Зміст
Перевіряємо отримані знання:
1. Класифікаційна структура видів економічного аналізу необхідна для: а) визначення методології та організації аналізу; б) встановлення цілей аналізу; в) обґрунтування необхідності здійснення аналітичних досліджень; г) ефективної організації роботи підприємства; д) розробки стратегії та тактики підприємницької діяльності.
2. Виділіть просторові види економічного аналізу: а) системний, маржинальний, макроекономічний, техніко-економічний; б) макроекономічний, мікроекономічний, маркетинговий, зовнішній; в) маркетинговий, макроекономічний, зворотній, порівняльний; г) кількісний, якісний, системний, комплексний; д) макроекономічний, мікроекономічний, зовнішній, внутрішній.
3. Управлінський та фінансовий види аналізу відносять до ознаки: а) за змістом аналізу; б) за користувачами аналізу; в) за формою досліджуваних економічних відносин; г) за періодичністю аналізу; д) за методикою вивчення об'єктів.
4. Результати якого аналізу використовуються виключно для внутрішніх потреб менеджменту та становлять комерційну таємницю:
а) системного аналізу;
б) управлінського аналізу;
в) маржинального аналізу;
г) зовнішнього аналізу
д) тематичного аналізу. 5. Управлінський аналіз здійснюється на основі:
а) даних бухгалтерського обліку;
б) фінансової звітності;
в) статистичних даних;
г) даних спеціальних обстежень;
д) всі відповіді правильні. 6. База даних економічного аналізу будується за концепціями:
а) планової, облікової, звітно-статистичної інформації;
б) оперативної, нормативно-правової інформації;
в) планової, прогнозної, достовірної інформації;
г) даних спеціальних обстежень та засобів масової інформації;
д) облікової, прогнозної та об'єктивної інформації. 7. Достовірність інформації для аналізу підтверджується:
а) наказом керівника;
б) повнотою заповнених реквізитів джерел інформації;
в) аудиторським висновком;
г) актом перевірки податкової адміністрації;
д) правильної відповіді немає.
8. Функціонально-вартісний аналіз передбачає:
а) максимізацію функціональних можливостей та витрат;
б) мінімізацію витрат при збереженні та підвищенні функціональних можливостей;
в) мінімізацію функцій з метою мінімізації витрат;
г) мінімізацію функціональних можливостей та витрат;
д) немає правильної відповіді.
9. Види економічного аналізу:
а) ретроспективний;
б) управлінський;
в) техніко-економічний;
г) фінансово-економічний;
д) функціонально-вартісний.
10. За методикою вивчення об’єктів аналізу поділяється на:
а) прогнозний;
б) оперативний;
в) фінансово-економічний;
г) порівняльний;
д) факторний;
е) діагностичний;
є) маржинальний;
ж) економіко-статистичний;
з) економіко-математичний;
і) всі види правильні.
11. Оперативний аналіз передбачає:
а) оцінку перспектив та можливостей їх досягнення;
б) оцінку виконання планових завдань та резервів;
в) оцінку відхилень та моніторингу ринку;
г) порівняльні характеристики та оцінку виконання плану;
д) оцінку результатів господарської діяльності.
12. Ретроспективний аналіз проводиться:
а) до моменту здійснення господарської операції;
б) після здійснення господарської операції;
в) під час здійснення господарської операції;
г) для визначення доцільності здійснення господарської операції;
д) для коректування здійснюваної господарської операції.
13. За допомогою горизонтального аналізу визначають:
а) зміну показників фінансових результатів звітного періоду порівняно з попереднім;
б) структуру фінансових результатів;
в) чистий прибуток підприємства;
г) вплив факторів на зміну прибутку від реалізації продукції;
д) податок на прибуток підприємств.
14. Вертикальний аналіз дозволяє визначити:
а) зміну фінансових результатів звітного періоду, порівняно з попе-реднім періодом;
б) динаміку зміни чистого прибутку підприємств;
в) структуру фінансових результатів та її зміну;
г) рівень досягнення планових показників фінансових результатів діяльності;
д) величину впливу факторів на зміну валового прибутку.
15. Яка інформація відноситься до позаоблікової?
а) всі дані бухгалтерського, статистичного та оперативного обліку;
б) документи, що регулюють господарську діяльність підприємства;
в) усі типи планів, нормативні матеріали;
г) проектні завдання.
16. На якому етапі аналітичної роботи приймаються обґрунтовані рішення?
а) виділення суб’єктів та об’єктів господарювання;
б) планування аналітичної роботи;
в) інформаційне та методичне забезпечення економічного аналізу;
г) аналітична обробка даних про процес та результати господарювання;
д)оформлення результатів аналізу;
е) контроль за впровадженням у виробництво пропозицій, здійснених за результатами аналізу.
17. Якими документами оформляється внутрішній аналіз?
а) пояснювальна записка;
б) довідка;
в) висновок;
г) безтекстове оформлення результатів.
18. Якщо результати аналізу призначені для зовнішнього використання, то вони оформляються у вигляді:
а) пояснювальної записки;
б)довідки;
в)висновку;
г) безтекстове оформлення результатів.
19. Офіційні документи, якими зобов'язане користуватися підприємство у своїй діяльності, належать до:
а) планової інформації;
б) облікової інформації;
в) звітно-статистичної інформації;
г) прогнозної інформації;
д) нормативно-довідкової інформації.
41. Баланс підприємства, дані якого використовують при здійсненні аналізу, належать до:
а) планової інформації;
б) облікової інформації;
в) статистичної інформації;
г) нормативно-довідкової інформації;
д) даних спеціальних обстежень.
Розв’язуємо задачі і ситуації:
Завдання № 1.
Перевірте наявність і повноту заповнення форм річ¬ного звіту підприємства. Чи узгоджуються між собою головні звітні показники різних форм річного звіту підприємства у таблиці нижче? Зробіть висновок про якість річного звіту і дотримання терміну подання.
Показники Перша форма звіту Інші форми звіту
Номер форми звіту Номер рядка / графи Сума, тис. грн Номер форми звіту Номер рядка / графи Сума, тис. грн
1. Основні засоби на кінець року за залишковою вартістю
2. Статутний капітал на кінець року
3. Обсяг продукції, робіт, послуг у діючих цінах
4. Виручка (валовий дохід) від реалізації продукції
5. Середньообліковий склад працівників основної діяльності
6. Податок на додану вар-тість
7. Валовий прибуток
8. Витрати на оплату праці
9. Чистий прибуток