0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Курсова робота ЗЕД (ID:222164)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:ЗЕД
Сторінок: 58
Рік виконання: 2015
Вартість: 35
Купити цю роботу
Зміст
на тему «Управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності» ЗМІСТ Вступ 3 Розділ 1. Теоретичні основи управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності 5 1.1 Сутність та поняття ризиків у зовнішньоекономічній діяльності 5 1.2. Види та класифікація управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності 12 1.3. Шляхи вдосконалення та мінімізації ризиків в управлінні зовнішньоекономічної діяльності 17 Розділ 2. Аналіз управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності 22 2.1. Загальна характеристика ПАТ «Оболонь» 22 2.2. Факторний аналіз зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» 29 2.3. Функціональні особливості зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» 34 2.4. Стратегія розвитку зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» 37 Висновки 41 Список використаних джерел 43 Додатки 45
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Діяльність фірм, компаній, підприємств у всіх її аспектах пов'язана з багатьма труднощами і критичними станами. Тут і горезвісні стихійні лиха, і техногенні аварії, і помилки і зловживання службовців, і відсутність необхідного досвіду у керівних кадрів, і порушення умов контрактів, і можливі зміни в законодавстві та багато і багато іншого. ............. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ У ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 1.1. Сутність та поняття ризиків у зовнішньоекономічній діяльності Як економічна категорія ризик являє собою подію, що може відбутися чи не відбутися. У випадку здійснення такої події можливі три економічних результати: негативний (програш, збиток), нульовий , позитивний (виграш, вигода, прибуток). Ризиком можна управляти, тобто використовувати різні інструменти, що дозволяють деякою мірою прогнозувати настання ризикової події і вживати заходи щодо зниження ступеня ризику. Ризик є невід'ємним атрибутом підприємницької діяльності. Під ризиками розуміється невизначеність результату і наслідків діяльності підприємства як в цілому, так і її окремих напрямків, наприклад, зовнішньоекономічної діяльності. Підприємництва без ризику не буває. Здійснення зовнішньоекономічної діяльності пов'язане з необхідністю приймання ризикованих рішень, тобто таких які не гарантують повне виконання цілей. Під ризиками у зовнішньоекономічній діяльності розуміють: 1. Ризик — це загроза втрат ресурсів, додаткових витрат, недоотримання прибутку суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності. .................. 1.2. Види та класифікація управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності Структура ризиків у зовнішньоекономічній діяльності доволі змістовна і нараховує сотні різновидів, які можна класифікувати за певними ознаками. На сьогодні 80% суб'єктів господарської діяльності в країнах світового співтовариства здійснюють зовнішньоекономічної операції. Ця діяльність пов'язана з великою кількістю ризиків. В ЗЕД нараховується близько 150 видів ризиків. Основні види ризиків: І. Ризики, пов'язані з вибором країни здійснення зовнішньоекономічної операцій поділяються на політичні і макроекономічні ризики. - політичні ризики - це можливість виникнення збитків або скорочення розмірів прибутку як наслідок державної політики. Складові політичних ризиків: політична стабільність; економічна стабільність; валютна стабільність; переведення капіталу та прибутку за кордон; захист технологій; відношення до іноземних інвестицій; культурна взаємодія. - макроекономічні ризики - це ризики, які характеризують загальний економічний рівень розвитку країни. До них відносяться: стан внутрішньої економіки країни-суб'єкта ЗЕД; оцінка економіки країни партнера; заборгованість країни; ризики, пов'язані з вибором іноземного партнера; маркетингові ризики; транспортні ризики; ризики пов'язані з укладанням МГК; комерційні ризики в ЗЕД; ризики, пов'язані з митним регулюванням. ............................ 