Зразок роботи
Вступ
Метою виробничої практики є ознайомлення з підприємством та асортименту товарів, аналіз його управлінської структури, та логістики тощо.
ТОВ «Декатлон» - міжнародна мережа спортивних магазинів з власним виробництвом, спортивний одяг та екіпірування, доставка по всій Україні.
Основними завданнями виробничої практики є:
1. Ознайомитися з структурою підприємства.
2. Вивчити асортимент товарів, їх особливості.
3. Дослідити підходи до ціноутворення на підприємстві.
4. Надати характеристику комунікаційні діяльності підприємства.
5. Охарарактеризувати логістику підприємства.
1. Аналіз управлінської та господарської діяльності підприємства
Decathlon є спортивним підрозділом французької компанії Association Familiale Mulliez, яка представлена на українському ринку мережею супермаркетів Auchan та будівельних гіпермаркетів Leroy.
Керівник «Decathlon Україна» Флоран Гійє про причини та вихід мережі на український ринок цитує наступне: «Декатлон - добре відома у світі мережа з продажу товарів для любителів спорту, яка має вже понад 1500 магазинів у більш ніж 50 країнах світу.
Розпочавши свою діяльність понад 40 років тому, ми регулярно відкриваємо нові торгові точки, і давно це зробили у сусідніх країнах – Угорщині, Польщі, Румунії. Відповідно, ми не могли залишити поза увагою Україну – найбільшу країну в Європі. У вас дуже різноманітна природа – є озера, моря, Карпатські гори, довге літо та довга зима. А більш ніж 40 мільйонів українців займаються спортом на свіжому повітрі та в залах з дитинства, приділяючи багато часу полюванню, рибалці, заняттям фітнесом тощо. Тому й ухвалили рішення відкритися в Україні. Ще одним важливим моментом було те, що ми, як світовий рітейлер, прагнемо бути "буквально скрізь"» [1].
Основна мета компанії – забезпечення покупців усім необхідним для всіх видів спорту. Магазини компанії здатні повністю задовольнити найрізноманітніші запити спортсменів-професіоналів та любителів спортивним інвентарем, взуттям, одягом та аксесуарами.
Крім того, Декатлон - не зовсім "класичний" рітейлер, що займається виключно перепродажем товарів. Ще у 80-ті роки минулого століття ми розпочали виробництво та дизайн своєї власної продукції. Прибравши з ланцюжка надходження товару на ринок виробника та оптового продавця, мережа змоли знизити вартість продукції і зробити її доступнішою для покупця.
У Декатлоні дуже вимогливі до персоналу, який наймають. У себе в штаті хочуть бачити людей, які енергійні, спортивні, бадьорі, сповнені життя, легко спілкуються з людьми, і при цьому компетентні у своїй справі – адже продаж дійсно багато в чому залежить від роботи продавців.
У своїх вимогах до персоналу виходять з досвіду роботи в інших країнах, а також з того факту, що останні три роки Декатлон визнається "найкращим місцем для роботи у Франції" і два роки поспіль компанія входить до топ-5 найкращих роботодавців Франції згідно зі звітом організація Great Place to Work Institute.
У кожному магазині «Декатлон» є керуючий, що відповідає за роботу команди, показники продажів тощо. Призначення на посаду керуючого або звільнення з неї здійснюється директором або уповноваженим представником з дотримання Кодексу законів про працю згідно чинного законодавства України.
В Україні ТОВ «Декатлон» представлений 4 магазинами:
- Декатлон Почайна (м. Київ, пр- Бандери, 15-Г);
- Декатлон Проспект (м. Київ, пр-т Гната Хоткевича, 1В);
- Декатлон Біличі (м. Київ, вул. Берковецька, 6);
- Декатлон Рів'єра (ТРЦ Riviera).
2. Стан ринку та чинники зовнішнього середовища, які впливають на функціонування підприємства
В умовах світової фінансової кризи аналіз зовнішнього середовища набуває дедалі більшого значення, оскільки стан і напрям розвитку зовнішнього середовища певною мірою визначають можливості підприємства щодо локалізації кризи та виходу з неї. На сьогоднішній день актуальність теми дослідження підтверджується потребою постійного аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства.
Фактори зовнішнього середовища найчастіше класифікують за такими групами [2:
1. Економічні - фактори, що пов’язані з обігом грошей, товарів, інформації та енергії.
2. Політичні - фактори, що впливають на політичні погляди та поділяють людей на окремі політичні групи і знаходять вираження в діяльності та прийнятті рішень місцевими органами влади та уряду.
3. Соціально-демографічні фактори, які впливають на рівень і тривалість життя людей, а також формують їхню ціннісну орієнтацію.
4. Технологічні - фактори, що пов’язані з розвитком техніки, обладнання, інструментів, процесів обробки та виготовлення продуктів, матеріалів і технологій, а також know-how.
5. Конкуренція - фактори, які відбивають майбутні та поточні дії конкурентів, зміни в частках ринків, концентрації конкурентів.
6. Географічні - фактори, пов’язані з розміщенням, топографією місцевості, кліматом і натуральними ресурсами (зокрема, корисними копалинами).
Ринок спортивних товарів у світі вважається одним з найбільших, його обсяг в останні роки наблизився до 100 млрд. доларів на рік (за іншими оцінками - $ 67 млрд. на рік). За деякими даними, річний сукупний обсяг продажів світового ринку спортивного спорядження становить близько 40 млрд. дол., що більше ємності як ринку спортивного взуття (20 млрд. дол.), так і ринку спортивного одягу (38 млрд. дол.). За оцінками експертів, в спортивній індустрії основна частка (70-80%) грошових відносин припадає на ринок спортивних товарів (виробники, дистриб'ютори, підприємства роздрібної торгівлі).
У стадії формування перебуває інфраструктура спортивної індустрії. У 2000 році, за даними дослідження Всесвітньої федерації спортивних товарів, обсяг світового ринку спортивних товарів склав 92 млрд. доларів США. У 2006 році ця цифра наблизилася до позначки 175 млрд. доларів, в 2010 - досягла рубежу в 200 млрд. доларів, у 2015 - майже 240 млрд. На світовому ринку спортивні товари українського виробництва представляють незначну частину. За прогнозами експертів, частка України на світовому ринку спортивних товарів в 2006 році склала близько 2% (для порівняння, частка Китаю становить 29%, США - 28%, країни ЄС - 24%), в 2010 році - 3%, в 2015 - 5%.
На сьогоднішній день спостерігаються наступні тенденції розвитку українського спортивного ринку – високі темпи росту ринку, загострення конкуренції, посилення позицій великих міжнародних компаній, розвиток регіональних ринків, зміна в системі дистрибуції, формування ринкової інфраструктури, ріст інтересу до спорту, активному способі життя. Основні споживачі спортивних товарів відносяться до "середнього класу". Згідно із прогнозом, до 2020 р. основна група споживачів спортивних товарів – населення у віці від 20 до 40 років – значно скоротиться.
Серед факторів, що пояснюють позитивну динаміку на ринку спортивної індустрії в Україні можна виділити наступні:
1) велика кількість потенційних покупців;
2) більше 10 % населення України займається фізкультурою й спортом більш-менш постійно;
3) популяризація спортивного способу життя [3].