Зразок роботи
Вступ
Актуальність теми. Сучасний етап розвитку України характеризується суттєвими структурними змінами в економічних відносинах. З переходом до ринкових відносин ускладнюються проблеми реалізації товарів та надання послуг, внаслідок зміни структури ринкового попиту, його кон’юнктурних коливань і все більшого загострення конкуренції на ринку України. Тому і постає питання розробки та впровадження ефективної асортиментної політики на підприємствах. Формування оптимального асортименту, який сприяє оптимізації прибутку, збереження бажаного прибутку на тривалий період часу надзвичайно актуальні для підприємств, що прагнуть бути конкурентоспроможними. Для отримання найкращих результатів діяльності та оптимізації співвідношення системи «витрати–збут» необхідно систематично проводити дослідження, пов'язані з вивченням повноти асортименту, перспектив розвитку товарів у майбутньому та досягнення найвищих результатів економічної діяльності.
Проблема асортиментної політики ринку ресторанних послуг може мати кілька причин і наслідків.
Недостатнє дослідження попиту: Якщо ресторан не враховує на потреби своїх клієнтів та їх уподобання, це може призвести до недооцінки або переоцінки асортименту, тобто до зменшення або збільшення продажів.
Неякісне обладнання та продукти: Якщо ресторан не забезпечує якісну продукцію та обладнання, це може призвести до того, що якість продуктів буде низькою, що знизить попит на них.
Застарілий або неправильний асортимент: Якщо ресторан не оновлює свій асортимент продуктів, то може втратити своїх клієнтів на користь конкурентів. Також неправильно вибраний асортимент, який не відповідає запитам клієнтів, може спричинити зниження продажів.
Стан і ступінь розробки проблеми. Питання маркетингу та асортиментної політики на ринку ресторанних послуг досить широко висвітлені у спеціальній літературі, як українськими авторами, так і зарубіжними, зокрема такими як: Ф. Котлер, О. М. Книшова Б.Берман, Дж. Еванс С. С. Гаркавенко. Але незважаючи на значну кількість публікацій, присвячених різним аспектам розвитку асортиментної політики та удосконалення асортименту, слід зазначити, що розробка маркетингових стратегій та асортиментної політики підприємств ресторанних послуг в умовах сучасних новітніх розробок потребує детальнішого вивчення і нових опрацювань.
Мета дослідження. Метою магістерської роботи є дослідження теоретичних і практичних аспектів асортиментної політики підприємств у сфері ресторанних послуг. Для досягнення поставленої мети у вирішені було визначено наступні завдання:
− опрацьовані поняття і суть асортиментної політики;
− визначені методи розробки асортиментної політики на підприємствах ресторанних;
− вивченні особливості управління підприємством ресторанних послуг;
− дана характеристика діяльності підприємства;
− проаналізовано ринок ресторанних послуг;
− здійснена оцінка економічних показників підприємства;
− запропоновані напрями удосконалення асортиментної політики у ресторанні «BeerJa»
− сформована стратегія та концепція нового асортименту для підприємства з її ефективністю.
Предметом дослідження є теоретичні і практичні основи асортиментної політики на підприємствах ресторанних послуг
Об’єктом дослідження є процес формування асортиментної стратегії підприємства «BeerJa».
Методи дослідження. Відповідно до мети та завдань наукового дослідження використано методологічну основу з загальнонаукових прийомів і спеціальних методів, які в свою чергу ґрунтуються на сучасних наукових засадах маркетингової, управлінської наук та менеджменту. При написанні дипломної роботи були застосовані такі методи дослідження: аналіз та узагальнення наукової літератури з проблеми дослідження, аналіз статистичної звітності підприємства, індукція, аналіз конкурентів, збір та аналіз емпіричних даних, методи порівняння та узагальнення, метод класифікації, розрахунковий метод;
Інформаційна база дослідження. В процесі виконання дипломної роботи використовувалися матеріали періодичної літератури, монографічних досліджень, відомчої і державної статистики, досвід роботи вітчизняних та зарубіжних підприємств, дані спеціальних аналітичних і економічних досліджень.
Постійні інновації спонукають підприємства весь час слідкувати за новизною у сфері ресторанних послуг. Один із найважливіших факторів для підприємств ресторанних послуг є асортимент меню закладу. Найчастіше нові а також заклади які вже досить довго продовжують роботу у сфері ресторанних послуг зачиняються через те що не хочуть вдосконалювати роботу свого підприємства за допомогою нової асортиментної концепції. Тож асортиментна політики підприємства ресторанних послуг - це те, без чого функціонал підприємства не зможе існувати.
Структура магістерської роботи зумовлена сформульованою метою та визначені послідовністю вирішення основних завдань дослідження. Робота складається з вступу, трьох розділів, висновків, а також списку використаної літератури, який включає в себе 63 найменувань та додатків. Основний зміст роботи викладено на 107 сторінках. Магістерська робота містить 51 таблиць та 21 рисунки.