1.3. Шляхи вдосконалення та мінімізації ризиків в управлінні зовнішньоекономічної діяльності Деякі ризики можна передбачити і дуже часто вони трапляються через необачні дії експортера. Так, наприклад, ризик різних торгових звичаї можна попередити передчасно ознайомившись з традиціями народу торгового партнера, вивчивши звичаї, вподобання та специфіку бізнес-середовища. Наприклад від представників арабських країн не слід очікувати швидкої реакції на ваші дії. Не слід це вважати як уникання вас, або небажання продовження ділових відносин. Може пройти декілька тижнів, доки вони нарешті дадуть вам відповідь на ваш запит. Загалом, за останні 3 роки динаміка впливу ризиків має тенденцію до зменшення. Такому процесу сприяють такі фактори, як багаторічний досвід в сфері експорту продукції. .................... РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ У ЗОВНІШНЬО-ЕКОНОМІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 2.1. Загальна характеристика ПАТ «Оболонь» Публічне акціонерне товариство «Оболонь» (далі ПАТ «Оболонь») є єдиною українською пивоварною корпорацією, що входить до 30 найбільших пивоварних концернів світу. Самостійно проклавши шлях на західні ринки, ПАТ «Оболонь» першою у колишньому СРСР почала експортувати пиво за кордон. Історія корпорації бере початок у 1974 році, коли почався намив майданчика для будівництва броварні. Відкриття виробництва було приурочене до Олімпійських ігор 1980 року. В якості експертів залучили чеських фахівців – всесвітньо відомих майстрів пивоваріння. Саме вони й визначили місце будівництва нової пивоварні. Вибір місця для будівництва визначався головним фактором – наявністю великих запасів м’якої та кришталево чистої води. Сьогодні вода з глибин юрського горизонту (290 м) забезпечує високу якість нашої продукції. Невдовзі підприємство дало поштовх до формування найбільшої в Україні корпорації з випуску пива, слабоалкогольних та безалкогольних напоїв, мінеральної води. Свою назву завод отримав не відразу – лише у 1986 році – і завдячує нею однойменному району міста Києва. Слово «Оболонь» походить з часів Київської Русі – так називалися низькі прирічні луки. ............... 2.2. Факторний аналіз зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» ПАТ «Оболонь» підтвердила свій статус найбільшого експортера пива з України. В 2013 р. ПАТ «Оболонь» успішно розвивала експортну програму і реалізувала за кордоном майже 80% пива, що експортується з України. У натуральному вираженні цей показник склав 24 млн. декалітрів, що складає 23,8% від загального обсягу виробництва підприємства [20]. У структурі експорту за видами продукції основним є пиво – 97%. Решта припадає на безалкогольні напої та мінеральну воду. Експортна стратегія ПАТ «Оболонь» направлена на розбудову довготривалих партнерських відносин із дистриб’юторами. ПАТ «Оболонь» не прагне будь-якою ціною здійснити разову поставку і поставити ще одну точку на карті світу. Їхня мета – стабільні поставки і міцне партнерство. Продукція ПАТ «Оболонь» експортується у 33 країни світу всіх континентів. Антидемпінгова проблема в Білорусі. Білоруський ринок пива є важливим для корпорації ПАТ «Оболонь», адже ця країна за обсягом експорту українського пива поступається лише Росії. ПАТ «Оболонь» вже більше 17 років присутня на ринку Республіки Білорусь. За цей час у них склалися довірливі партнерські стосунки з білоруськими колегами. У 2010 році білоруський уряд прийняв рішення ввести ліцензування українського пива. Приводом стали звинувачення у демпінгу (якого фактично не було, бо ціни в роздробі були вищі від середніх на 15%), які учасники пивного ринку Білорусі пред'явили українським пивоварам навесні 2013 року. Після довгих розглядів українські виробники були змушені підписати угоду з білоруською стороною про те, що беруть на себе зобов'язання підняти відпускні ціни на 48%. Зважившись розпочати ЗЕД будь-яке підприємство має точно з'ясувати для себе її можливі позитивні та негативні сторони. Позитивні сторони ЗЕД: значне розширення ринків збуту власної готової продукції та ринків сировинних ресурсів; можливе розширення або диверсифікація виробництва через створення спільних підприємств або іноземних філій; накопичення інвалютних грошових коштів і в такий спосіб страхування фінансових ресурсів підприємства від знецінення внаслідок інфляції національної валюти; значна прибутковість