МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ОСВІТИ: ПОРІВНЯННЯ ДЛЯ УКРАЇНИ (ID:306633)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ МЕХАНІЗМІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ОСВІТИ 5
1.1 Забезпечення рівного доступу до освіти як науково-практична проблема. 5
1.2 Сутність та зміст механізмів реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти. 21
РОЗДІЛ ІІ. ХАРАКТЕРИСТИКА МЕХАНІЗМІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ ТА В УКРАЇНІ 29
2.1. Європейський досвід забезпечення рівного доступу до освіти. 29
2.2. Сучасний етап та проблеми реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти в Україні. 54
РОЗДІЛ III. НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ОСВІТИ В УКРАЇНІ 72
3.1. Напрями удосконалення механізмів реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти в Україні на основі європейського досвіду. 72
3.2 Практичні рекомендації щодо удосконалення механізмів реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти в Україні. 80
ВИСНОВКИ 89
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 92
Зразок роботи
Освіта та професійна підготовка є фундаментом людського розвитку та прогресу суспільства. Вони також виступають гарантом індивідуального розвитку, створюють інтелектуальний, духовний та виробничий потенціал суспільства. Головним рушієм цього завжди були і незмінно залишаться люди – компетентні і кваліфіковані, конструктивні і конкурентоспроможні, компромісні і консенсусні. У розвитку людського потенціалу, людського капіталу ключову і, головне, безперервно зростаючу роль відіграє освіта. Звісно – освіта сучасна, що відповідає найкращим стандартам якості. Виключно завдяки освітній складовій в індексах людського розвитку та глобальної конкурентоспроможності Україна за цими показниками утримує серединні позиції в колі багатьох країн світу. Водночас дедалі стає очевидним, що екстенсивний шлях зростання національної освіти себе повністю вичерпав. На порядку денному – досягнення нею нових якісних характеристик і, найголовніше, її доступності, що відповідає вимогам сьогодення.
В сучасній науці дана проблема прямо чи опосередковано розглядається низкою авторів. Зокрема, побіжно цієї проблеми торкаються у своїх працях краєзнавці А. Васильченко [14], Л. Загоруйко [32], Н. Левчук [48], Т. Лукіна [52-53], В. Рогова [74] та інші.
Метою роботи є теоретичне обґрунтування та розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення механізмів реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти в Україні на основі досвіду європейських країн.
Для досягнення мети було поставлено такі завдання:
- здійснити аналіз наукових напрацювань з метою конкретизації проблематики дослідження та розкриття сутності базових понять;
- проаналізувати досвід реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти в європейських країнах та виявити можливості його застосування в Україні;
- визначити напрями удосконалення механізмів реалізації політики забезпечення рівного доступу до освіти в Україні, а також розробити відповідні практичні рекомендації.
Інші роботи з даної категорії: