0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПСИХОСЕМАНТИКА РИТУАЛІВ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ ВЕСІЛЛІ (ID:346235)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 108
Рік виконання: 2016
Не продається
Вартість: 0
Автор більше не продає цю роботу
?

Основні причини, чому роботи знімають з продажу:

  1. Автор роботи самостійно зняв її з продажу
  2. Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
  3. На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботи
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………… 6 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧІ ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕСІЛЬНИХ РИТУАЛІВ ……………………………………………………. 10 1.1. Дослідження ритуалів у психології та інших науках……………….…. 10 1.2. Загальна характеристика ритуалів ……………………………………... 19 1.3. Психологічна характеристика ритуалів у первісному українському весіллі …………………………………………………………………………. 28 РОЗДІЛ 2. ВЕСІЛЛЯ КРІЗЬ ПРИЗМУ ПСИХОЛОГІЇ СУЧАСНОЇ СІМ’Ї..…………... 38 2.1. Психологічна характеристика ритуалів у сучасному українському весіллі………………………………………………………………………….. 38 2.2. Весілля як етап розвитку подружжя ………………….…....................... 47 2.3. Психологічні особливості сучасної сім’ї.................................................. 57 2.4. Психосемантичний підхід у дослідженні весільних ритуалів 66 РОЗДІЛ 3. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОСЕМАНТИКИ РИТУАЛІВ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ВЕСІЛЛЯ………………………………... 73 3.1. Методика дослідження психосемантики весільних ритуалів…………. 73 3.2. Інформованість та ставлення молоді щодо весільних ритуалів………. 74 3.3. Психосемантика весільних ритуалів……………………………………. 80 3.4. Рекомендації щодо просвітництва молоді з питань психологічного значення весілля та шлюбу у сучасному світі………………………………94 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………... 97 СПИСОК ВИКОРОСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………….. 101 ДОДАТКИ…………………………………………………………………….. 108 Додаток А. Анкета та первинні дані, отримані при дослідженні………….. 108
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Для наших предків дотримання весільних ритуалів було передбачуваною можливістю певним чином вплинути на майбутнє життя. Сучасне весілля наповнене різноманітними символами, образами, вербальними та знаковими формами, символічними діями, які у сукупності створюють його семантичний простір. У Оксфордському тлумачному словнику з психології ритуал – це культурно або соціально стандартизований набір дій, який визначається традицією (зазвичай релігійної, магічною або націоналістичної) і майже або зовсім не виявляє жодних змін від випадку до випадку. Іноді це значення розглядається як частковий синонім понять обряд або церемонія, хоча церемонія часто вважається більш загальним терміном, кілька ритуалів є частиною церемонії. Саме до цього трактування терміну «ритуал» ми будемо апелювати впродовж всієї нашої роботи. На сьогоднішній день тема психосемантики ритуалів у сучасному українському весіллі є досить цікавою, проте малодослідженою. У зв’язку з цим ми обрали саме цю тему для дослідження. Так як було виявлено дефіцит наукового знання в області даної проблеми, виникла потреба його усунення, визначення психологічних аспектів українських весільних ритуалів у сучасних умовах. Стосовно потреб суспільної практики проблема психосемантики ритуалів у весіллі займає важливе місце. Багато пар, які вирішили вступити до шлюбу так чи інакше стикаються з різноманітними ритуалами, які несуть певний психологічний зміст, але з плином часу їх справжнє початкове значення змінюється і ритуали вже не відображають своєрідність людської поведінки. Не менш важливим є теоретичний аспект даної теми. Справжній прорив в розумінні ритуалу пов'язаний з іменами видатних французьких вчених - соціолога Е. Дюркгейма та М. Мосса. Багато відомих дослідників приділили свою увагу темі ритуалів, це і Е. Берн, З. Фрейд, А. Леонтьєв, М. Мід, Ф. Енгельс, Л. Виготський. Українське весілля з точки зору його еволюціонування вивчали Н. Здоровега, Й. Лозинський, В. Горленко, О. Воропай, О. Курочкін. Весілля як святково-обрядову систему глибоко проаналізували І. Березовський, Н. Гаврилюк, А. Пономарьов, О. Кравець, О. Новійчук. Такі вчені, як С. Козяр, І. Щербина, М. Маєрчик, Н. Петрова та багато інших розглядали традиційні ритуали у весільному обряді. У побуті і культурі будь-якого народу є багато явищ, складних за своїм історичним походженням і виконуваних функцій. Одними з найяскравіших і показових явищ такого роду і є ритуали. Для того, щоб зрозуміти їх витоки, треба, перш за все, вивчати історію народу, його культуру, стикнутися з його життям і побутом, спробувати зрозуміти його душу і характер. Будь-які ритуали у своїй основі відбивають життя тієї чи іншої групи людей, а виникають вони як результат емпіричного й духовного пізнання навколишньої дійсності. Який весільний ритуал ми б не взяли, дослідивши його коріння, ми, як правило, приходимо до висновку, що він життєво-виправданий за своїм змістом і часом. У обряду і ритуалу багато спільного, ми розглядаємо культурне, психологічне та соціальне значення ритуалу як частини обряду. Ритуал є складовою частиною весільного обряду. Весільні ритуали мають певне психологічне значення, проте є дуже мало досліджень на дану тему, це викликає дефіцит наукової інформації, що не дає