0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Конкурентоспроможність продукції бурякоцукрового підкомплексу України на зовнішньоекономічному ринку + перзентація і доповідь (ID:185201)

Тип роботи: бакалаврська
Дисципліна:ЗЕД
Сторінок: 80
Рік виконання: 2017
Вартість: 1800
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ 6 ВСТУП 7 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРОПРОДОВОЛЬЧОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ЗОВНІШНЬОМУ РИНКУ 11 1.1. Сутність та зміст міжнародної конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку 11 1.2. Чинники конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку 14 1.3. Конкурентна стратегія підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК 20 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ БУРЯКОЦУКРОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ 26 2.1. Оцінка стану та тенденцій розвитку бурякоцукрового підкомплексу України 26 2.2. Діяльність вітчизнянних виробників на внутрішньому та зовнішньому ринках цукру 33 2.3. Оцінка конкурентоспроможності підприємств бурякоцукрового підкомплексу України 41 РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ БУРЯКОЦУКРОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ НА ЗОВНІШНЬОМУ РИНКУ 47 3.1. Напрями розвитку бурякоцукрового підкомплексу України в контексті розширення міжнародних ринків 47 3.2. Шляхи підвищення конкурентоспроможності бурякоцукрового підкомплексу України 51 3.3. Напрями реалізації пріоритетних маркетингових стратегій підприємств бурякоцукрового підкомплексу України 59 ВИСНОВКИ 65 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 68 ДОДАТКИ 73
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Однією з важливих галузей агропромислового виробництва є бурякоцукровий підкомплекс, продукція якого має важливе стратегічне значення для країни. Оскільки бурякоцукрове виробництво України є однією з пріоритетних галузей національної економіки і спрямоване на забезпечення продовольчої безпеки держави, тому проблеми ефективного управління сировинною базою, процесом виробництва основної та побічної продукції, збутом мають важливе значення для цукровиробників та держави. Наявні природно-кліматичні умови сприяють отриманню високих врожаїв цукрових буряків, що поряд з географічними, транспортними та соціальними чинниками забезпечує оптимальне розміщення та розвиток підприємств бурякоцукрового підкомплексу. Реформування аграрного сектору економіки призвело до кризового стану бурякоцукрового виробництва, зменшення посівів цукрового буряку, скорочення попиту на основну продукцію, зменшення пропозиції побічної продукції за прогресивно зростаючого на них попиту та існуючих можливостей, скорочення кількості цукрових заводів, звуження ринків збуту, що значно знизило рівень конкурентоспроможності цукрових заводів та суміжних виробництв бурякоцукрового підкомплексу. Стабільна та безперебійна діяльність підприємств бурякоцукрового підкомплексу за ринкових умов господарювання має базуватися на маркетингових принципах управління, які б з урахуванням особливостей цукровиробництва, світових тенденцій, можливостей розвитку та впровадження змішаного маркетингу вибудовували б ефективну систему управління підприємствами бурякоцукрового підкомплексу. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретико-методичним та практичним аспектам розвитку підприємств бурякоцукрового підкомплексу присвячені праці В. С. Бондаря, П. Г. Борисюка, Є. В. Імаса, М. Ю. Коденської, С. А. Стасіневич, А. В. Фурси, О. М. Шпичака, М. М. Ярчука та інших вітчизняних вчених. Проблемам впровадження та розвитку маркетингу в діяльності бурякоцукрових підприємств присвячені праці О. М. Варченко, Ю. М. Гальчинської, А. В. Дороніна, В. А. Рафальської, М. М. Селінного, К. В. Слупян та інших. Проте низка питань залишається невирішеною і потребує вивчення та детального дослідження. Зокрема, до кінця не сформованим залишається процес розробки та запровадження комплексу маркетингу для основної та побічної продукції підприємств бурякоцукрового підкомплексу. Метою дослідження є проведення аналізу конкурентоспроможності продукції бурякоцукрового підкомплексу України на зовнішньоекономічному ринку. Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження: • дослідити зміст міжнародної конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку; • розглянути чинники конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку; • розглянути конкурентні стратегії підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК; • дати оцінку стану та тенденцій розвитку бурякоцукрового підкомплексу України; • проаналізувати діяльність вітчизнянних виробників на внутрішньому та зовнішньому ринках цукру; • оцінити конкурентоспроможність підприємств бурякоцукрового підкомплексу України; • визначити напрями розвитку бурякоцукрового підкомплексу України в контексті розширення міжнародних ринків; • запропонувати шляхи підвищення конкурентоспроможності бурякоцукрового підкомплексу України; • визачити напрями реалізації пріоритетних маркетингових стратегій підприємств бурякоцукрового підкомплексу України. Об’єктом дослідження є процесс та особливості формування конкурентоспроможності продукції бурякоцукрового підкомплексу України в контексті розширення міжнародних ринків. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти функціонування і розвитку бурякоцукрового підкомплексу України. В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Теоретичною і методологічною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики формування ринку цукру та розвитку цукробурякового підкомплексу, законодавчі та нормативні акти. У процесі дослідження використані такі методи економічних досліджень: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (аналіз сучасного стану цукробурякового підкомплексу), графічний (для наочного зображення інформації), розрахунково-конструктивний та експериментальний (розробка напрямів реалізації пріоритетних маркетингових стратегій підприємств бурякоцукрового підкомплексу України) та інші. Інформаційною базою дослідження були законодавчі та нормативні акти Верховної Ради та Уряду України, офіційні матеріали Державного комітету статистики України, Міністерства аграрної політики та продовольства України, матеріали регіональних органів управління АПК про розвиток сільського господарства та цукрової промисловості, річні звіти та документи первинного й бухгалтерського обліку сільськогосподарських підприємств суспільного сектора та цукрових заводів, наукові літературні джерела. Наукова новизна дослідження полягає в наступних основних положеннях: • визначено напрями розвитку бурякоцукрового підкомплексу України в контексті розширення міжнародних ринків; • запропоновано основні шляхи підвищення конкурентоспроможності українського цукру; • визначено напрями реалізації пріоритетних маркетингових стратегій підприємств бурякоцукрового підкомплексу України. Практичне значення одержаних результатів дипломної роботи полягає в тому, що рекомендації автора стосовно напрямів удосконалення та реалізації пріоритетних маркетингових стратегій можуть бути застосовані у підприємствах цукробурякового підкомплексу. Обсяг і структура дипломної роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Загальний обсяг роботи - 72 сторінки комп’ютерного тексту, в тому числі 5 таблиць, 9 рисунків, 43 джерела використаної літератури. Дипломна робота містить 5 додатків. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРОПРОДОВОЛЬЧОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ЗОВНІШНЬОМУ РИНКУ 1.1. Сутність та зміст міжнародної конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку Кожне підприємство, яке виходить на ринок з власною продукцією, намагається досягти переваги над іншими підприємствами. Можливості підприємства у досягненні такої переваги визначаються таким поняттям як конкурентоспроможність. Конкурентоспроможність товару — це сукупність якісних і вартісних характеристик товару, яка забезпечує задоволення конкретної потреби споживача. При збуті традиційних товарів успіх у конкуренції може бути у вигляді розширення збуту продукції фірми за рахунок скорочення продаж інших фірм. При збуті принципово нових виробів успіх фірми в конкуренції проявляється у скороченні потенціальних можливостей збуту інших компаній. В обох випадках фактор успіху фірм в конкуренції визначається рівнем її конкурентоспроможності [31, с. 18]. РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ БУРЯКОЦУКРОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ 2.1. Оцінка стану та тенденцій розвитку бурякоцукрового підкомплексу України На збільшення обсягів та темпів виробництва цукру впливали позитивні зміни з вирощування цукрових буряків. Так, цьогорічна площа під цукровими буряками розширилася порівняно з минулорічною на 23% та досягла 291,1 тис. га. Якщо посівні площі в Україні за останні 25 років зменшились майже уп’ятеро, то урожайність зросла вдвічі [25]. Сезон 2016/2017 для цукрової галузі за показниками врожайності був найкращим за останні 7 років — майже 50 т/га, приміром, у 2010 врожайність була вдвічі нижчі — 27,83 т/га (рис. 2.1). Рис. 2.1. Вирощування цукрових буряків в Україні Джерело: сформовано за даними Держстат України [39] ВИСНОВКИ За результатами матеріалу викладеному у дипломній роботі можливо зробити наступні виводи: 1. Міжнародна конкурентоспроможність проявляється у досягненні фірмою конкурентних переваг у міжнародному суперництві. Вибір стратегії у сфері зовнішньоекономічної діяльності для конкретного підприємства — це процес, який передбачає вибір варіанта стратегії з можливих альтернатив поведінки та узгодженість дій усіх структурних підрозділів. Метою конкурентної стратегії є позиціонування компанії на заданому просторі в межах галузі. В сучасних умовах конкуренції метою конкурентної стратегії стає відкриття нових джерел цінностей і нових можливостей. 2. Аграрній сфері сьогодні є притаманне конкурентне середовище з ознаками монополістичної конкуренції та відсутністю уваги до формування конкурентних переваг. Для підприємств АПК орієнтація на споживача, що посилює увагу виробника до питань якості продукції, є важливим завданням. Це дає змогу концентрувати увагу на підвищенні конкурентоспроможності української продукції, а відтак зміцнити експортний потенціал підприємств та вирівняти баланс міжнародної торгівлі. 3. Загалом підвищення конкурентоспроможності підприємств АПК має базуватися на таких напрямах: підвищення якості управління підприємством, розробка і дотримання нормативів стратегічної конкурентоспроможності сільськогосподарської та харчової продукції; розробка пропозицій щодо формування різних стратегій підприємств; вдосконалення організації інноваційної діяльності, впровадження інформаційних технологій та інформаційної підтримки присутності виробника на товарних ринках; підвищення організаційно-технічного рівня підтримки сільського господарства; розвиток логістики і системи маркетингу. Характерними для підприємств АПК є наступні конкурентні стратегії: лідирування на основі низьких витрат (цін) та стратегія диференціації. 4. Проаналізувавши сучасний стан цукробурякової галузі можна визначити такі основні тенденції: глибока системна криза, через дефіцит обігових коштів, відсутність пільгового кредитування, висока собівартість виробництва цукрових буряків та цукру, що значно вища за ціну реалізації; неефективне регулювання ринку цукру призводить до циклічності та нестабільності виробництва власного бурякового цукру, що впливає на дестабілізацію внутрішнього та втрату зовнішніх ринків; істотно зменшилися посівні площі під цукрові буряки, відбулося скорочення сировинних зон цукрових заводів, однак збільшилась врожайність; сформувалась група вертикально інтегрованих компаній, які переробляють близько 70-80% вирощених цукрових буряків та мають можливість інвестувати в реконструкцію і модернізацію цукрових заводів. 5. У другому розділі обгрунтовано необхідність проведення реструктуризації та модернізації цукрових заводів для зменшення витрат на виробництво; підвищення конкурентоспроможності на основі поліпшення технології вирощування буряків, підвищення їх урожайності та цукристості; здійснення технічного переоснащення цукрових заводів. 6. Забезпечити стабільну роботу галузі і розширити експортні можливості на світовому ринку цукру можна тільки за умови інтеграції зусиль на всіх управлінських рівнях, створення довгострокової програми розвитку галузі, повноцінного застосування системи квотування, залучення інвестицій для модернізації техніко-технологічної бази галузі, забезпечення технічних, санітарних і фітосанітарних норм екологічності виробничих процесів і продукції відповідно до міжнародних вимог, виробництво біоетанолу та інших альтернативних видів біопалива, запровадження державної політики стимулювання експорту цукру, забезпечення наукового супроводу цукрової галузі. 