Зразок роботи
Ринкові відносини, що передбачають право на повну господарську самостійність і розпорядження результатами праці, зокрема, в отриманні і розподілі прибутку створюють об'єктивні економічні умови і викликають необхідність застосування ринкових методів керування діяльністю підприємств. В сучасних умовах ринкової економіки головною метою діяльності суб’єктів господарювання є отримання прибутку, так як для малого підприємства чи промислового гіганта основною ціллю є здійснення підприємницької діяльності таким чином, щоб отримані доходи перевищували суму витрат. І не дивно, адже в умовах ринкових відносин підприємство повинне прагнути до отримання максимального прибутку, тобто до такого його обсягу, який дозволяв би підприємству не тільки міцно утримувати позиції збуту на ринку своєї продукції, а й забезпечувати динамічний розвиток його виробництва в умовах конкуренції.
Прибуток є першочерговим стимулом до створення нових і розвитку вже діючих підприємств. Можливість отримання прибутку спонукає людей шукати більш ефективні способи поєднання ресурсів, винаходити нові продукти, але які може виникнути попит, застосовувати організаційні і технічні нововведення, які обіцяють підвищити ефективність виробництва. Працюючи прибутково, кожне підприємство вносить свій внесок в економічний розвиток суспільства, сприяє створенню і примноженню суспільного багатства і росту добробуту народу.
Оскільки прибуток вважається однією з найбільш неоднозначних економічних категорій, складність визначення його економічної сутності обумовлена різноманітністю інтересів підприємства, які він відображає. Від глибини пізнання цієї категорії і раціональності її використання залежить ефективність комерційного розрахунку, ціноутворення та інших економічних важелів господарювання.
Прибуток є результатом діяльності підприємства, його фінансовим результатом, що виступає тим комплексним показником, який узагальнює усі результати фінансово-господарської діяльності підприємства та визначає її ефективність. Разом з тим прибуток впливає на зміцнення комерційного розрахунку, інтенсифікацію виробництва при будь-якій формі власності.
До того ж за рахунок прибутку здійснюється фінансування заходів з науково-технічного та соціально-економічному розвитку підприємств, збільшення фонду оплати праці їх працівників. Вона є не тільки джерелом забезпечення внутрішньогосподарських потреб підприємства, але набуває все більшого значення у формуванні бюджетних ресурсів, позабюджетних і благодійних фондів.
Тема отримання і розподілу прибутку є актуальною на сьогоднішній день, тому що функціонування суб’єкта господарювання в цілому залежить від того, наскільки правильно на підприємстві формується і використовується прибуток. Це в значній мірі впливає на економічний стан підприємства і частково впливає на економічну ситуацію в країні.
У той же час, незважаючи на те, що дослідженню формування та розподілу прибутку підприємства приділяється велика увага, існує досить багато питань, пов'язаних виявленням резервів зростання прибутку, що вимагають в даний час додаткового вивчення.
Актуальність, складність і різноманітність проблем впливу факторів на розмір прибутку, і ефективність розподілу прибутку обумовлюють необхідність дослідження цих проблем стосовно до конкретного підприємства.
Метою даної роботи є розгляд формування і використання прибутку підприємства на прикладі Публічного акціонерного товариства "Укртелеком".
Для реалізації поставленої мети необхідно вирішити такі основні завдання:
– визначити економічну сутність прибутку підприємства, його види та функції;
– розглянути механізми формування та розподілу прибутку на підприємстві;
– ознайомитися з діяльністю ПАТ «Укртелеком» та проаналізувати його фінансові показники;
– визначити роль прибутку в розвитку діяльності підприємства;
– проаналізувати показники формування та розподілу прибутку в ПАТ «Укртелеком»;
– проаналізувати вплив прибутку на фінансовий стан підприємства;
– виробити практичні рекомендації щодо оптимізації розподілу прибутку на підприємстві.
Об’єктом дослідження виступає прибуток ПАТ «Укртелеком».
Предметом дослідження є механізм формування та використання прибутку.
Методологічною базою для виконання досліджень виступили Закони і нормативні документи України, наукова література, періодичні видання.
Структура роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновку, списку використаної літератури та додатків. У вступі обґрунтовується актуальність теми дослідження, визначаються мета, завдання, предмет і об’єкт дослідження. Основна частина присвячена дослідженню поставленої проблеми. У висновку сформульовані основні результати курсового дослідження.