поки що нам право робити будь-які висновки щодо взаємозв’язку психосемантики та сучасних весільних ритуалів. Є чимало ритуалів, які прийшли до нас багато століть тому. Це і ритуал знімання фати нареченій, імітація викрадення нареченої, подолання перешкод на шляху до молодої та інші. Кожен ритуал має власне значення, але весільні обряди дещо вужчі, отже у свідомості людини набувають власного психосемантичного простору. Психосемантичний простір включає в себе набір значень певної конкретної дії, у даному випадку, ритуалу, для окремої людини. Але суспільство змінюється, змінюється сім’я, а весільні ритуали до цього часу є незмінною та невід’ємною часткою багатьох сучасних весіль. Саме психологічне значення весільних ритуалів для сучасної молодої людини є практично не дослідженим в Україні. Враховуючи актуальність та малодослідженість означеної проблеми, нами обрано наступну тему кваліфікаційної роботи магістра: «Психосемантика ритуалів у сучасному українському весіллі». Також ми приділили увагу шлюбу, як етапу розвитку подружжя та розглянули його психологічне значення, адже кожне весілля є етапом створення сім’ї. Д. Вітакер трактує термін шлюб як прийнятий суспільством та соціально визнаний союз двох людей, які об’єднали себе стабільними сімейними та сексуальними відносинами в статусі дружини та чоловіка. Заключення шлюбу зумовлює формування юридичних та моральних прав і обов’язків між чоловіком та дружиною. Об’єкт дослідження: психологічний зміст ритуалів. Предмет дослідження: психосемантичний простір весільних ритуалів у свідомості сучасної української молоді. Мета дослідження: виявити психосемантику ритуалів у сучасному українському весіллі. Завдання дослідження. 1. На основі теоретичного аналізу визначити психологічний зміст весільних ритуалів. 2. Виявити психологічний зміст весілля та шлюбу у сучасному світі. 3. Надати характеристику обізнаності сучасної молоді щодо весільних ритуалів, та ставлення до них. 4. Побудувати психосемантичний простір весільних ритуалів. 5. Надати рекомендації щодо просвітництва молоді з питань психологічного значення весілля та шлюбу у сучасному світі. Методи та організація дослідження. В роботі були використані такі теоретичні методи: аналіз психолого-педагогічної літератури з питань весільних ритуалів у сучасному українському весіллі. В ході емпіричного дослідження були використані такі методики: анкетування, вільний асоціативний експеримент. Обробка проводилася за допомогою контент-аналізу та інтент-аналізу. Використано методи математичної статистики, такі як частотний аналіз, крос табуляція, кутовий коефіцієнт Фішера. У дослідженні брали участь студенти – психологи та соціологи, у кількості 102 осіб. Обробка отриманих результатів здійснювалася за допомогою методів математичної обробки даних у програмах Excel та SPSS (версія 17). Графічне подання отриманих результатів здійснювалося за допомогою програми Excel. Наукова новизна полягає у тому, що виникає потреба в дослідженні психологічної природи весільних ритуалів, що створює підґрунтя для майбутньої просвітницької діяльності. Вперше буде досліджуватися психосемантика ритуалів у сучасному українському весіллі. Практичне значення заключається у отриманні в результаті виконання магістерської кваліфікаційної роботи даних щодо психосемантики ритуалів у сучасному українському весіллі, які дозволять поглибити знання сучасної молоді в аспекті шлюбних відносин та підготовці до подружнього життя. Надійність і вірогідність дослідження забезпечувалися репрезентативністю вибірки 102 студента-психолога та соціологи Запорізького національного технічного університету, застосуванням методів, адекватних меті і завданням дослідження, поєднанням кількісного та якісного аналізу, використанням методів математичної статистики.   РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧІ ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕСІЛЬНИХ РИТУАЛІВ 1.1. Дослідження ритуалів у психології та інших науках У даному підрозділі ми ознайомимося з тим, як в інших науках досліджували ритуали. В сучасній психології накопилася велика кількість досліджень пов’язаних з ритуалами. А. Клопижнікова у своїй статті [41] говорить про те, що проблема ритуалів почала вивчатися ще дуже давно, прихильники різних галузей наук розглядали дане питання з різних точок зору. Вивчався взаємозв’язок ритуалів з антропологією, загальною психологією, сімейною психологією, етнопсихологією, культурологією, етнографією, соціологією, біологією та багатьма іншими науками. На сьогоднішній день дослідженням ритуалів займаються психологи та психіатри, соціологи, етнографи, та філософи. Вони стверджують, що ритуали є одним з видів культурної життєдіяльності індивіда. Ті, хто першими вивчали дане поняття говорять, що ритуали, в більшості своїй, носять негативний характер. Вони запевнюють, що ритуал тісно пов'язаний з сакральною складовою. До ритуалів відносились як до культурного пережитку [41]. Переважне завдання соціальної та культурної антропології є вивчення ритуалів. Справжній прорив в розумінні ритуалу пов'язаний з іменами видатних французьких вчених – соціолога Е. Дюркгейма і його учня М. Мосса. В основі здійсненої Е. Дюркгеймом унікальної спроби аналізу багатофакторних функцій ритуалів як єдиного системно організованого цілого лежить специфічне розуміння суспільства – реальності, єдиної у своєму роді, яка не зводиться до суми емпіричних життів його членів.