роботи є дослідження організації функції контролю в практиці готельного підприємства та розробка пропозицій щодо її вдосконалення.
Відповідно до цілей, поставлених в даній роботі, визначені наступні задачі:
Дослідити сутність та зміст поняття контролю;
Проаналізувати види контролю на підприємстві;
Обгрунтувати методи і форми контролю на підприємстві;
Провести організаційно-економічну характеристику готелю «Ambassador Plaza»;
Проаналізувати реалізацію функції контролю в готелі «Ambassador Plaza»;
Запропонувати шляхи вдосконалення функції контролю в готелі «Ambassador Plaza»
Об'єктом дослідження є процес організації функції контролю в готелі «Ambassador Plaza».
Предметом дослідження є теоретико-метоологічні засади функції на підприємствах готельного господарства.
Методи дослідження. Аналіз теоретико-методологічного матеріалу з даної теми, метод спостереження, аналізу, розрахунку, порівняння, синтезу.
Структура курсової роботи. Курсова робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури. Загальна кількість сторінок роботи - 48. Список літератури включає 20 джерел.
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІЇ КОНТРОЛЮ В СТРУКУТРІ УПРАВЛІННЯ ГОТЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
1.1 Сутність та зміст поняття контролю
Контроль є широко поширеним явищем в суспільстві. Він переплітається з іншими процесами, тому не завжди помітна його важлива роль в управлінні фінансово-господарською діяльністю. Щоб зрозуміти роль контролю в системі господарської діяльності, необхідно проаналізувати цю функцію управління. Контроль є одним із важливих засобів отримання інформації про суспільство в цілому, його окремі частини, усі сфери суспільного життя (економічну, політичну, духовну), чи відповідають громадяни законам і соціальним нормам. Контроль дає можливість своєчасно виявляти і усувати недоліки і порушення, судити про правильність і ефективність рішень, що приймаються. Це сприяє підтриманню дисципліни і порядку, дотриманню законів, посиленню захисту прав і свобод громадян [1, c. 84].
Слово «контроль» походить від латинського «contra rotulus», від якого походить французька фраза «contra rotulus», що означає порівняльний або порівняльно примусовий, заздалегідь визначений (зміна з метою відновлення). У словниках і енциклопедіях контроль визначається як перевірка чого-небудь; перевірка правильності певних дій у сфері виробництва і господарської діяльності; спостереження з метою перевірки; орган або особа, яка займається перевіркою звітів, діяльності будь-якого іншого органу чи особи. за головного. Проте поняття «контроль» буде виходити за межі поняття «контроль (перевірка) як адміністративна діяльність». Воно включає активну діяльність менеджера - управління. У процесі контролю менеджери не стільки віддають накази співробітникам, скільки оцінюють, чи успішний організаційний план і чи відповідає він потребам внутрішнього і зовнішнього середовища [2, c. 65].
Контроль – це процес в управлінні, за допомогою якого особа або організація (колектив людей) визначає відхилення між фактичними результатами та результатами, які повинна мати інша особа, група чи організація в цілому для досягнення поставлених цілей [6, с. 283].
Суб'єктами контролю є лінійні та функціональні органи держави, відомства, установи, громадські організації, органи колективного та колегіального управління, підприємства та об'єднання.
Об’єктами контролю є: місія, цілі та стратегії, процеси, функції та завдання, параметри діяльності, управлінські рішення, організаційні структури, їх структурні відділення та окремі виконавці.
Першочерговим завданням контролю є процес забезпечення досягнення організаційних цілей і завдань.
Об'єктивність і необхідність контролю як функції менеджменту визначають такі фактори:
- невизначеність середовища (зміна законів, політики, структури організації, технології, ринку, складу працівників організації тощо);
- небезпека виникнення кризових ситуацій;
- доцільність підтримки успіху організації;
- тиск з боку конкурентів;
- боротьба за ринки збуту товарів і т. ін. [3, c. 65].
Отже, функція контролю спрямована на виявлення помилок і обмеження накопичення помилок в управлінській діяльності організації.