зовнішньоекономічних операцій порівняно з операціями на внутрішньому ринку країни. Негативні сторони ЗЕД: конкуренція з іноземними підприємствами-виробниками аналогічної продукції; міждержавне регулювання зовнішньо-економічної діяльності у вигляді квотування поставок, антидемпінгового законодавства, протекціоністського митного та податкового законодавства різних країн; значна небезпека втрати партій готової продукції або товарів внаслідок природних та транспортних катастроф у зв'язку зі збільшенням відстані транспортних перевезень; невиконання іноземним партнером своїх зобов'язань у зв'язку з політичними змінами в його країні [5]. Експорті операції - операції, пов’язані з вивозом товарів за межі митної території України, проданих іноземним покупцям, призначених для продажу на іноземних ринках або для переробки в іншій країні. Факторний аналіз обсягів реалізації продукції за експортними контрактами підприємства ПАТ «Оболонь» (табл. 2.3). Факторний аналіз - метод дослідження економіки і виробництва, в основі якого лежить аналіз дії різноманітних чинників на результати економічної діяльності, її ефективність[9]. Першим етапом аналізу є вивчення структури реалізації про¬дукції за експортними угодами. Специфіка аналізу полягає, по-перше, у тому, що треба враховувати значну кількість видів експортних угод. Бартерні, консигнаційні, реекспортні угоди, договори на переробку давальницької сировини також підлягають аналізу. По-друге, існує проблема приведення (перерахунку) різних валют конкретних експортних контрактів до єдиної базової валюти, за якою проводиться аналіз. Таблиця 2.3. Аналіз структури продукції, реалізованої за експортними контрактами, тис. грн. Показник За минулий період (2013р) За звітний період (2014р) Відхи-лення абсол. (±) Темп зрос-тання ................... Структурний аналіз обсягів реалізації продукції за експортними контрактами можна доповнили факторним аналізом (табл. 2.4.) за такою моделлю[10]: (1.2.)............. .............. 2.3. Функціональні особливості зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» Зовнішньоекономічна діяльність підприємства є головним способом отримання конкурентних переваг будь-якого підприємства, оскільки дозволяє їм найбільш раціонально і ефективно використовувати ресурси і розподіляти капіталовкладення за рахунок встановлення нових зовнішньоекономічних зв'язків. Для успішного існування та ринку керівництво ПАТ «Оболонь» має мати повне уявлення не тільки про істотні зовнішні проблеми, а й фактори, які безпосередньо діють підприємство. До факторів прямої дії зовнішнього середовища належать: споживачі продукції й послуг; постачальники матеріальних і природних ресурсів; конкуренти; інфраструктура; фінансові організації; ринок робочої сили; транспортні організації; державні і муніципальні організації, органи влади тощо. Для цього проведено дослідження зовнішнього середовища та вплив макроекономічних і мікроекономічних факторів на мотиви здійснення зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» наведені в табл. 2.6., 2.7. Таблиця 2.6. Характеристика та оцінка впливу макроекономічних факторів на мотиви здійснення ЗЕД № Фактори зовнішнього середовища Характеристики впливу факторів Оцінка бали (0-10) Вагомість бали (+/-) Вплив бали (0-10) ................ 2.4. Стратегія розвитку зовнішньоекономічної діяльності ПАТ «Оболонь» Стратегія зовнішньоекономічної діяльності підприємства є сукупністю перспективних планів і завдань, які необхідно виконати, щоб досягти поставлених цілей. Виходячи із попередньо викладеної інформації про зовнішнє та внутрішнє середовище ПАТ «Оболонь» опишемо сильні та слабкі сторони діяльності, можливості та потенціал, та згрупуємо їх в матрицю можливостей та загроз (для SWOТ- аналізу) у таблиці 2.8., 2.9. ................ Висновки Проведене дослідження дозволяє зробити наступні висновки і узагальнення: Ризик зовнішньоторговельної діяльності – це категорія, що об’єднує велику кількість різнофакторних ризиків, які знаходяться на нижчому управлінському рівні, тобто рівні окремих зовнішньоторговельних угод. Їх варто розглядати як початкову ланку виявлення окремих видів ризику й можливостей їх зменшення. Список використаних джерел 1... 20... ДОДАТКИ с СМИДи
Інші роботи з даної категорії: