0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Психологічні особливості сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку (ID:128530)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 74
Рік виконання: 2013
Не продається
Вартість: 0
Автор більше не продає цю роботу
?

Основні причини, чому роботи знімають з продажу:

  1. Автор роботи самостійно зняв її з продажу
  2. Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
  3. На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботи
Зміст
Зміст Вступ………………………………………………………………………3 Розділ І. Теоретичні аспекти системи сенсорного виховання дітей дошкільного віку 1.1 Особливості сенсорного розвитку в дошкільному віці………………..8 1.2 Формування уявлень про сенсорні еталони у дітей дошкільного віку………………………………………………………………………16 1.3 Психологічні основи системи сенсорного виховання……………….27 Розділ ІІ. Дослідження психологічних особливостей сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку. 2.1. Процесуально-методичні аспекти дослідження……………………37 2.2. Результати констатуючого етапу дослідження……………………..43 Розділ ІІІ. Перевірка ефективності експериментальної програми сенсорного виховання 3.1. Опис експериментальної методики сенсорного виховання……….48 3.2. Результати контрольного етапу дослідження………………………64 Висновки………………………………………………………………………..70 Список використаних джерел…………………………………………………74 Додатки………………………………………………………………………….77
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Висновки Проведений теоретичний аналіз особливостей сенсорного розвитку та особливостей формування уявлень про сенсорні еталони в молодшому дошкільному віці дозволив нам зробити наступні висновки. Основою загального розумового розвитку є сенсорний розвиток. Адже пізнання починається із сприймання предметів і явищ, а далі формується на основі образів сприймання, стає результатом їх перетворення. Певні системи, тобто закономірно побудовані ряди форм, кольорів, величин та інших якостей речей, отримують певне мовне позначення. Оволодіваючи цими системами, індивід отримує своєрідний набір еталонів, з якими він може зіставити будь-яку сприйняту річ, охарактеризувати її, знайти їй місце серед інших. Чуттєве пізнання має особливо важливе значення у дошкільному дитинстві, оскільки цей період найбільш сприятливий для формування і вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про світ. Це налаштовує на серйозну увагу до сенсорного розвитку дитини у дошкільний період. Починаючи з трьох років, основне місце в сенсорному вихованні дітей займає ознайомлення їх із загальноприйнятими сенсорними еталонами і способами їх використання. Велике значення в сенсорному вихованні має формування у дітей уявлень про сенсорні еталони - загальноприйняті зразки зовнішніх властивостей предметів. Як сенсорні еталони кольору виступають сім кольорів спектру і їх відтінки по відтінку і насиченості, як еталони форми - геометричні фігури, величини - метрична система мір. Психологічні основи системи сенсорного виховання характеризуються наступними особливостями. Ознайомлення з особливостями сприйняття форми, величини і кольору. складає основний зміст сенсорного виховання в молодшому дошкільному віці (найчастіше це здійснюється в дитячому садку). І це природно, оскільки саме форма, величина і колір мають визначальне значення для формування зорових уявлень про предмети і явища дійсності. Правильне сприйняття форми, величини, кольору необхідно для успішного засвоєння багатьох учбових предметів в школі, від нього залежить і формування здібностей до багатьох видам творчої діяльності . Що стосується сенсорного виховання в області слухового сприйняття, то воно в даний час не виділене в особливу область, будучи складовою частиною роботи по розвитку мови, навчанню грамоті і музичному вихованню дошкільників. Сенсорне виховання в цей період - основний вид виховання взагалі. Забезпечуючи приток все нових вражень, воно стає необхідним не тільки для розвитку діяльності органів чуття, але і для нормального загального фізичного і психічного розвитку дитини. Відомо, що в умовах обмеженості притоку вражень немовлята відчувають «сенсорний голод», що призводить до значних затримок загального розвитку. Сенсорне виховання - система педагогічних впливів, спрямованих на формування способів чуттєвого пізнання, вдосконалення відчуттів і сприймань. До головних завдань сенсорного виховання належать: • формування у дітей системи перцептивних (обстежувальних) дій; • формування системи сенсорних еталонів; • розвиток уміння самостійно використовувати сенсорні еталони у власній діяльності. В процесі експериментального дослідження нами було перевірено припущення про те, що рівень сенсорного розвитку залежить від рівня розумового розвитку і в результаті цілеспрямовано організованого процесу сенсорного виховання рівень розумового та сенсорного розвитку дітей молодшого дошкільного віку суттєво підвищиться. Експериментальне дослідження проводилося нами в три етапи: констатуючий, формуючий та контрольний Дослідження рівня розумового та сенсорного розвитку проводилось нами на базі ДОУ № Досліджуваними були діти молодшої групи віком 3,5 - 4 роки в кількості 28 чоловік 16 дівчаток та 12 хлопчиків. На початковому етапі було продіагностовано рівень розумового розвитку за допомогою методики «Невідповідності». На наступному етапі було здійснено діагностику рівня сенсорного розвитку з використанням наступних методик: методика «Миски» спрямована на виявлення рівня сприйняття відносин предметів за величиною і оволодіння наочними діями; методика «Пірамідка», яка направлена на визначення рівня сприйняття, співвідношення предметів по величині і оволодіння наочними діями; методика «конструювання за зразком» (автор Т.В.Лаврентьєва»), яка спрямована на визначення рівня розвитку сприйняття на основі аналізу розміщення об'єктів в просторі; методика «Коробочка форм», яка спрямована на оцінку сприйняття форм і просторових уявлень. Для статистичної обробки результатів нами було використано t-критерій Ст’юдента. На формуючому етапі дослідження нами було реалізовано експериментальну методику сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку, яка була передбачала наступні напрями роботи: • формування уявлень про сенсорні еталони (властивостях предметів); • навчання способам обстеження предметів; • розвиток аналітичного сприйняття (виділення елементів: колір, форма, величина). На контрольному етапі дослідження нами було здійснено повторну діагностику рівня розумового та сенсорного розвитку респондентів. Отримані результати методики «невідповідності» свідчать про те, що відбулися зміни в показниках рівня розумового розвитку. Для того, щоб з’ясувати чи є результати статистично значущими нами було здійснено статистичну оброку результатів дослідження рівнів розумового розвитку на констатуючому та контрольному етапах дослідження. Для цього нами було використано t-критерій Ст’юдента. Результат: tемп = 3.1 Отримане емпіричне значення t (3.1) знаходиться в зоні значущості. Отже, заняття з розвитку сенсорної сфери молодших дошкільників здійснюють вплив на рівень загального розумового розвитку респондентів даного віку. Відповідно, перша частина гіпотези нашого експериментального дослідження підтверджена. На наступному етапі було здійснено повторну діагностику рівня сенсорного розвитку. Графічно представлені результати рівня розвитку сенсорної сфери респондентів свідчать про те, що показники сенсорного розвитку підвищились на контрольному етапі порівняно з констатуючому. Для того, щоб перевірити чи є відмінності в показниках статистично значущими нами було здійснено статистичну обробку результатів з використанням t-критерію Ст’юдента . Для цього ми порівняли суми показників методик дослідження рівня розвитку сенсорної сфери на констатуючому та контрольному етапах дослідження. Результат: tемп = 3.7. Отримане емпіричне значення t (3.7) знаходиться в зоні значущості. Отже, припущення про те, що рівень сенсорного розвитку залежить від рівня розумового розвитку і в результаті цілеспрямовано організованого процесу сенсорного виховання рівень розумового та сенсорного розвитку дітей молодшого дошкільного віку суттєво підвищиться підтверджено на рівні статистично значущих відмінностей.