Зміст
Тема 1. Поняття і сутність комерційної діяльності
Сутність комерційної діяльності та її структура
Принципи комерційної діяльності
Торгівля як сфера комерційної діяльності
Чинники розвитку комерційної діяльності
Стан та проблеми розвитку торгівлі на сучасному етапі
Тема 2. Суб’єкти та об’єкти комерційної діяльності
Суб’єкти комерційної діяльності (фізичні та юридичні особи).
Організаційно-правові форми юридичних осіб. Види суб’єктів комерційної діяльності.
Товар як об’єкт комерційної діяльності. Послуги та вимоги до них. Основні вимоги до об’єктів комерційної діяльності.
Комерційна інформація про товар, її джерела і носії.
Характеристика особливих видів об’єктів комерційної діяльності.
Тема 3. Організація комерційної діяльності в оптовій торгівлі
Оптова торгівля – основний складовий елемент оптового ринку (поняття), класифікація комерційної діяльності, структура оптової торгівлі).
Оптове підприємство як основний суб’єкт оптового ринку.
Оптово-посередницькі господарські формування.
Комерційні служби суб’єктів оптового ринку (склад, структура, завдання, функції, зміст роботи).
Тема 4. Господарські зв’язки
Господарські зв’язки суб’єктів оптового ринку: поняття, значення та класифікація.
Організаційно-правове регулювання взаємодії суб’єктів на оптовому ринку.
Господарські договори: суть, функції, класифікація.
Договір постачання товарів: поняття, зміст, та обґрунтування його умов.
Порядок і способи укладання, зміни та розірвання договору постачання.
Організація контролю виконання договірних зобов’язань.
Комерційні спори та порядок їх розв’язання.
Тема 5. Організація оптових закупівель товарів
Сутність, значення, принципи та зміст закупівельної роботи на оптовому ринку.
Джерела закупівель товарів, їхня класифікація.
Обгрунтування вибору постачальників товарів.
Закупівля товарів на основі прямих зв’язків: сутність, переваги, умови організації.
Оптові закупівлі товарів на ярмарках.
Оптові закупівлі на аукціонах і тендерах: поняття, значення, процедура підготовки та проведення.
Організація закупівель товарів через брокерські контори.
Оптові закупівлі товарів у закордонних фірм.
Оперативне планування оптових закупівель товарів.
Оптові закупівлі товарів на біржах: поняття, роль, функції товарної біржі, види та зміст біржових угод, організація і технологія біржових угод.
Тема 6. Вивчення попиту населення та формування асортименту товарів
Види попиту та чинники, що впливають на його формування.
Методи вивчення купівельного попиту населення.
Суть асортименту товарів, ознаки групування товарів.
Порядок формування та регулювання асортименту товарів на оптових та роздрібних підприємствах.
Сутність і зміст асортиментної політики в торгівлі.
Асортиментна політика в торгівлі та виробничій сфері.
Основні напрями асортиментної політики споживчої кооперації.
Використання матеріалів вивчення купівельного попиту в оперативній роботі торговельного підприємства.
Методологічні підходи до формування асортименту товарів у магазинах, принципи й етапи формування та ознаки групування асортименту товарів.
Тема 7. Управління товарними запасами
Значення товарних запасів.
Управління товарними запасами.
Облік, контроль, регулювання запасів.
Моделі оптимізації запасів.
Тема 8. Організація оптового продажу товарів
Суть оптового продажу товарів, його складові елементи.
Форми оптового продажу товарів та види оптового обороту.
Методи оптового продажу товарів зі складів оптових баз.
Дрібнооптова форма продажу товарів, її сутність і організація.
Порядок укладання договорів постачання між оптовими та роздрібними торговельними підприємствами.
Оперативний облік і контроль виконання договірних зобов’язань, передбачених угодами та договорами як комерційна функція, їхня суть, мета і завдання.
Методика обліку надходження товарів, закуплених за договорами.
Тема 9. Товаропостачання роздрібної торговельної мережі
Товаропостачання, вплив чинників на організацію товаропостачання.
Вимоги та принципи організації товаропостачання.
Форми та методи товаропостачання.
Управління товаропостачанням торговельної мережі.
Основні завдання та функції інформаційно-диспетчерських служб.
Тема 10. Комерційна діяльність у роздрібній торгівлі
Поняття, функції та завдання роздрібної торгівлі.
Зміст комерційної діяльності в роздрібній торгівлі.
Чинники і умови розвитку комерційної діяльності у сфері роздрібної торгівлі.
Форми та методи продажу товарів.
Система послуг у роздрібній торгівлі.
Роздрібна торговельна мережа в організації комерційної діяльності підприємств і організацій.
Тема 11. Ризик і ефективність комерційної діяльності
Сутність, методи, критерії ефективності комерційної діяльності.
Показники ефективності комерційної діяльності.
Сутність і зміст комерційного ризику.
Аналіз та оцінка комерційного ризику.
Показники ефективності комерційної діяльності.
Класифікація ризиків.