7. У третьому розділі розроблені комплекси маркетингу для основної продукції - цукру та побічної продукції - біоетанолу, жому та меляси дозволять розвивати маркетингову діяльність на підприємствах бурякоцукрового подкомплексу. Запропонований маркетинг-мікс дозволить максимально пристосувати виробничі та збутові процеси досліджуваних підприємств до сучасних ринкових вимог та умов маркетингового середовища. 8. Для підприємств бурякоцукрового підкомплексу доцільно запропонувати виконання маркетингових функцій окремими працівниками. Функцію управління маркетинговою діяльністю виконуватимуть керівники, функції збуту покладатимуться на бухгалтерів; пошук покупців, формування та розрахунок цін за допомогою методів маркетингового ціноутворення, динаміка обсягів продаж, логістичні функції - на працівників економічного відділу, функцію маркетингових досліджень та дослідження ринків виконуватиме заступник директора. Додаткове навантаження працівників буде відповідним чином відображатися засобами матеріального стимулювання. Проте у зв’язку з сезонним характером виробництва, варто врахувати значне функціональне навантаження на працівників, створювати сприятливі умови та відповідне матеріальне забезпечення для безперебійної роботи. 9. Розроблені комплекси маркетингу відрізняються від існуючих на підприємствах бурякоцукрового підкомплексу максимальною адаптованістю до особливостей продукції даних підприємств, детальною пристосованістю до умов ринку та потреб споживачів продукції бурякоцукрового виробництва, передбачають використання лояльних умов співпраці з контрагентами підкомплексу і дозволяють побудувати та розвивати виробничо-збутову діяльність підприємств бурякоцукрового підкомплексу на засадах маркетингу взаємодії. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Конституція України від 28 червня 1996 року 2. Про зовнішньоекономічну діяльність: Закон України // Відом. Верхов. Ради України. - 1991. - № 29. 3. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 р. № 23. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/23-2016-%D0%BF 4. Абрамцова Т. Зовнішньоекономічна діяльність: Консультації. Роз'яснення спеціалістів міністерств та відомств. Нормативна база. Первинна документація / Т. Абрамцова, Є. Авер'янова, В. Богданов. - Д.: ТОВ "Баланс-Клуб", 2006. - 175 с. 5. Аграрна галузь: підсумки 2016 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.segodnya.ua/opinion/marchukcolumn/agrarna-galuz-pdsumki-2016-roku-781629.html 6. Аграрний 2016-й: цукровий прорив десятиліття. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://agravery.com/uk/posts/show/agrarnij-2016-j-cukrovij-proriv-desatilitta 7. Баланси попиту і пропозиції основних видів продовольчих ресурсів станом на 01.01.2017. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://edclub.com.ua/analityka/balansy-popytu-i-propozyciyi-osnovnyh-vydiv-prodovolchyh-resursiv-stanom-na-01012017 8. Бондар В. С. Тенденції і перспективи цукрового ринку України [Текст] //Бондар В. С. «Цукровї буряки», №1, (2017) 9. Відновлення лідерства бурякоцукрового кластера України в контексті VІ довгої хвилі М. Д. Кондратьєва. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kaf.ep.onaft.edu.ua/wp-content/uploads/2016/12/economica-ukr-07-2016-ukr.pdf 10. Григорова-Беренда Л. І. Теорія і практика зовнішньої торгівлі: навчальний посібник / Л. І. Григорова-Беренда, М. В. Шуба. - Харків: Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2016. - 136 с. 11. Гринишин Г., Балаш Л., Лисюк О. Конкурентна стратегія підвищення зовнішньоекономічної діяльності підприємств АПК, АГРАРНА ЕКОНОМІКА, 2014, т. 7, № 3-4, с. 37-44 12. Губський Б. В., Павловська О. Д., Харчук С. В. Конкурентоспроможність національної економіки: пріоритети дослідження та експертні оцінки. / За ред. д-ра екон. наук, проф. Губського.- К. КНЕУ, 2003, с. 6-11 13. Джарвис Д., Пэдок К., Купер Х. Управление биологическим разнообразием в сельскохозяйственных системах. — Рим: Bioversity International, 2007. — 476 с. 14. Доронін А. В. Ефективність виробництва цукрових буряків та цукру в Україні [Текст] / А. В. Доронін // Сталий розвиток економіки. - 2013 - №3. - с. 51-55. 15. Загоруйко В.Л., Ковальчук О.В. Управління постачанням цукрового виробництва / В.Л. Загоруйко, О.В. Ковальчук // Економічний форум. – 2014. – №1. – с. 33-37. 16. За якими технологіями майбутнє цукрової галузі? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sugarua.com/ua/main/lists/2639 17. Економіка підприємства. Підручник. За ред. С.