Зміст
Модель трансформації ідеї дослідника
Практичне завдання 1
У виробництво впроваджуються два проекти – А і В:
1 - зіставити економічну ефективність проектів,
2 – дати рекомендації щодо їх запровадження.
Рік Проект А Проект Б
Витрати, тис.грн. Ефект, тис.грн. Витрати, тис.грн. Ефект, тис.грн.
1 10 15
2 39 31
3 6 16
4 19 21
5 17 12 14
6 13 35 36
7 20 25
8 8 38
9 29 38
10 10 32
Для цього, відповідно до даних, наведених у таблицях за варіантами:
обґрунтувати доцільність двох проектів з урахуванням і без урахування коефіцієнтів дисконтування, якщо ставка дисконту складає 5,0-20,0%;
визначити граничну межу ставки дисконту, за якої досягається економічна ефективність за найкращим з проектів;
надати пропозиції щодо змін у грошових потоках за проектами з метою підвищення їх ефективності, навести відповідні розрахунки;
сформулювати узагальнюючі висновки відносно управління проектами з урахуванням впливу дисконтування.
Практичне завдання 2
Функціонування ФПГ полягає у реалізації п'яти процесів, кожним із яких керує окрема команда відповідно до її місця в ТЛ. Параметри ФПГ і кожної команди характеризуються показниками "витрати", "прибуток". Завдання полягає у дослідженні параметрів ФПГ відповідно до індивідуального варіанту відповідно до наведеної процедури оцінювання. Варіант завдання обирається за двома цифрами номеру у списку відвідування занять "витрати" і "прибуток", відповідно. За вихідними даними необхідно розрахувати комплекс показників загальної економічної ефективності ФПГ та корпоративної ефективності роботи кожної команди. За результатами розрахунків:
- охарактеризувати наявні параметри економічної ефективності ФПГ та корпоративної ефективності роботи кожної команди;
- запропонувати заходи щодо оптимізації економічної ефективності ФПГ;
- здійснити повторні розрахунки за результатами запропонованих заходів;
- зробити узагальнюючий висновок щодо доцільності створення ФПГ.
Обстеження передбачає застосування творчого інноваційного підходу і процедурно може складатися з іншої послідовності і більшої кількості етапів. В кожному випадку наводяться відповідні пояснення.
№ команди витрати, грн. прибуток, грн.
1 1058 155
2 4641 222
3 2406 179
4 4103 390
5 3115 205
1.4. Тести
1. При відборі інноваційних проектів враховують:
а) тільки ринкові характеристики;
б) тільки виробничі характеристики;
в) якісні параметри;
г) фактор часу.
2. Співставлення інноваційних проектів забезпечується приведенням до:
а) єдиного обсягу виробництва;
б) єдиних якісних параметрів оцінки;
в) єдиного фактора часу;
г) єдиного рівня цін.
3. Дисконтна ставка це:
а) різниця між майбутньою вартістю грошей і поточною;
б) номінальна ставка відсотка;
в) підвищення рівня цін;
г) знецінення грошей.
4. Метод приведеної вартості полягає в:
а) зведені витрат і результатів до єдиного моменту часу;
б) зведені результатів до єдиного моменту часу;
в) зведені витрат до єдиного моменту часу;
г) урахування індексу інфляції.
5. Простий відсоток дисконтування розраховується за формулою:
а) D = S – S (1 / (1 + ni));
б) Р = C - D = S (1 / (1 + ni));
в) Pc = S / (1 + i)n;
г) Dс = S - Рс.
6. Справжня вартість грошових коштів визначається за формулою:
а) D = S – S (1 / (1 + ni));
б) Р = C - D = S (1 / (1 + ni));
в) Pc = S / (1 + i)n;
г) Dс = S - Рс.
7. Визначення вартості за складним відсотком здійснюється за формулою:
а) D = S – S (1 / (1 + ni));
б) Р = C - D = S (1 / (1 + ni));
в) Pc = S / (1 + i)n;
г) Dс = S - Рс.
8. За допомогою дисконтування визначається:
а) чиста поточна вартість проекту;
б) первісна вартість проекту;
в) вплив інфляційного фактора на проект;
г) вплив кредитного відсотка на вартість проекту.
2.4. Тести
1. Створення технологічного ланцюжка включає такі етапи:
а) визначення цілі та стратегії;
б) фінансова звітність за попередній термін;
в) рівень витрат та ефективність виробництва;
г) стан обладнення.
2. Інформація, яка потрібна для кожного потенційного члена ФПГ:
а) вивчення технології;
б) відбір джерел фінансування;
в) структура активів та пасивів;
г) підбір керівника проекту.
3. Оцінка діяльності ФПГ включає відповідь на такі ключові питання:
а) співставлення питомої ваги прибутку кожної команди і витрат на її
функціонування;
б) визначення рівня корпоративної ефективності;
в) аналіз фінансових активів;
г) розробка календарного плану функціонування.
4. Процес проектування технологічного ланцюжка включає такі етапи:
а) складання організаційного плану;
б) визначення номенклатури продукції;
в) підбір підприємств виробників;
г) відбір джерел фінансування.
5. Невід'ємна частина процесу організації технологічного ланцюжка є:
а) показники терміну часу діяльності технологічного циклу;
б) наявність зв’язків з іншими підприємствами;
в) складання організаційного плану;
г) підготовка та узгодження нормативних документів.
6. Основним критерієм при конкурсному відборі контрагентів є:
а) критерій технологічної цінності;
б) можливість зв’язку з іншими підприємствами;
в) структура активів та пасивів;
г) організаційний план.
Список використаних джерел