Ф. Покропивного. — Вид. 2-е перероб. та допов. — К. КНЕУ, 2001. — 452с. 18. Експорт та імпорт цукру в Україні за 2016 рік. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sugarua.com/ua/sugarnews_ukr/lists/3764 19. Експорт українського цукру збiльшився в 33 рази. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ukr.media/business/296165/ 20. Експорт цукру з України скоротився на 20%. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://agravery.com/uk/posts/show/eksport-cukru-z-ukraini-skorotivsa-na-20 21. Кротков А.М., Єленева Ю.Я. Конкурентоспособность предприятия: подходы к обеспечению, критерии, методы оценки. "Маркетинг в России и за рубежом", 2001. — №6. — с. 59-67 22. Лузан Ю.Я. Напрями розвитку сільськогосподарського виробництва та соціальної сфери села / Ю.Я. Лузан // Економіка АПК. -– 2009. – № 7 (177). – 185 с. 23. Панасенко Н.Л. Аналіз динаміки показників виробництва цукру в Україні та аналітичні прогнози його розвитку / Н.Л. Панасенко // Технологический аудит и резервы производства. – 2015. – №1/7(21). – с. 23-28. 24. Пархоменко Л.М. Цінова ситуація та вплив держави на ціноутворення на ринку цукру України [Електронний ресурс] / Л.М. Пархоменко // Ефективна економіка. – 2013. – №12. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2592. 25. Підсумки та перспективи вітчизняної цукрової галузі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.agro-business.com.ua/ostannia-vip-novyna/6811-pidsumky-ta-perspektyvy-vitchyznianoii-tsukrovoii-galuzi.html 26. Портер М. Международная конкуренция. Пер. с англ. (Под ред. и с предисловием В.Д. Щетинина. — М.: Международные отношения, 1993. — c. 622-628) 27. Посівні площі цукрових буряків уже перевищили минулорічні. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrsugar.com/uk/post/novini-ukraini/posivni-plosi-cukrovih-burakiv-uze-perevisili-minuloricni 28. Прахалад К. К. Майбутнє конкуренції / К. К. Прахалад, В. Рамасвамі - К. : Видавництво Капусти, 2005. - 242 с. 29. Селінний М., Бондар В. Економічна оцінка технологій вирощування цукрових буряків / М. Селінний, В. Бондар // Сіверянський літопис. – 2008. – №3. – с. 212-217. 30. Сіваченко І.Ю., Козак Ю.Г., Єхануров Ю.І. та ін. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств: Навч. посібник/ За ред. І.Ю. Сіваченко, Ю.Г. Козака, Ю.І. Єханурова. - К.: Центр навчальної літератури, 2005. - 491 с. 31. Соколенко С.І. Сучасні світові ринки та Україна // Наук. вид. — К.: Демос, 1995. — c. 18. 32. Томілін О.О. Сучасний стан та перспективи розвитку цукрової галузі України / О.О. Томілін // Наукові записки. Серія “Економіка”: збірник наукових праць. – Острог: Вид-во Національного університету “Острозька академія”, 2012. – Вип. 19. – с. 233-236. 33. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии. Учебник для вузов. / Пер. с англ. под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой. — М.: Банки и биржи. ЮНИТИ, 1998. — с. 279-283 34. ТОП-10 виробників цукру України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://latifundist.com/rating/top-10-proizvoditelej-sahara-ukrainy-2015 35. Черкас В.М. Автограф на землі: фоторозповідь про життя і творчість С.С. Антонця. — Полтава : ТОВ “Симон”, 2013. — 228 с. 36. Экономическая стратегия фирмы. Учеб пособие. Под ред. А.П. Градова. — 3-е изд. исправ. — СПБ. Спецлит, 2000, 502 с. 37. Янковский Н.А. Управление конкурентоспособностью предприятия на мировых ринках: макро- и микроуровни. - Донецк, ДонНУ, 2004, с. 302-307 38. ED&F Man оголосив про запуск першої ланки зрошувального комплексу площею 1 тис. га на півдні України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sugarua.com/ua/main/lists/3952 39. Офіційний сайт Державної служби статистики. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://ukrstat.org 40. Офіційний сайт Громадської спілки «Економічний дискусійний клуб» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://edclub.com.ua/ 41. Офіційний сайт Науково-практичного центру цукробурякового виробництва ТОВ «Центр аналітичних досліджень «Шугар» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sugarua.com/ 42. Офіційний портал статистичного відомства «Sucden» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.sucden.com. 43. Офіційний сайт Міністерства аграрної політики України. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://minagro.gov.ua/ministry?nid=21377
Інші роботи з даної категорії: